Електро звук.

Електрическият мотоциклет, наречен E-LisaBad, вдига шум на сцената на персонализираните превозни средства.

Как изглежда BMW C evolution отвътре? Това иска да разбере Ролф Райк, собственик на Krautmotors. Затова той разглобява електрическия макси скутер и го превръща в драгстера E-LisaBad. Създателят на персонализирани мотори планира да участва в драг състезание със своето творение. Тя може да не вдига много шум, но определено ще предизвика вълнение.

Той създаде персонализиран електрически мотоциклет и го кръсти Е-LisaBad. "Името на баба ми беше Елизабет", казва Ролф Рaйк. "По някакъв начин му отива, макар че баба ми не беше толкова бърза, нито толкова тежка". Смее се той. Всъщност се смее през повечето време, докато разказва историята за създаването на E-LisaBad. Историята започва през май 2017 г. Моторът донор BMW C evolution пристига в работилницата на Krautmotors в Хайделберг. Това е първият електрически мотоциклет, който попада в "светая светих" на магазина за персонализирани мотори.

+ Прочети още

Ролф го вълнува идеята за трансформиране на електрическия скутер още от момента, в който изпробва C evolution. "Дизайнерите винаги искат да са революционери. Искат да се измъкнат от общоприетото, да вдигнат шум или да привлекат вниманието. Според мен този проект прави всичко това. Той ще вдъхнови много нови идеи". Ролф иска да постигне повече от това да създаде един стилен, персонализиран мотор. Той иска да участва с него на драг състезание. И да види как неговият електрически драгстер се съревновава с бензинови мотоциклети от този свят.

+ Прочети още

Просто заваряване

Но преди това г-н Krautmotors има да свърши много неща. Ролф отива в BMW Motorrad и изкарва курс по електрически системи, където също научава за частите на мотора, които най-вероятно не трябва да докосва. В края на краищата високото напрежение е напълно неизследвана територия за опитния създател на персонализирани мотори. След това вече е готов да започне с персонализирането или по-точно с разглобяването на мотора. Като продуктов дизайнер той обикновено проектира даден мотор, създавайки скици и 3D модел на компютъра, но към този проект той подхожда като създател на персонализирани мотори. "Работя интуитивно. Правя няколко груби скици и след това давам воля на творческата си свобода. Започвам със заваряването. Искам моторът да се появи по време на самия процес. Не искам да знам накъде ще ме отведе пътуването, преди да съм започнал. Много е забавно!", казва той – отново през смях.

+ Прочети още

Преди всичко Ролф се нуждае от едно нещо, когато работи: добра атмосфера. Неговата работилница прилича на всекидневна. Креслата и табуретките са класически дизайнерски елементи. Боядисал е столовете и работната си маса в бяло. За разлика от тях стените са черни, а шкафовете раирани. "Направих го по прищявка. Понякога се уморявам от цвета след шест месеца, така че просто пребоядисвам всичко". Ролф не само работи във "всекидневната" си, но и слуша музика. Като басист намира комбинацията от мотоциклети и музика на фестивала Pure & Crafted за "просто велика". Не е изненадващо, че планира да покаже мотора на фестивала. Моторът ще бъде представен на главната сцена преди шоуто на Interpol в събота вечер.

+ Прочети още
Дизайнерите винаги искат да са революционери.

Ролф Рaйк

Пробно изпитване за писта за драг състезания

Основното нещо, което трябва да се случи, преди да представи E-LisaBad: пробно каране. В крайна сметка дизайнът не е единственото важно нещо. Създаденото от Ролф машина трябва да може да се кара и да изпълни дадена цел. Ролф няма нужда от обтекател или седалка за пробното каране. Той намалява височината на C evolution преди тестването на отдалечена писта извън Майнхайм. Поставя слик от задната страна и премахва амортисьора. Ролф е известен със своите мотори с корава рама. А корави рами ще се състезават редом с E-LisaBad. Пробното изпитване е готово да започне. Бърнаут. Ролф седи в облака пушек от изгорелите гуми и се смее.

+ Прочети още
Искаш да дадеш газ наистина звучно, но, разбира се, не чуваш нищо

Ролф Райк

На стартовата линия той позиционира дългите си крака върху новопоставените стъпенки. Те са толкова назад, че той седи на мотора като жокей върху състезателен кон. Оказва се, че машината е достоен опонент на състезателната писта. C evolution излита като ракета и изпреварва другите водачи на първите няколко метра. Електрическото предимство: чисто ускорение. Но на Ролф определено му трябва време, за да свикне. "Поглеждаш опонента си, искаш да дадеш газ наистина звучно, но, разбира се, не чуваш нищо". Разбира се, той и неговият E-LisaBad искат да бъдат взети на сериозно. В известна степен няма място за шеги. "Но малко хумор също не може да навреди. Приятен на усещане мотор", казва Ролф. "Привързах се към него".

+ Прочети още

Футуристичен мотор с ретро вид.

Седмиците се изнизват, а Ролф работи върху обтекателя. Той иска да бъде със старомоден вид, но с нови и модерни структури. Футуристичен мотор с ретро вид. Иска неговият уникален стил да изпъква: груб, суров и недовършен. Типичен мотор в стила на Райк. "Аз не полирам мотоциклетите. Те винаги изглеждат стари и неполирани. Малко грубовати". Дългоочакваният момент настъпи. Големият дебют на фестивала Pure&Crafted. Точно преди Interpol да се качат на голямата сцена, Ролф насочва драгстера към сцената. Нагоре по стръмната рампа и в светлината на прожекторите. E-LisaBad, Pure&Crafted Signature Bike 2017, блести на вечерното слънце, сякаш е пристигал от друга планета.

+ Прочети още

Ръбатият, тъмен обтекател на персонализирания електрически мотоциклет напомня на научнофантастичен филм от шейсетте. "Дизайнът е вдъхновен от пейзажа и декора на Star Trek", казва Ролф. "Освен това баба ми имаше многоъгълен сервиз за кафе от 20-те години на миналия век, с което също се заиграх при създаването на дизайна". Ролф умишлено опакова футуристичната технология на С evolution в "черупка" от миналото. "По-лесно е за хората да осмислят нещо съвсем ново, ако има добре познати елементи". След дебюта Ролф обикаля около открития огън в продължение на часове, погълнат от дискусиите, които се надява, че персонализираното му творение ще вдъхнови.

+ Прочети още

Електричество по пистата от 1/8 мили

Не се чувства неловко, докато управлява футуристичния си Batmobile през многобройните бензинови мотори, много от които имат компоненти, датиращи от началото на историята на мотоциклетите. Вече е свикнал със своя E-LisaBad. Сега моторът трябва се докаже. Glemseck. Писта за драг състезания. Това е първият мотор от своя вид на тази писта. Хладнокръвно и спокойно Ролф си проправя път към стартовата линия. StarrWars Sprint, най-трудното състезание във Вселената. Драгстери с форсирани двигатели с дълги биели и без амортисьори ще се състезават на бившата права отсечка от пистата за състезания Solitude в близост до Щутгарт. Нито един от моторите не може да се справи със завоите. Те са проектирани изключително за каране в права посока и с пълна скорост. E-LisaBad не е изключение.  

+ Прочети още

От другата страна на сеновите бали, разделящи конкурентите един от друг, е една от онези "маймунски смазани мотоциклети от състезанието StarrWars", както ги нарича Ролф. Всички едновременно стартират с бърнаут. Един мотор ръмжи, а друг свисти. Смехът е във всички посоки. Ролф също се смее. След това дава газ. Надпреварата е напрегната до самия край на пистата. Ролф изостава преди финалната линия. "Технология за скутери", казва и свива рамене: "Достигаш предела при 120". E-LisaBad напуска състезанието, но оставя следите си по трасето. След години, прекарани в миналото, една здравословна доза бъдеще премина през пистата Solitude. "Електрическите превозни средства ще станат част от ежедневието", казва Ролф. "Наближава денят, в който, когато купуваш кафе рейсър, продавачът ще те попита: електрически или на бензин?" 

+ Прочети още

C evolution

Urban Mobility

Научи повече
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.