Големите неща идват в малка опаковка.
Къстъм сцената на BMW Motorrad няма граници. Това е тракер в американски стил, японско производство, който заимства от проектирания в Германия и произвеждан в Индия BMW G 310 R. Наистина живеем в едно глобално село...
Къстъм мотоциклет от Япония: Такаши Нихира преобразява G 310 R в тракер.
Моделите от BMW Motorrad Heritage привличат вниманието на мнозина от най-уважаваните работилници за мотоциклети в света, които са създали не една или две поръчкови машини, базирани на изключително популярната платформа R nineT. Пристигането обаче на новия G 310 R е вдъхновил един японски майстор на поръчкови мотоциклети да създаде много специален уникален тракер, като използва за основа новия 313-кубиков лек спортен роудстър.
Да разбиеш границите на сцената за поръчкови мотоциклети.
BMW Motorrad Япония вярва, че проект за поръчков G 310 R трябва да се повери на майстор, който специализира в изработката на машини от същата категория. Работилницата Wedge Motorcycles, ръководена от Такаши Нихира, е точно това, което се търси за този труден проект, тъй като той специализира в персонализирането на японски мотоциклети с обем на двигателя между 250-400 куб. см. Такаши Нихира създава Wedge Motorcycles през 2009 г., след като години наред работи във фабрика за обработка на метални листове, механик в оторизиран сервиз и като служител в ателие за боядисване на автомобили. През тези изграждащи години той усвоява уменията и създава връзките, нужни да заработи за себе си. Първоначално предлага само специализирано боядисване, но идват толкова много поръчки за къстъм мотоциклети, че той пренасочва фокуса си към тях. 35-годишният мъж е един от малкото майстори на поръчкови мотоциклети, които преработват, като ползват стоманени плочи и метал. Той дори извършва боядисването във фабриката си. Горд носител е на престижната награда Hot Rod Custom Show и също така е бил отличаван с Best of Domestic (най-ценната награда за поръчкови мотоциклети в Япония) на много състезания за поръчкови проекти в Япония.
ГЛАВА, ПЪЛНА С ИДЕИ
Всичко е добре, когато завършва добре: Такаши осъществява идеите си.
Веднага щом Нихира вижда G 310 R за пръв път на живо на мотоциклетното представяне в Токио през март 2016 г., той осъзнава, че иска да направи нещо специално с него. Сключва сделка за създаването на поръчкова версия на G 310 R за ежегодния фестивал BMW Motorrad Days в Япония в края на август. Тъй като главата му е пълна с идеи, трябва му само базовата машина да пристигне в гаража му, което се случва два месеца след това. Чакането е дълго и когато мотоциклетът все пак пристига, той има само осем седмици да подготви един визионерски мотоциклет, който до този момент съществува като концепция в главата му.
Такаши Нихира
„Вече имах снимки и документи на G 310 R, но не можех да направя нищо, докато не пристигнеше мотоциклетът. Когато пристигна, започна надпревара с времето. Имаше много предизвикателства, но най-интересното беше равновесието на мотоциклета. Ауспухът на G 310 R е в задната част на двигателя, което ще рече, че ако се сравни със стандартните двигатели, при които ауспухът излиза от предната част, разположението на мотора ще по-напред, а това променя целия баланс при проектирането. Трябваше да претворя идеите си изначало, за да подчертая собствения си стил при модифицирането на мотоциклета.“
Да проследиш детайлите.
Тракер стилът е традиционен американски поръчков стил, който имитира визията на мотоциклети, ползвани при състезания на кални писти. Този стил се отличава с големи колела и дебела предна гума, както и с хоризонтален дизайн на корпуса, който позволява на мотоциклетиста да се движи лесно напред-назад по време на състезание. Такаши няма търпение да пресъздаде тази визия с поръчковата версия на G 310 R на своята Wedge Motorcycles. Всички части на мотоциклета, като например новоразработеният едноцилиндров двигател с течно охлаждане и здравата тръбна стоманена рамка на предницата, ниската обърната предна вилка и задното окачване, са стандартни. Другите части обаче, като например 19-цоловите колела отпред и отзад, резервоарът, задната рамка, удълженото люлеещо се рамо отзад, гърнето, окачването с четири рамена, дясната и лявата степенка, както и регистрационният номер, са все оригинално производство.
Преди, след: със своя тракер Такаши създава уникален мотоциклет - оригиналът на преден план ясно показва това.
Стандартният G 310 R притежава силно изразителен дизайн, който разкрива неговия пъргав и динамичен нрав, но отличителното разположение на двигателя и изключително здравата тръбна стоманена рамка са частично скрити под панелите на корпуса. За Такаши важно е да изкара на преден план тези черти, както и уникалния дизайн на мотоциклета, за да подчертае лекотата и истинската същина на роудстъра с мощност под 500 куб. см. на BMW Motorrad.
Едно добре дошло предизвикателство.
„Аз лично обожавам тракер стила заради свободата, която предлага на мотоциклетистите“ споделя той. „Представях си лек поръчков мотоциклет, който може да се кара свободно в града, мотоциклет за ежедневна употреба, но и за по-дълги преходи. Ето защо, когато създавах този поръчков мотоциклет, взех предвид и начина на живот на мотоциклетиста и модата. За мен мотоциклетът е продължение на яке или кецове. Дори ако мотоциклетът сам по себе си изглежда невероятно, ако не пасва на собственика, от него няма смисъл. Това е моето мнение и затова този поръчков G 310 R беше едно добре дошло предизвикателство. Светът на BMW Motorrad беше нов за мен и съответно нямах представа какъв е „типичният“ собственик, когато BMW Motorrad Япония ми предложиха да създам този мотоциклет. Накрая избрах частите, които бяха по моя вкус.“
Готов за сцената: Такаши представя своя тракер през 2016 г. на фестивала BMW Motorrad Days в Япония.
Свой собствен вид.
Пътешествието на Нихира-сан в света на новото G 310 R от BMW Motorrad несъмнено минава успешно въпреки краткото време, за което трябва да подготви мотоциклета за ежегодния фестивал BMW Motorrad Days в Япония, състоял се на 27 и 28 август в Нагано. На него мотоциклетът се представи за пръв път и спечели възхищението на всички посетители, особено поради факта, че се очаква огромно търсене на серийната версия на G 310 R, тъй като в Япония тя може да се управлява със стандартна шофьорска книжка за средно голям мотоциклет. И въпреки че изглежда поразително различен от оригинала, на която е базиран, той предоставя на Такаши Нихира интересна възможност да надникне в един непознат мотоциклетен свят, както и дава на почитателите на поръчковите мотоциклети едно истинско произведение на изкуството на две колела. „Знаех, че трябва да се получи един мотоциклет изцяло с почерка на BMW“ стига да заключение Такаши. „Ако имах повече време и свобода да поработя върху стила, може би щях да променя повече неща, като например рамката, но мотоциклетът нямаше вече да е BMW. Целта ми беше да дам най-доброто от себе си при модифицирането на G 310 R и да покажа възможностите на този труден поръчков проект. Не разполагах с друг G 310 R, с който да го сравня, но се надявам хората да го харесат. Знам, че успях да създам свой собствен мотоциклет.