90 години BMW Motorrad

Наш ред е да ви благодарим.

BMW Motorrad навърши 90 години – това е страхотен повод за празнуване. Но ние не заслужаваме всички овации. Нямаше да успеем без всичките приятели на BMW Motorrad, които останаха абсолютно лоялни към нас през годините и страстно представляваха марката BMW. Преживейте 90 години на страст, 90 години на иновации и 90 годни на напредък, тук, в нашата специална уеб страница. Наслаждавайте се!

20-те

Макс Фриз – изобретателят на двигателя със срещуположни цилиндри.

Макс Фриз – изобретателят на двигателя със срещуположни цилиндри.

2-ри януари 1917 г. обозначава създаването на първия мотоциклет BMW. На този ден, 33-годишния инженер Макс Фриз се присъединява към BMW. Произхождащият от Швабия мъж току що е напуснал предишната си работа, след спорове със своя бив шеф, Паул Даймлер в Щутгарт. Както се оказва, добро развитие на събитията за BMW.

Версайският договор, подписан на 28 юни 1919 г., забранява на германия да произвежда самолети и самолетни двигатели. Най-меко казано, бъдещето на BMW изглежда несигурно. Но Макс Фриз, сега ръководител на проектантския отдел на BMW, сграбчва възможността и пренасочва целия си фокус върху мотоциклетите. През декември 1922 г., малко по-малко от 4 седмици, след като получава своето назначение, Фриз създава пълномащабен чертеж на първия мотоциклет на BMW. Централно място в машината заема новия дизайн на двигателя: срещуположния сдвоен двигател на BMW.

+ Прочети още

30-те

BMW предизвиква сензация по състезателните писти на Европа.

Отидете в специалната уеб страница

40-те

Движение напред с пионерски дух.

Отидете в специалната уеб страница

Завръщане с R 24

Първият следвоенен мотоциклет BMW е проектиран в Мюнхен, на базата на пред-военен мотор. Компанията прави нов старт –  макар и изключително труден – използвайки машинни инструменти, взети от други компании. Разрешението за производство, предоставено от Обединените сили позволява на компанията да произвежда само едноцилиндров мотоциклет, който не може да надвишава 250 куб. см. Чертежите са готови до лятото на 1948 г., но първият BMW R 24 не слиза от производствената линия до малко преди Коледа, същата година. Той е с двигател с 247 куб. см, 12 конски сили. BMW Motorrad произвежда почти 10 000 от този модел през следващата година. Това число се увеличава до 17 000 една година по-късно.

Шасито на стария R 23 вече е с модернизиран едноцилиндров двигател, с центробежно управлявано изпреварване на запалването. Друга нова функция е четирискоростната предавателна кутия с храпово крачно управление. BMW прави много успешно завръщане с R 24 и мотоциклетът бързо печели специални почести: автоколоната на немския президент, Теодор Хойс се състои от мотоциклети R24.

+ Прочети още

50-те

R 68 – състезателят на 100 мили.

Отидете в специалната уеб страница

60-те

BMW мотоциклетите по света.

Отидете в специалната уеб страница

70-те

Иновация: пълен обтекател

Отидете в специалната уеб страница

Роден в аеродинамична тръба: R100 RS.

Роден в аеродинамична тръба: R100 RS.

R 100 RS е първият сериен мотоциклет на BMW Motorrad, със стандартен пълен обтекател, разработен в аеродинамична тръба. Основната цел на обтекателя е да подобри аеродинамиката, като същевременно предпазва мотоциклетиста от вятъра и лошото време. Освен това, R 100 RS е първият мотоциклет на BMW с еднолитров капацитет на цилиндъра. С максимална скорост от 200 км/ч, мотоциклетът също е забележителен, когато стане въпрос за скорост. Но, за разлика от конкурентните мотоциклети, водачът на R 100 RS може да седне в спокойна, изправена позиция зад обтекателя, дори и при високи скорости. За BMW, този модел представлява раждането на спортен мотоциклет за пътувания.

+ Прочети още

80-те

Нов сегмент: ендуро пътувания.

Нов сегмент: ендуро пътувания.

След навлизането си на пазара на офроуд състезанията, BMW модифицира успешната офроуд машина и представя сериен дуал-спорт мотоциклет през 1980 г.: the BMW R 80 G/S. G означава "Gelände" (= офроуд), S означава "Strasse" (= шосе). Една характеристика, в частност, направи сензация: първият едностранен шарнир, монолеверът на BMW, при който задното колело е монтирано от едната страна. Този модел създава нов сегмент на големи, удобни мотоциклети за приключенски пътувания, което представлява крайъгълен камък в мотоциклетния бизнес на BMW и до днес.

В началото на осемдесетте, BMW изпраща глутницата. В пустинята, разбира се. BMW печели най-трудното рали в света, с помощта на французина Хуберт Ауриол, по прякор „Африканеца“, заради неговите навигационни умения. Ауриол повтаря своя успех през 1983 г. През 1984 и 1985 г., белгиецът Гастон Райер добавя своето име към списъка с победителите, яздещи BMW.

+ Прочети още

Раждането на нов сегмент.

Отидете на специалната уеб страница

90-те

BMW Motorrad: впечатляващи иновации.

Отидете на специалната уеб страница

2000-те

Връщане на състезателната писта.

Отидете на специалната уеб страница

Днес

Направете животът пътуване.

Отидете в специалната уеб страница
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.