Животът на Байрън.

От Южна Африка до другия край на света чрез GS Trophy.

Ездата на глетчери, то джунглата Югоизточна Азия до Исландия, за Байрън Коеци, международният победител на GS Trophy, карането на GS разкрива изцяло нов свят от възможност. Дестинацията на последната му мисия се намира на 11 500 км от родния му Кейп Таун.

Който планира заснемането на реклама на новия R 1200 GS, трябва внимателно да избере мястото, най-вече през тези дни, когато папараците могат да се появят на всяка стъпка. Филмовият екип, който отпътува за Исландия за последната си задача, имаше късмет, че повечето обичащите приключенията мотоциклетисти все още не са включили най-рядко населената страна в Европа в техните радари. Това прави острова идеалното място за заснемане на продукт.

+ Прочети още

Моята къща е моят дом.

Най-известния мотоциклетист в кампанията е 24-годишният жител на Кейп Таун, Байрън Коеци, който получава приятелски поздрави след изключително дългото си пътуване, от Инга Бирна Ерлингсдьотир, GS мотоциклетист от Исландия, която се състезава в женските квалификации и също участва в заснемането на последния продукт на GS.

Въпреки че те живеят на противоположните краища на земното кълбо, Инга и Байрън бързо станаха приятели, благодарение на общия им опит по времето на GS Trophy. Преди започването на снимките, Байрън отдели няколко дни, за да помогне на Инга да подобри своите офроуд умения. 

 

+ Прочети още

„Обичам преживяването, когато някой подобрява уменията си на шофиране“, признава дългокосият южноамериканец. Самият той печели BMW Motorrad международния GS Trophy в Югоизточна Азия през месец март 2016 г., заедно със своите съотборници Чарлк Мулмън и Джон Харис. „Реших да дойда малко по-рано, за да мога да предам няколко урока на Инга. Тя напредна страхотно. Много е приятно човек да види това.“ Точно това различава общността на BMW Motorrad: ние трябва да се подкрепяме и подпомагаме. След като спечели купата, Байрън се изненадва постоянно от това колко стабилна и полезна е световната мрежа от мотоциклетисти, обединени от своята любов към GS.

+ Прочети още

„Аз имах късмет, чрез купата, да имам възможността да карам с едни от едни от най-добрите мотоциклетисти в света, но никога не съм си представял, че оценката за този мотоциклет може да създаде общност, която е разпространена в целия свят. Междувременно, имам приятели по целия свят – мога да отида навсякъде и обикновено ще срещна някой, при който да мога да преспя.“ Байрън, Чарл и Дцон също са направили същото след своето посещение на дните на BMW Motorrad 2016 г., в Гармиш-Партенкирхен, Германия. Триото пътува през Германия, Австрия, Швейцария, Лихтенщайн, Италия и Чешка република и се среща с други състезателите за GS Trophy по своя път. Това илюстрира един от принципите на BMW Motorrad света: Никога не карате сами.

+ Прочети още

Как започна всички

 

Любовта на Байрън към двуколесните превозни средства започва на местната писта за мото-крос. Баща му го води там, когато той е на седем години. Когато Байрън открива детския мотоциклет от 80 CC, който бил предлаган за продажба, той помолил баща му да му го купи. Баща му обещал: Ако успеел да премине маршрут през дълбок пясък и успее да контролира мотора, без да го поддържа, като стъпва на краката си, тогава моторът става негов. Като по-праволинеен тогава, някак си, Байрън успял да се справи с тази задача и два дни по-късно, баща му се прибрал с малък мотор в ремаркето. Родила се страст за цял живот.

 

+ Прочети още

„Умолявах баща ми всеки уикенд да ми позволи да кара и се качвах на мотора си при всеки възможен случай, дори и в нашата градина. Тъй като ремонтирахме къщата си, аз използва купчината с пясък като рампа.“ Следва първото състезание по мото-крос, където той постига доста добър успех. Имайки предвид това и следвайки съвета на баща си, той става все по-запален по мотоциклетите за приключения.

+ Прочети още

„Когато бях на около 14 години, баща ми ме качи на неговия GS и ми позволи да направя едно кръгче по улицата на първа скорост. Той седеше на седалката точно зад мен. Имаше огрмно доверие в уменията ми да карам. Това подсили моята увереност. Днес, и двамата имаме собствени GS и предприемаме съвместни пътешествия.“

+ Прочети още

Първо пътувания, после купи

Безбройните пътувания довеждат до кръстосванията на Южна Африка и Намибия от Байрън. Той става изключително опитен мотоциклетист и накрая, след като печели регионалните и националните квалификационни състезания, той се състезава за отбора на Южна Африка в международната GS Trophy. Байрън, Чарл и Джон са изключително мотивирани и всеки от тях желае да бъде първият южноафриканец, който носи GS Trophy в къщи.

„Всички бяхме наясно, че тук не ставаше въпрос за нас, като за отделни хора. Щяхме да спечели, само ако се държахме заедно. Преди започването на състезанието за купата, прекарахме доста време, за да се опознаем. Отидохме да тренираме в Лесото и работихме в много тясно сътрудничество с журналиста Стефан Бошоф. В Тайланд, ние започнахме състезанието и го завършихме с победа.“

+ Прочети още

Като повечето участници за Купата преди него, Байрън би искал да остане „част от семейството“, както и да участва в следващата GS Trophy. Сред акцентите в тазгодишната купа за него беше това, че, за първи път, в състезанието участва и женски отбор. Това, според него, е изключително положителна стъпка за BMW Motorrad. „Мисля, че е готино, че има жени, който са толкова луди по GS, колкото сме и ние. Фантастично е, че BMW им предлага платформа за допълнително развитие и компанията е улучила правилния път. Позволявайки участието на женски отбор в GS Trophy, компанията заяви ясно, по изключителен начин, че има много жени, които заслужават да бъдат част от „семейството“. В област, която е изключително доминирана от мъже, това е наистина страхотно.“

+ Прочети още

Тук и сега

Последните 12 месеца бяха изпълнено със събития време за софтуерния инженер от Кейп Таун: Едва завършил регионалните и национални квалификационни състезания със своя модел R 1200 GS от 2009 г., скоро след това той стана част от печелившия отбор на международното състезания в Югоизточна Азия, и малко след това, той замина с нов GS за Исландия. От момента, в който сам седна на последната версия, Байрън е убеден, че най-добрият мотоциклет в света е станал още по-добър.

„GS винаги е бил мотоциклет легенда, но през последните пет години, той преживява страхотно развитие, чрез въвеждането на изцяло водно охлаждане, до тази последна версия, която карам в момента и това, честно казано, се усеща като карането на тежък кросов мотор, просто е страхотно. Това, което разработчиците на BMW са направили с този нов GS наистина е страхотно.“

 

+ Прочети още

 

Байрън също така открива, че зашеметяващата и живописна Исландия, с нейните лавови полета, водопади, глетчери и гейзери, е страхотна дестинация за феновете на GS, но също така вярва, че Южна Африка не може да бъде победена, когато става въпрос за приключенски пътувания, поради нейното огромно разнообразие. „Чакъл, твърдо ендуро, павирани пътища, в Южна Африка има всичко – от пясъчни дюни в Атлантис до планините Франсхук, където можете да преминете през 13 прохода само за един ден! А който предпочита да кара по черни пътища, ще получи това, за което е дошъл.“

 

+ Прочети още
Нямам много време, вярно е. Ако не каран, тогава си мисля за каране, малко съм като обсебен.

Байрън Коеци

Ако не кара своя мотор, Байрън разработва и пуска приложения. Той е много зает човек, и както самият той казва, има страст към лицензи за шофиране – за земя, вода и въздухоплавателни превозни средства. Искам да мога да стигна до всяко място на тази Земя. Заради това имам лиценз за гмуркане, шофьорска книжка и лиценз за пилот. След като получа моят лиценз за ветроходство, следващото нещо ще е да получа книжка за камиони.

+ Прочети още
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.