Големите неща идват в малка опаковка.

G 310 R custom Tracker от Wedge Motorcycles.

Къстъм мотоциклет от Япония: Такаши Нихира преобразява G 310 R в тракер.

Моделите от BMW Motorrad Heritage привличат вниманието на мнозина от най-уважаваните работилници за мотоциклети в света, които са създали не една или две поръчкови машини, базирани на изключително популярната платформа R nineT. Пристигането обаче на новия G 310 R е вдъхновил един японски майстор на поръчкови мотоциклети да създаде много специален уникален тракер, като използва за основа новия 313-кубиков лек спортен роудстър.

+ Прочети още

Да разбиеш границите на сцената за поръчкови мотоциклети.

BMW Motorrad Япония вярва, че проект за поръчков G 310 R трябва да се повери на майстор, който специализира в изработката на машини от същата категория. Работилницата Wedge Motorcycles, ръководена от Такаши Нихира, е точно това, което се търси за този труден проект, тъй като той специализира в персонализирането на японски мотоциклети с обем на двигателя между 250-400 куб. см. Такаши Нихира създава Wedge Motorcycles през 2009 г., след като години наред работи във фабрика за обработка на метални листове, механик в оторизиран сервиз и като служител в ателие за боядисване на автомобили. През тези изграждащи години той усвоява уменията и създава връзките, нужни да заработи за себе си. Първоначално предлага само специализирано боядисване, но идват толкова много поръчки за къстъм мотоциклети, че той пренасочва фокуса си към тях. 35-годишният мъж е един от малкото майстори на поръчкови мотоциклети, които преработват, като ползват стоманени плочи и метал. Той дори извършва боядисването във фабриката си. Горд носител е на престижната награда Hot Rod Custom Show и също така е бил отличаван с Best of Domestic (най-ценната награда за поръчкови мотоциклети в Япония) на много състезания за поръчкови проекти в Япония.

+ Прочети още

ГЛАВА, ПЪЛНА С ИДЕИ

Всичко е добре, когато завършва добре: Такаши осъществява идеите си.

Веднага щом Нихира вижда G 310 R за пръв път на живо на мотоциклетното представяне в Токио през март 2016 г., той осъзнава, че иска да направи нещо специално с него. Сключва сделка за създаването на поръчкова версия на G 310 R за ежегодния фестивал BMW Motorrad Days в Япония в края на август. Тъй като главата му е пълна с идеи, трябва му само базовата машина да пристигне в гаража му, което се случва два месеца след това. Чакането е дълго и когато мотоциклетът все пак пристига, той има само осем седмици да подготви един визионерски мотоциклет, който до този момент съществува като концепция в главата му.

 

+ Прочети още
Аз лично обожавам тракер стила заради свободата, която предлага на мотоциклетистите.

Такаши Нихира

„Вече имах снимки и документи на G 310 R, но не можех да направя нищо, докато не пристигнеше мотоциклетът. Когато пристигна, започна надпревара с времето. Имаше много предизвикателства, но най-интересното беше равновесието на мотоциклета. Ауспухът на G 310 R е в задната част на двигателя, което ще рече, че ако се сравни със стандартните двигатели, при които ауспухът излиза от предната част, разположението на мотора ще по-напред, а това променя целия баланс при проектирането. Трябваше да претворя идеите си изначало, за да подчертая собствения си стил при модифицирането на мотоциклета.“

+ Прочети още

Да проследиш детайлите.

Тракер стилът е традиционен американски поръчков стил, който имитира визията на мотоциклети, ползвани при състезания на кални писти. Този стил се отличава с големи колела и дебела предна гума, както и с хоризонтален дизайн на корпуса, който позволява на мотоциклетиста да се движи лесно напред-назад по време на състезание. Такаши няма търпение да пресъздаде тази визия с поръчковата версия на G 310 R на своята Wedge Motorcycles. Всички части на мотоциклета, като например новоразработеният едноцилиндров двигател с течно охлаждане и здравата тръбна стоманена рамка на предницата, ниската обърната предна вилка и задното окачване, са стандартни. Другите части обаче, като например 19-цоловите колела отпред и отзад, резервоарът, задната рамка, удълженото люлеещо се рамо отзад, гърнето, окачването с четири рамена, дясната и лявата степенка, както и регистрационният номер, са все оригинално производство.

+ Прочети още

Преди, след: със своя тракер Такаши създава уникален мотоциклет - оригиналът на преден план ясно показва това.

Стандартният G 310 R притежава силно изразителен дизайн, който разкрива неговия пъргав и динамичен нрав, но отличителното разположение на двигателя и изключително здравата тръбна стоманена рамка са частично скрити под панелите на корпуса. За Такаши важно е да изкара на преден план тези черти, както и уникалния дизайн на мотоциклета, за да подчертае лекотата и истинската същина на роудстъра с мощност под 500 куб. см. на BMW Motorrad.

+ Прочети още

Едно добре дошло предизвикателство.

„Аз лично обожавам тракер стила заради свободата, която предлага на мотоциклетистите“ споделя той. „Представях си лек поръчков мотоциклет, който може да се кара свободно в града, мотоциклет за ежедневна употреба, но и за по-дълги преходи.  Ето защо, когато създавах този поръчков мотоциклет, взех предвид и начина на живот на мотоциклетиста и модата. За мен мотоциклетът е продължение на яке или кецове. Дори ако мотоциклетът сам по себе си изглежда невероятно, ако не пасва на собственика, от него няма смисъл. Това е моето мнение и затова този поръчков G 310 R беше едно добре дошло предизвикателство. Светът на BMW Motorrad беше нов за мен и съответно нямах представа какъв е „типичният“ собственик, когато BMW Motorrad Япония ми предложиха да създам този мотоциклет. Накрая избрах частите, които бяха по моя вкус.“

+ Прочети още

Готов за сцената: Такаши представя своя тракер през 2016 г. на фестивала BMW Motorrad Days в Япония.

Свой собствен вид.

Пътешествието на Нихира-сан в света на новото G 310 R от BMW Motorrad несъмнено минава успешно въпреки краткото време, за което трябва да подготви мотоциклета за ежегодния фестивал BMW Motorrad Days в Япония, състоял се на 27 и 28 август в Нагано. На него мотоциклетът се представи за пръв път и спечели възхищението на всички посетители, особено поради факта, че се очаква огромно търсене на серийната версия на G 310 R, тъй като в Япония тя може да се управлява със стандартна шофьорска книжка за средно голям мотоциклет. И въпреки че изглежда поразително различен от оригинала, на която е базиран, той предоставя на Такаши Нихира интересна възможност да надникне в един непознат мотоциклетен свят, както и дава на почитателите на поръчковите мотоциклети едно истинско произведение на изкуството на две колела. „Знаех, че трябва да се получи един мотоциклет изцяло с почерка на BMW“ стига да заключение Такаши. „Ако имах повече време и свобода да поработя върху стила, може би щях да променя повече неща, като например рамката, но мотоциклетът нямаше вече да е BMW. Целта ми беше да дам най-доброто от себе си при модифицирането на G 310 R и да покажа възможностите на този труден поръчков проект. Не разполагах с друг G 310 R, с който да го сравня, но се надявам хората да го харесат. Знам, че успях да създам свой собствен мотоциклет.

+ Прочети още
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.
spinner