„Не спирай да тласкаш дизайнерите до предела.“

Дизайнерът Александър Бъкън разказва за BMW Concept Stunt G 310.

BMW Concept Stunt G 310 е поразителен стънт мотоциклет. В мига, в който го зърнете, знаете, че създаването му е било много забавно. Старши дизайнер Александър Бъкън разговаря с BMW Motorrad за процеса по проектирането, влиянието на Крис Пфайфер и първоначалните отзиви за мотоциклета.

Колко души участваха в процеса по проектирането?

В дизайнерските проекти участва целият екип. Този проект не направи изключение. В процеса участваха Ола Щенегард, Фолкер Хохдорф, Виани Селосе, Бианка-Мария Хофман и аз. Начело на проекта беше Едгар Хайнрих, ръководител „Дизайн“ в BMW Motorrad.

Каква беше твоята роля?

Аз бях старши дизайнер. Трудно е да се обясни ролята ми. По-скоро е нещо като ментор по проектиране или дори може да ме наречете арт ръководител. В края на краищата трябва да сме сигурни, че всички правят, каквото аз поискам. (Смее се.) Но шегата настрана. Аз ръководя дизайнерите и съм връзката между работилницата, дизайнерите и маркетинговия отдел.

Колко трудно бе да съчетаете в едно този агресивен и същевременно пъргав дизайн?
Не бих разглеждал процеса от гледна точка на трудността. Проектирането на този мотоциклет беше толкова забавно. Колко често ти се удава възможността да създадеш нещо толкова яко и дори да премахнеш някои елементи? При масовите мотоциклети обикновено трябва да добавяме или прикриваме елементи.
Чия беше идеята за „стънт задницата“ и колко добро е нейното представяне на пътя?
Идеята ни хрумна, когато дизайнерите разговаряха с Крис Пфайфер. Стънт мотоциклетистите обикновено ползват прорез в седалката, но сега вече алуминиевата „стънт задница“ е точно като за крака на Крис. Всъщност, целият мотоциклет е направен по пропорциите на Крис. Като костюм от шивача. BMW Motorrad се стреми както към прецизност, така и към емоция и тази специална задница е пример за тази прецизност. Ние винаги се опитваме да сме крачка пред конкуренцията.
Каква беше ролята на Крис Пфайфер в проекта?
Помолихме Крис Пфайфер да ни съдейства. Той от самото начало ни помагаше със страст. Посети ни в Мюнхен, където подробно обсъдихме проекта и нахвърляхме идеи. И така няколко месеца по-късно се роди тази прелест за стънтове.
+ Прочети още
Повече за Крис Пфайфер
Какви бяха специалните стънт модификации?
Направихме редица промени, базирани на експертния опит на Крис. Най-важен приоритет за нас беше да осигурим възможно най-доброто управление за мотоциклетистите. Монтирахме гърнето между двигателя и амортисьора. Там то е добре предпазено и не ограничава движенията на мотоциклетиста по никакъв начин. А и продължава да звучи добре. Има също заключваща се ръкохватка на газта, която позволява на мотоциклетиста да поддържа постоянна скорост, без да трябва да си държи ръцете на газта. Поставихме втора, по-голяма спирачка отзад, която може да се управлява със средния пръст на лявата ръка, за да се намали скоростта на задното колело. Предвидихме и стъпенки на предната ос и на седалката, червеният ролбар и още други.
Как реагираха хората в Бразилия? Там беше показан за пръв път.
Първоначално хората бяха скептични. Първият им въпрос беше как този едноцлиндров пакет съчетава качеството и стойността, с която са известни BMW Motorrad? Но бяха удивени, когато показахме BMW Concept Stunt G 310 за пръв път. Казаха „Ако това е отговорът, добре дошли в Бразилия, BMW!“ Сега вече са убедени, че ако BMW може да произведе сериозен масов мотоциклет, марката ще утвърди нови стандарти.
+ Прочети още
Колко често ти се удава възможността да създаваш нещо толкова яко?

Дизайнерът Александър Бъкън

Едгар Ханйрих, ръководител „Дизайн“ в BMW Motorrad, да проверим „стънт задницата“.
Каква боя ще приляга на G 310?
Не знам, но мисля, че можете да го сравните с красива жена. Ако пропорциите са правилни, тя ще изглежда добре независимо с какви дрехи се е облякла.
Какво ти харесва най-много в този мотоциклет?
Нищо! Може и да звучи странно, но в природата на всеки дизайнер е никога да не е удовлетворен. Ако зададете същия въпрос на художник за последната му творба, той ще ви отговори същото. Това е цената, която плащате, когато се занимавате с творческа работа. Ако не жадувате за нови предизвикателства, ставате самодоволен и работата ви губи значение. Ако нямате стимул да промените нещата, всичко си остава същото. Но стига съм философствал. Попита ме каква е била ролята ми и вероятно най-добрият отговор е: никога да не спирам да тласкам дизайнерите до предела им.
+ Прочети още

Поразително различен.

BMW Concept Stunt G 310.

Научи повече
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.
spinner