По-бързо, отколкото позволява леда.

Робърт Гъл притежава световен рекорд за най-бързото каране на задна гума, изпълнено по лед.

Един световен рекорд следва друг.

„Най-бързото каране на задна гума на мотоциклет върху лед“, Робърт Гъл.

Един световен рекорд следва друг.

Куражът му печели място на Робърт в Книгата на Гинес за световни рекорди за 2016 г. за „най-бързото каране на задна гума на мотоциклет върху лед“. Той вече е поставил световен рекорд пред 2014 г. с Honda - 183,3 км/ч за 100 метра. Но Раян Сушанек от САЩ вече го е подобрил през месец февруари 2015 г. Робърт знае, че се нуждае от мотоциклет с най-добри показатели, ако желае да си възвърне рекорда. Така че той се спира на BMW. След като основният му спонсор Northbike го събира заедно с BMW Швеция, на мего му е предоставен S 1000 RR за следващия му опит. Резултатът: скорост от 206.09 км/ч за 100 метра - имайте предвид, на едно колело.

+ Прочети още

Магическа марка, фрагментирана като лед.

Магическа марка, фрагментирана като лед.

„Чувството за повторното подобряване на рекорда беше уникално. Най-вече след като аз първи преминах границата от 200 км/ч на едно колело и върху лед. Ясно ми е, че и други ще се опитат да подобрят този рекорд. И им пожелавам късмет. Постоянното състезание е това, което ни прави по-бързи и по-бързи. Сега е реда на друг мотоциклетист да покаже какво може. И след това, отново ще дойде моят ред. И така нататък."

+ Прочети още

Мотопарк изпълнен със страст.

Мотопарк изпълнен със страст.

Но Робърт знае колко много дължи на баща си Андерс - неговата постоянна подкрепа и вдъхновение. Адрес е бил шампион на Швеция по мотокрос и има гараж пълен с „играчки“, които той и Робърт могат да карат при всички атмосферни условия. Има 600 CC състезателни мотори, 450 CC Supermoto и кросов мотор с гуми с шипове, подредени един до друг. А ъгъла стои модифициран crosser с гъсенично шаси, добавено към задницата. Сега изглежда като моторна шейна и със сигурност е проектиран за забавление и приключения в дълбокия сняг.

+ Прочети още

Свеж лед и нов мотор.

Чупещият рекорди S 1000 RR също е преминал през някои модификации: за високи скорости по пясък, Робърт поставя 17-инчова кросова гума на оригиналната RR джанта и кросова гума с греблови профил за пясък на the 12-инчовата АТВ джанта отзад. Робърт дори удължава задния обтегач, за да практикува дрифтинг, но това е друга история.
Но последният новодошъл в „състезателната конюшня“ е S 1000 XR - оборудван с шипове за лед. Сега, удоволствието от карането и езерото Årsunda чакат. Там е мястото, на което Робърт поставя своя рекорд, вписан в книгата на Гинес. Но как този голям мотоциклет, със своите 228 кг и 160 к.с. ще бъде управляван на леда?
Разтоварвайки своя XR от своя ван до езерото, Робърт е концентриран и напрегнат. Необичайно меките януарски температури са стопили изцяло снега и много езера са се размразили. Робърт също се притеснява от двуслойния лед: той се появява, когато горният слой лед се разтопи и слоят от разтопена вода замръзне отново през нощта, така че се създава тънка коричка върху останалата над дебелия лед вода. Въпреки че не съществуват идеални условия, Робърт иска да направи своя опит с XR.
+ Прочети още
Бъдейки близо до смъртта е моментът, в който се чувствам най-жив.

Робърт Гъл

В момента, в който шиповете пробиват горния слой, тънкият горен слой лед по бреговете на езерото се напуква под теглото на динамичния приключенски спортен мотор. Но ледът отдолу изглежда достатъчно стабилен. Робърт продължава напред, изпълнен с увереност. Изпълнен с еуфория, той вдига предната гума за изключително кратко време. Карайки само на задна гума, той прерязва повърхността на езерото, оставайки тънка следа от парченца лед. Впечатляваща картина.
Следвайки своя Гинес рекорд, на по-лек и по-компактен мотор 'DoubleR', Робърт е изключително впечатлен, най-вече от мощността и комфорта на новия XR. Най-вероятно това е идеалният мотоциклет за планираното дълго пътуване с баща му.
+ Прочети още

Нов мотор за стара идея.

Нов мотор за стара идея.

След неговото зрелищно преминаване по, или по-добре казано, през леда, той е впечатлен от динамиката и моментната отдадена мощност на XR. Той се вписва идеално в неговата поемаща рискове природа, която кара Робърт, отново и отново, да кара по лед. Но той е убеден и от изправената позиция на седене на мотоциклета и от неговия комфорт: „За мен BMW S 1000 XR е много интересен.“ Баща ми винаги е искал да предприемем дълго пътуване до Русия или по Шосе 66. Бих искал да направя такова пътуване с него. Смятам, че XR с неговите възможности за пътуване ще бъде идеалният мотоциклет за това пътуване.“

+ Прочети още

Думите следват делата.

Оставайки тук на Земята.

Думите следват делата.

В момента, в който в Швеция се появиха леда и снега, Робърт Гъл модифицира своите мотори, изпълнявайки най-лудите си идеи, за да може да кара през зимата. BMW Motorrad се срещна с притежателя на рекорд на Гинес, който премина с 200 км/ч по лед на задна гума, за интервю. Робърт изобщо не говори налудничаво, но много приятно за подобрените световни рекорди, за своите корени, за своята кариера на мотоциклетист и за своя моторен парк. Въпреки че природно той е леко луд - за щастие.

+ Прочети още
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.