По-бързо, отколкото позволява леда.
Шосето не стига. Както почти навсякъде в Скандинавия, времето през годината, през което можеш да караш по пътищата на Швеция е много кратко. По грапавия терен на север, снегът, ледът и температурите под нулата задават тон за повече от половината година. Но, замръзващите езера предоставят нови възможности за мотоциклетистите, като Робърт, който е на 25 години. Езерата не са нищо друго, освен вода - втвърдена вода. Нужна е само малко креативност в работилницата, гуми с шипове, игриво отношение и много кураж...
Един световен рекорд следва друг.
Един световен рекорд следва друг.
Куражът му печели място на Робърт в Книгата на Гинес за световни рекорди за 2016 г. за „най-бързото каране на задна гума на мотоциклет върху лед“. Той вече е поставил световен рекорд пред 2014 г. с Honda - 183,3 км/ч за 100 метра. Но Раян Сушанек от САЩ вече го е подобрил през месец февруари 2015 г. Робърт знае, че се нуждае от мотоциклет с най-добри показатели, ако желае да си възвърне рекорда. Така че той се спира на BMW. След като основният му спонсор Northbike го събира заедно с BMW Швеция, на мего му е предоставен S 1000 RR за следващия му опит. Резултатът: скорост от 206.09 км/ч за 100 метра - имайте предвид, на едно колело.
Магическа марка, фрагментирана като лед.
Магическа марка, фрагментирана като лед.
„Чувството за повторното подобряване на рекорда беше уникално. Най-вече след като аз първи преминах границата от 200 км/ч на едно колело и върху лед. Ясно ми е, че и други ще се опитат да подобрят този рекорд. И им пожелавам късмет. Постоянното състезание е това, което ни прави по-бързи и по-бързи. Сега е реда на друг мотоциклетист да покаже какво може. И след това, отново ще дойде моят ред. И така нататък."
Мотопарк изпълнен със страст.
Мотопарк изпълнен със страст.
Но Робърт знае колко много дължи на баща си Андерс - неговата постоянна подкрепа и вдъхновение. Адрес е бил шампион на Швеция по мотокрос и има гараж пълен с „играчки“, които той и Робърт могат да карат при всички атмосферни условия. Има 600 CC състезателни мотори, 450 CC Supermoto и кросов мотор с гуми с шипове, подредени един до друг. А ъгъла стои модифициран crosser с гъсенично шаси, добавено към задницата. Сега изглежда като моторна шейна и със сигурност е проектиран за забавление и приключения в дълбокия сняг.
Свеж лед и нов мотор.
Робърт Гъл
Нов мотор за стара идея.
Нов мотор за стара идея.
След неговото зрелищно преминаване по, или по-добре казано, през леда, той е впечатлен от динамиката и моментната отдадена мощност на XR. Той се вписва идеално в неговата поемаща рискове природа, която кара Робърт, отново и отново, да кара по лед. Но той е убеден и от изправената позиция на седене на мотоциклета и от неговия комфорт: „За мен BMW S 1000 XR е много интересен.“ Баща ми винаги е искал да предприемем дълго пътуване до Русия или по Шосе 66. Бих искал да направя такова пътуване с него. Смятам, че XR с неговите възможности за пътуване ще бъде идеалният мотоциклет за това пътуване.“
Думите следват делата.
Думите следват делата.
В момента, в който в Швеция се появиха леда и снега, Робърт Гъл модифицира своите мотори, изпълнявайки най-лудите си идеи, за да може да кара през зимата. BMW Motorrad се срещна с притежателя на рекорд на Гинес, който премина с 200 км/ч по лед на задна гума, за интервю. Робърт изобщо не говори налудничаво, но много приятно за подобрените световни рекорди, за своите корени, за своята кариера на мотоциклетист и за своя моторен парк. Въпреки че природно той е леко луд - за щастие.