Готов за старт!

С HP4 RACE на остров Ман.

Впечатляващ тест на остров Ман: Питър Хикман кара HP4 RACE на най-бързото трасе в света и начертава бъдещето с иновативния мотоциклет на пропитата с традиция състезателна писта. Тестово каране на границата.

Ако се състезавате, искате да спечелите. А ако конструирате мотоциклет като този, искате да създадете най-добрия мотоциклет в света.

Джоузеф Мехлер, продуктов мениджър

Когато HP4 RACE номер 001 напусна завода на BMW Motorrad в Берлин, индустриалният механик Сюлейман Актепе подготви карбоновия състезателен мотоциклет за ролята му. Обслужването е направено, технологията е проверена, моторът е одобрен. Машината вече изглежда готова да се състезава в стартовата решетка на остров Ман. Тук, петият сезон на острова е в разгара си, когато спокойният остров в Ирландско море се превръща в център на света като всяка година по това време.

+ Прочети още

Tourist Trophy – тук тествате собствените си граници, огъвате ги и, в идеалния случай, ги разширявате. Именно последното е намерението на Питър Хикман. На невероятно бързата и впечатляваща състезателна писта той иска да направи пробно каране с HP4 RACE до самата граница и да надвие прочути опоненти с това: TT на остров Ман.

+ Прочети още

Като никой друг

Пистата – 61 километра сред впечатляващ пейзаж. Пътища сред древни гори, пасящи стада овце и села. Покрай каменни стени и градински огради, зад които се редят зрителите, изпълнени с не по-малко адреналин от самите състезатели. Никоя друга състезателна писта в света няма толкова завои и хълмове с отскок, нито толкова високоскоростни прави участъци. Флагът на старта в Дъглас е вдигнат и Питър Хикман потегля към планинската верига Снийфел, която познава до последния детайл. Всеки връх, падина и мост. Всеки бордюр и всеки капак на шахта. На правия участък Сълби англичанинът натиска газта отново и ускорява максимално машината с 215 к.с.

+ Прочети още
Постигнах средна скорост от 120 мили в час (193 km/h), макар че сядах на мотора за първи път. След това се изправих на задна гума няколко пъти, за да могат и зрителите да изпитат същата наслада като мен.

Питър Хикман, състезател

В планинската верига.

В планинската верига.

Питър Хикман прави две обиколки с HP4 RACE по пистата. Средна скорост: 120 мили в час (193 km/h) – включително няколко изправяния на задна гума на пета и шеста предавка. „Това беше абсолютно уникално и специално“, казва Питър, пристигайки обратно в Дъглас. Сияейки, той разказва за лесното управление на мотора. „Сядах на HP4 RACE за първи път и се справих добре. Може да си мислите, че карбонът прави машината малко твърда и скована, но това не е така. Реакцията на HP4 RACE беше по-добра от тази на моя супербайк.“

+ Прочети още

Супербайк като стандарт

Питър Хикман потвърждава това, което мениджъра на проекта Кристиан Гоншор описва като отличителна черта в характера на ексклузивната машина. Той беше този, който започна проекта за HP4 RACE в началото на 2015 г. с малък екип. Като бивш ръководител на екипа по шаситата в техническия отдел на BMW за световния шампионат по супербайк и страстен мотоциклетист, той бързо оформи визията си – неразривно свързана с темата за карбона. Карбонови джанти, карбонова задна част и преди всичко: индустриално производство в малък обем на изцяло карбоново шаси – съществен момент. „HP4 RACE разширява всички граници“, казва Кристиан Гоншор. „Никога досега не е имало толкова лек, мощен, ексклузивен и иновативен мотоциклет“.

+ Прочети още

Разработен от състезатели.

Разработен от състезатели.

С помощта на висококачествени материали, като титаниеви винтове, но преди всичко с помощта на карбонови компоненти разработчиците намалиха теглото на HP4 RACE до 146 килограма без гориво. Това е последователно изпълнена лека конструкция. По този начин мотоциклетът е по-лек от най-новите фабрични състезателни мотоциклети от Световния шампионат по супербайк и съвсем малко по-тежък от фабричните мотори в MotoGP. „Подходихме към него като спортни мотоциклетисти. Искайки винаги най-доброто, без компромис, това дадохме на мотора“, ни казва продуктовият мениджър Джоузеф Мехлер. Той самият е активен на състезателната писта и тества HP4 RACE няколко пъти. „Всеки, който работи по този мотоциклет, е заразен от състезателния вирус“.

+ Прочети още
Създадохме легенда и не само пишем историята на компанията, но и част от историята на всеки, който участваше в създаването на HP4 RACE.

Кристиян Гоншор, мениджър на проекта за HP4 RACE

От нищото.

От нищото.

Съответно Джоузеф Мехлер нямаше търпение да дочака появата на машината на сцената на остров Ман. От друга страна, Питър Хикман усети един от акцентите, докато правеше тестово каране с HP4 RACE. След като никога досега не беше успявал да се качи на подиума на TT, той прави сензация тази година с S 1000 RR: пет подиума в пет състезания, включително второ място на Senior TT и победа в „Joey Dunlop Championship Trophy“ за най-добро общо представяне. Все пак никога няма да забравим карането му на HP4 RACE. „Невероятно е колко лесно моторът сменя извивките. Особено при максимална скорост, това прави голяма разлика на писта като тази на TT на остров Ман с много бързи сектори. Моторът е бъдещето. Завършен супербайк, абсолютна състезателна машина – без съмнение“.

+ Прочети още

HP4 Race

HP4 RACE

Sport

750 единични бройки*

Научи повече