Най-доброто от моделите по поръчка и състезателните модели.
Кой би си помислил някога, че перфектното може да се подобри? С техния модел RR по поръчка с ретро визия от 70-те, екипът по модификации на PRAËM съчета представяне и стил в мотор, който е подходящ и за състезателната писта.
Хората модифицират моторите още откакто бяха изобретени. Талантливи модификатори персонализираха мотори според собствения си вкус в почти всякакъв въобразим стил. Но S 1000 RR на PRAËM вероятно ще влезе в списъка на най-търсените десет модела по поръчка на всички времена. Въпреки всички модификации, които го превръщат в първокласен супербайк от старата школа, RR от PRAËM не прави компромис с представянето и все пак е отличен избор за състезателната писта.
Ръчно изработен от братя Бернерон.
Ръчно изработен от братя Бернерон.
Двама братя французи, Силвен и Флоран Бернерон, са мъжете зад мотора по поръчка, който разтърсва света на модификациите. Силвен, който е на 27 години, вече беше член на дизайнерския екип на BMW Motorrad в продължение на пет години. Флоран, по-малкият брат на Силван, който е на 25 години, също е страстен моторджия. Като бивш механик на хеликоптери в армията, Флоран добавя към екипа необходимите инженерни умения. Заедно братята формират идеален екип за конструиране на ексклузивни мотоциклети.
Най-доброто от двата свята.
Най-доброто от двата свята.
Силвен и Флоран Бернерон посветиха безбройни часове работа на PRAËM S 1000 RR. „Искахме да обединим най-доброто от състезателните модели и моделите по поръчка“, казва Силвен. „Създаването на състезателен мотор също е форма на модифициране. Това всъщност е било много популярно в миналото. Много състезателни мотоциклети са били прототипи на базата на шосеен мотор. Същото е и с модифицирането: имаш визия и я превръщаш в реалност. И след това виждаш как работи.
20 килограма по-лек от базовия модел
Всеки, който конструира спортни мотоциклети, знае, че е необходима много техническа работа и най-важното – прецизност. Въпреки това предизвикателство братя Бернерон извършиха повече модификации в RR, отколкото се вижда на пръв поглед. Резервоарът за гориво е с 50 mm по-дълъг от стандартния, 70% от него са изработени наново от алуминий и е проектиран да пасва на издържливия стил на капачката за гориво в системата за бързо пълнене Stäubli. Предният обтекател е базиран на ендуро мотор от „8 часа на Сузука“ и има един фар от дясната страна. Седалката е изцяло ръчна изработка. Карбоновите колела са с около 5 kg по-леки от олекотените колела на S 1000 RR.
„Използвахме карбон-керамични спирачки Sicom“, казва Силвен. „Но предното и задното окачване са базови, понеже искахме да запазим електронните настройки. Предната система за входящ въздух е преработена, за да пасне на обтекателя, а входящият заглушител е изработен от алуминий. Базовият двигател е достатъчно мощен. Въпреки това използвахме титаниева 4-в-1 изпускателна система от Akrapovič. Радиаторът е проектиран за издръжливост, така че не ни трябва. Всички маркучи на спирачките и охлаждащата течност имат конектори Stäubli с бързо откачване. Подрамката и носачът на акумулатора са изработени от нас.“
Силвен Бернерон
Проектиран да стигне докрай
Дни на слава
Състезателните машини от 80-те бяха наистина великолепни и запомнящи се. Затова беше още по-важно за братя Бернерон да отдадат дължимото на ключовите елементи на тези мотори. Обтекателят и секторът на опашката напомнят за култови мотори, като Suzuki XR69. Колелата също напомнят на летите джанти Dymag от този период. Капаците на двигателя са изработени от PRAËM, така че да имитират външния ви от 70-те. В унисон с този стил има и само един преден фар.
„Целта ни беше да създадем мотор, който отразява свободата на личната интерпретация, позволявайки на основните компоненти на оригиналния мотор да просияят. Искахме да конструираме мотоциклет, съчетаващ представяне и стил, а не такъв, който просто изглежда стилно“, казва Силвен. За да прецените сами дали са успели, можете да видите мотора лично на множество различни събития. PRAËM S 1000 RR ще бъде представен като официален поръчков проект на BMW Motorrad на MotoGP във Франция, фестивала „Колела и вълни“ в Биарац, Дните на BMW Motorrad и други събития.