Поглед към следващите 100 години

Как ще изглежда мотоциклета на бъдещето?

100-та годишнина на BMW Group е възможност да погледнем назад към историческите ранни дни на моторизираните двуколесни превозни средства, както и напред в бъдещето, където ролята на мотоциклета ще бъде напълно предефинирана в растящия цифров свят.

Денят е 7 март, 1916 г. Bayerische Flugzeugwerke AG (Баварски моторни заводи) започва своята дейност на Lerchenauer Strasse, в северната част на Мюнхен. Три години по-късно, Зено Деймер, поставя световен рекорд за височина от 9 760 метра с BMW IV шест цилиндров, редови самолетен двигател.

Малката фабрика по-късно ще постигне други височини в други сегменти на превозни средства. Скоро след като променя името си на Bayerische Motoren Werke AG, компанията започва разработката на първия мотоциклет, дълго преди нейното навлизане в автомобилния сектор.

Двигателят е ключовият елемент.

Късайки с всичко конвенционално, мотоциклетът на BMW не е имал геометрията на велосипед. Двигателят е централен елемент. Макс Риз и неговият екип проектират BMW R 32 изцяло около двигателя.
Акцентите: срещуположен двигател със сдвоени цилиндри, като цилиндрите са монтирани през рамата, ръчна предавателна кутия, завинтена директно към двигателя и задвижваща система с вал. Всички те са отличителни характеристики на BMW мотоциклетите със срещуположен сдвоен двигател и до днес.
+ Прочети още
BMW R 32 – първият мотоциклет на BMW.

BMW R 32.

Спортен мотоциклет за неравните пътища на 20-те. BMW R 32 е оказал голямо влияние на сектора. Мотоциклетистите обожавали трудно износващото се и изискващо малка поддръжка задвижване с вал, което е било перфектно за прашните чакълести пътища от онова време. Дори и тогава, мотоциклетистите са харесвали сигурното, но спортно управление.
Благодарение на усъвършенствания си дизайн, BMW R 32 се налага като премиум продукт, а BMW като производител на туринг и спортни мотоциклети от висок клас. От САЩ до Южна Америка, и до Азия, търсенето на мотоциклета растяло по света. През 1928 г. в Мюнхен били произведени около 5 000 мотоциклета.
+ Прочети още
Скоро започнали да се появяват първите медали от състезания. През месец февруари 1924 г., Рудолф Шлейчер печели изкачването на хълмове "Mittenwalder Gsteig", карайки BMW R 32. През 1937 г., мотоциклетистът от отбора на служителите на BMW, Ернст Хене, поставя последния от много си рекорди на напълно обтекаем, суперчарджър BMW мотоциклет: неговата рекордна скорост от почти 280 км/ч не е подобрена цели 14 години. През 1939 г., Георг "Шкорч" Майер язди BMW състезателен мотоциклет със суперчарджър до победата на легендарното състезание Tourist Trophy на остров Ман, най-старото мотоциклетно състезание в света.
Британският мотоциклетист на BMW, Джок Уест се класира втори. В следващите години, BMW Motorrad празнува победи в немския мотоциклетен шампионат, световни шампионати за мотори с кошове и ралито Париж-Дакар. С постепенното натрупване на популярност на мотоциклетния спорт, мотоциклетизмът става любим начин на прекарване на свободното време и мотоциклетът BMW R 80 G/S дуал спорт достига топ продажби. Мотоциклетът е предшественик на популярната GS серия дуал спорт мотоциклети, които остават основните мотоциклети за офроуд преживявания и пътувания по шосе до наши дни.
+ Прочети още
Иновациите на последните десетилетия създават визията на компанията за следващите 100 години. Инженерингови умения, креативност и пионерски дух са основата за проектирането на устойчиви форми на лична мобилност, които винаги се създават, в съответствие с нуждите на хората. BMW Motorrad вече имат над 20 модела, които предоставят привкус за бъдещето. BMW C evolution, задвижван с електричество макси скутер е един от примерите.
Как, в края на краищата, ще изглежда мотоциклетът на бъдещето? Дизайнерите на BMW Motorrad ще представят своята визия, когато те представят своето Визионерско превозно средство на 11 октомври в Лос Анджелис. Публиката вече има усещане за визионерския мотоциклет от отбелязващото стогодишнината събитие, наречено СЛЕДВАЩИТЕ 100 ГОДИНИ, организирано на 7 март в Олимпийската зала в Мюнхен. Първият от четирите визионерски превозни средства направи своя световен дебют на откриващото събитие.
+ Прочети още
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.