Блестяща светлина.

Каране в Токио с Джой Люис на R nineT Racer.

Токио е блестяща светлина – не само заради всички рекламни екрани, които карат града да свети. С население от 38 милиона души, Токио също така е най-голямият метрополис в света, но той няма това поглъщащо чувство на другите мега градове. Всъщност, той е изключително приятен град, който постоянно се преоткрива и много отдавна води урбанизацията. Но миналото също е живо в Токио и мотоциклетната сцена е безкраен източник на вдъхновение за създателите на поръчкови модели и ретро състезателите.  

Зелена светлина. С толкова много екзотични знаци навсякъде е успокоително, че сигнализацията на движението в Япония следва международните конвенции. Джой Люис ускорява и превключва на втора скорост. Тя прави дългият ляв завой нагоре по Rainbow Bridge, където трафикът се разгръща на две нива с по четири ленти. От другата страна на залива, Токио се простира по хоризонта в полумрака. Небостъргачите доминират линията на хоризонта с яркочервената Токийска кула в средата. Трета скорост. Джой се влива в морето от светлини. Тя се накланя зад обтекателя на R nineT Racer и избръмчава по моста. В края на Rainbow Bridge, тя завива наляво по отбивката. Тя прави един кръг и се влива директно в сърцето на пулсиращия метрополис, усещането за което е противоречиво и нетипично, в сравнение с което и да е друго място по света: любезни, тихи хора контрастират с ярки рекламни екрани и евтина поп музика.  

+ Прочети още

Manga-Mania am Shibuya Crossing.

Еднофамилни къщи опасват лъкатушещите улички на квартала Shibuya, където дори и местните се нуждаят от GPS, за да се ориентират. Тук е тихо и това прави очевидния звук на редовия двуцилиндров боксер двигател на R nineT Racer още по-мощен. Улиците стават по-широки и оживени, когато Джой се приближава до гарата. Само преди секунди, уличния пейзаж се доминираше от малки кафенета, салони за кучета и шапкари; сега ярко осветени небостъргачи се извисяват като гиганти в земята на Супер Марио. Трафикът се забавя при Shibuya Crossing, едно от най-известните кръстовища в света. Когато светофарите светват в червено, цялото движение спира и започва спектакълът на пресичащите. При всяка смяна на светофарите, хиляди пешеходци прекосяват това претоварено кръстовище, тръгнали по работа, по магазините или на купон.

Това е хаотична сцена, в която полицаи регулират трафика с мегафони, а манга музиката гърми от високоговорителите. Кръстовището се предава на живо на три огромни екрана, поставени на съседните сгради. Това е абсолютно пленителна сцена, която перфектно въплъщава шума и суетата на този тесен мега град. Всъщност, тази зона за пресичане на пешеходци е сред топ десетте забележителности на града и е станала символ на Токио . „Shibuya Crossing ми напомня за Ню Йорк“, казва Джой. „Тук е същата лудница, като единствената разлика е, че в Ню Йорк винаги някой те бута. Тук всички са много внимателни и почтителни“. Зоната за пресичане си заслужава да се види от мотоциклет, въпреки че тя се доминира от пешеходци. В дясно: редици от Maserati-та, Lamborghini-та и Ferrari-та. В ляво: Супер Марио, Луиджди и Спайдърмен в картове. Манга манията е навсякъде, сякаш Токио се е появил от някаква магическа земя.  

+ Прочети още

Център за поръчкови модели в другия край на света.

Център за поръчкови модели в другия край на света.

Япония може да изглежда чужда и екзотична, но всъщност е центърът на света за поръчкови модели. В продължение на години, преуспяващия бранш на страната е създавал изключителни нови произведения на изкуството. Япония запазва традицията, дори когато изкуството по създаване на поръчкови модели почти замира в САЩ и Европа през осемдесетте и деветдесетте години на миналия век. Подобряването и създаването на поръчкови модели всъщност бе временно решение след спукването на японския икономически балон и изненадващата липса на пари. Когато това отново стана модерно в новото хилядолетия, светът погледна към Далечния Изток и бе вдъхновен от това, което японците бяха постигнали през последните десетилетия. Тяхната склонност към перфекционизъм и силно изразено чувство за естетика и дизайн се виждат във всеки поръчков мотоциклет. „Казват, че качеството е изключително важно за японците. От всичко, което видях в Токио, има много истина в това“, казва Джой. „Срещнах се с много хора, които са запалени по моторите и искаха да знаят всичко за R nineT Racer. Те внимателно разглеждаха всяка частица от мотоциклета. Така получаваш реално усещане за тяхното внимание към детайла“.  

+ Прочети още

Състезание с ретро визия.

Дайсуке Мукаса организира ретро състезателните серии B.O.B.L.

Състезание с ретро визия.

Освен създаването на поръчкови модели, друга тенденция бързо заема своето място: ретро състезанията. И тук, Япония е много пред останалия свят. Като това е още по-впечатляващо, имайки предвид, че в Япония нищо не е старо, с изключение на няколко храма и светилища. Всичко се рециклира, в момента, в който остарее. Работилницата на Дайсуке Мукаса е истинска пещера на съкровищата, пълна отдолу до горе с ретро мотоциклети и стари компоненти. Джой е изумена от колекцията на редки експонати на Дайсуке. „Машините, които той създава от тези стари части са абсолютно зашеметяващи, както технически, така и естетически“. Мотоциклетите по никакъв начин не са просто музейни експонати. Дайсуке ги кара в B.O.B.L. (Battle of Bottom Link) сериите на ретро състезанията, които той самият основава. „Страхотно е да караш ретро мотоциклети и да вдъхваш живот на миналото“, казва Дайсуке. Сериите правят състезанията отново достъпни за любителите. По-важни са уменията на мотоциклетиста, отколкото неговото оборудване. Това е идеалът на Дайсуке. Това е също и причината, поради която той създава своята работилница за поръчкови модели. В това тясно пространство той съхранява части и принадлежности. Окаченият таван над работилницата е пълен със спретнато подредени и етикетирани кутии, пълни с винтове, гайки и лагери. Пространството е недостатъчно тук. Както и навсякъде другаде в Токио.  

+ Прочети още

Индивидуалност в претъпкан град.

Caravan Tokyo отразява индивидуалния дух на времето на Токио.

Индивидуалност в претъпкан град.

Когато мястото стане недостатъчно и изключително скъпо, инвеститорите започват да строят нагоре. Тридесет и седем от безбройните небостъргачи в града са с височина повече от 180 метра, като новата телевизионна кула Tokyo Sky се извисява на огромните 634 метра. Недостатъчното пространство също е причина в Токио почти да липсват стари сгради. 30 години, след което къщите се събарят, рециклират и изграждат отново според настоящите стандарти. В Токио е трудно да се открият лоши квартали. Всичко е в идеално състояние, добре поддържано и полирано. Ако сте посещавали града преди, вторият път няма да можете да го познаете. Той постоянно се предефинира. Новите тенденции винаги се задържат и се откриват и оформят в Токио. Например, мотоциклетните ентусиасти от Drive Thru комбинират любовта си към превозните средства със зашеметяващи идеи за поръчкови модели. Те не само изграждат свои собствени поръчкови машини за ретро състезанията от B.O.B.L. сериите на Дайсуке. Те също така пътуват за състезанията с ретро каравана, която са конвертирали в кафене. Друга каравана е паркирана в скъпарския Omotesando регион в центъра на Токио. Те я отдават под наем за онлайн мрежата за настаняване Airbnb. Оборудвана с оригинални принадлежности, караваната отразява японската култура и е идеален пример за уникалния дух на времето, който хората на Токио изживяват и обичат.  

+ Прочети още
Те казват, че качеството и естетиката са изключително важни за японците. От всичко, което видях в Токио, има много истина в това.

Джой Люис

Тунингован начин на живот.

Кафе и малко пазаруване в Deus Ex Machina в Harajuku.

Тунингован начин на живот.

Необходимостта за индивидуалност може да има нещо общо с факта, че толкова много хора са наблъскани на едно място в Токио. Много магазини разбират това и предлагат продукти, които се грижат за това желание за самоактуализация. Един от примерите е японския клон на американската марка за поръчкови модели Deus Ex Machina. Джой е възбудена, когато влиза в магазина, който е смес от коктейл бар, студио за поръчкови модели, кафене, магазин за сърф и магазин за дрехи. Тя незабавно се настанява удобно на стилен диван, проектиран от нейния добър приятел, обсебеният от мотоциклетите Стивън Кен от Калифорния. „Напомня ми на Deus Ex Machina в Лос Анжелис – въпреки че японското влияние е ясно забележимо и всичко е по-компактно. Тук се чувствам като в къщи, имайки предвид, че седя на диван, проектиран от Стивън“, казва Джой.  

+ Прочети още

Стойността на изработката.

Джой Люис разговаря със създателя на поръчкови модели Мат Робъртс от Deus за начина на живот на японските мотоциклетисти.

Стойността на изработката.

След това, тя се среща със създателя на поръчкови модели Матю Робъртс от Deus. Роден в Австралия, той идва в Япония за първи път, като част от програма за училищен обмен, през 1991 г. Той е толкова запленен от страната, че се мести в Токио за постоянно през 2005 г. „Харесвам това, че японците оценяват дизайна и тяхното внимание към детайла“, казва Мат. Той се радва, че неговата страст към мотоциклетите и поръчковите модели отново е на мода. „Създаването на поръчкови модели е решение, свързано с начина на живот. Това включва мотоциклетизма, сърфирането, скейтването, модата и преоткриването на важността на изработка. Всичко се напасва перфектно и поради тази причина Deus събира всичко на едно място тук. За мен, мотоциклетът е като чаша, той е съд за твоите емоции и преживяване, докато осъществяваш приключенията си. Когато караш мотоциклет, това те изпълва с енергия и вълнение; израстваш като личност и се срещаш с други хора, както мотоциклетисти, така и всякакви други. Това е уникалното на този начин на живот.“  

+ Прочети още

Море от светлини в огледалото за задно виждане.

За Мат Робъртс, Токио е идеалното място, на което да изживее своя начин на живот и да реализира мечтите си в дизайна. Но не е лесно за създателите на поръчкови модели да се наложат в страна, която е абсолютен лидер на този пазар, страна, която се ръководи от високи изисквания към самите себе си, страна, която цени естетиката и перфектността над всичко останало. За да бъдеш конкурентен в такова общество, трябва да работиш здраво. Това потвърждава стереотипа на здраво работещите японци, чиито животи са центрирани около тяхната работа. Хора, като Мат или Дайсуке карат своите мотоциклети през нощта, когато пътищата са празни. Джой Люис и нейният R nineT Racer днес следват тяхното водачество. Те карат по Rainbow Bridge. Светлините на Токио в огледалото за задно виждане. Пред тях, хоризонтът, на който в четири часа сутринта ще се появят деликатните розови нишки на слънцето, в страната на изгряващото слънце.  

+ Прочети още
spinner