Седемдневно изпитание на силата.

Високи температури, прекосявания на реки и преходи в скалисти планини.

„Шестото издание на International GS Trophy не беше за хора със слаби сърца: отборите трябваше да издържат седем дни, изпълнени със специални предизвикателства, и високо интензивни дневни етапи при температури над 30 градуса. Те включваха изтощителни пресичания на реки, тежки преминавания на планински региони и трудни предизвикателства за сръчност.

„Състезанието беше трудно и вълнуващо отначало до край“, отбелязва Хейнер Фауст, ръководител на отдел Продажби и маркетинг в BMW Motorrad. И той не преувеличаваше: Int. GS Trophy 2016 г. беше нещо различно. Предизвикателства, с имена като „Счупен мост“, „Питстоп“ и „Хеликоптерна площадка“ само намекват за типа на трудните задачи, пред които бяха изправени участниците.

В рамките на седем дни, GS мотоциклетистите трябваше да изпълнят общо 19 изпитания, като всички те изискваха умения за каране, сръчност и отборен дух. Но не само специалните изпитания изпотиха участниците. Температури, надвишаващи 30°C напомняха за Int. GS Trophy през 2010 г. в Южна Африка. Заедно с високата влажност на Югоизточна Азия, това беше едно от най-горещите събития, които сме организирали някога.

Влажна глинеста почва и кал до коленете

Маршрутите покриваха 1 400 километра, преминавайки през Чианг Дао, Ламфун, Мае Сарианг и Мае Хонг Сон. „Технически взискателни маршрути означават, че мотоциклетистите трябва да работят здраво и да регулират своята скорост спрямо трудните условия“, казва Том Улф, който помогна при организацията на International GS Trophy за 2016 г. Влажна глинеста почва, кал до коленете и асфалт, целият покрит с дупки, зададоха сериозни изисквания пред мотоциклетистите и пред техните мотори BMW R 1200 GS.
+ Прочети още
Технически взискателни маршрути означават, че мотоциклетистите трябва да работят здраво и да регулират своята скорост спрямо трудните условия.

Том Улф

Оборудване за ендуро приключение

International BMW Motorrad GS Trophy изисква сила, кураж и дисциплина. Това смело приключение изисква много не само от отборите, но и от оборудването.
Но оборудването беше абсолютно правилния избор за това екстремно офроуд предизвикателство и успя да издържи на високите температури, пресичанията на реките и преходите през скалистите планини.
+ Прочети още
Още за оборудването

Първи ден:

Първи ден:

Никой не е казал, че на участниците ще им бъде лесно. Приключението започна още от първия ден: силна гръмотевична буря направи първата отсечка непроходима, което принуди организаторите да търсят алтернативен маршрут. Участниците изминаха около 180 километра, през първия етап, от Чианг Дао до Пай. За много от мотоциклетистите, трудностите, с които се сблъскаха по маршрута и двe трудни изпитания не бяха единствените препятствия: те се движеха в лявата лента в Тайланд. Отборът на Аржентина се справи най-добре със задачата и финишира, в края на деня, на призово място.

+ Прочети още

Втори ден:

Втори ден:

Това трябваше да бъде високоскоростно изкачване на 1 686 метра. Но виещите се планински пътеки предоставиха няколко настръхващи момента за отборите. Това, заедно с три трудни предизвикателства, затрудни изключително много техния ден: познаването на мотоциклета, уменията за каране и отборния дух на мотоциклетистите бяха поставени на изпитание. Последната отсечка преведе мотоциклетистите през джунглата на Мае Хонг Сон. В края на втория ден, мотоциклетистите бяха изтощени, но щастливи, когато се строполиха върху надуваемите матраци в своите палатки.

+ Прочети още

Трети ден:

Трети ден:

От Мае Хонг Сон, маршрутът преминаваше през различни планински региони до Мае Сарианг. Пътищата бяха идеални за бързо каране. GS мотоциклетистите изминаха 265 километра на своите мотоциклети R 1200 GS. За третия ден бяха организирани две трудни изпитания.

+ Прочети още

Четвърти ден:

Четвърти ден:

В сряда, GS мотоциклетистите преминаха в кръг около и завършиха на границата между Тайланд и Мианмар. Гледката през границата към Мианмар спря дъха на мотоциклетистите. Отборите също така успяха да видят села с наколни жилища, отдалечени гори и малки азиатски фермерски села на този етап от пътуването. Километражът отчете 140 километра за този ден от състезанието, но мотоциклетистите се чувстваха сякаш са изминали 280 километра. И нищо чудно: през този ден, мотоциклетистите трябваше да изпълнят някои трудни специални изпитания. Мотоциклетистите трябваше да преминат през река и да маневрират с моторите по ствол на дърво, по време на изпитанията.

+ Прочети още

Пети ден:

Пети ден:

Посока изток за изминаването на 270 километра и девет часа без спиране: нещата наистина станаха сериозни, преполовявайки Int. GS Trophy Мотоциклетистите трябваше да направят няколко остри завоя по време на специалното изпитание. Друго упражнение изпита усещането за посока на мотоциклетистите. Мотоциклетистите започнаха да се потят изключително много от жегата и усилието по време на трудните изпитания, които е трябваше да изпълнят на пълна скорост на мотора. През петия ден, екипите имаха и друга възможност за допълнителни точки, като участват във фото състезание. Отборът на Китай спечели фото състезанието за деня с над 7 000 гласа.

+ Прочети още
Невероятно е какво може да направи GS.

д-р Ралф Родепетер, Ръководител на отдел Маркетинг в BMW Motorrad

Шести ден:

Шести ден:

През шестия ден, отсечка от 157 километра продължи по небезизвестния път Хо Ши Мин, добре позната с изключително тесните си пътеки. За отборите бяха организирани две специални изпитания: упражнение по навигация и щафетно състезание. Мотоциклетистите демонстрираха изключителни умения по време на тези трудни изпитания. „Това определено беше едно от най-трудните изпитания на GS. Не е за вярване какво може да направи този мотоциклет.“, каза Ралф Родепетер, Ръководител на отдел Маркетинг в BMW Motorrad. Усилието и изтощението, преживяно от отборите през предходните няколко дни се виждаше ясно през предпоследния ден. Но да се предадат не беше вариант.

+ Прочети още

Седми ден

Седми ден

Приключението на Int. GS Trophy 2016 наближаваше своя край. Но залозите все още бяха високи за отборите през тези последни няколко километра. Участниците можеха да спечелят двоен брой точки за финалното специално изпитание. Така че отборите дадоха всичко от себе си, най-вече по време на изпитанието, което изискваше от тях да преминат през хълмисти отсечки и препятствия. Маршрутът на дневния етап преминаваше през горите и планините на Тайланд. Още Ендуро мотоциклетисти от Тайланд, Малайзия и Китай се присъединиха към участниците, за да ги подкрепят в тяхното финално изпитание. Еуфорията сред цялата група от ентусиасти на моторите беше огромна и направи незабравим края на Int. GS Trophy В края на краищата, отборът на Южна Африка стигна до върха и спечели Int. GS Trophy 2016 г. с преднина от 31 точки, следвани от Германия и Великобритания.

+ Прочети още

Церемония по награждаване

Мотоциклетисти по време на церемонията по награждаването в последния ден.
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.
spinner