Навсякъде по пътя, навсякъде у дома.

Всеки GS е крайъгълен камък.

Всяка история на успеха има свое начало. За GS всичко започва през 1980 г., когато BMW Motorrad представя първия голям спортен мотоциклет с двойно предназначение в света в Южна Франция с R 80 G/S. Оттогава производителят е еталон за подражание в този сегмент. И непрекъснато пише истории на успеха.  

Пътят до първото ендуро.

Пътят до първото ендуро.

1978 г. до 1980 г.: Няма съмнение, че корените на BMW GS са в офроуд спорта. Вътрешните инженери и механици разработиха свои собствени мотори и създадоха прототип, който може да бъде одобрен за пътна регистрация без официална поръчка за разработка. Този прототип привлече вниманието на он- и офроуд пътя с най-добрите характеристики за каране – например на Six Days. Ръководството на BMW Motorrad GmbH е незабавно убедено и дава зелена светлина на проекта – след по-малко от 21 месеца BMW представя резултатите на обществеността.  

+ Прочети още

Новият клас превозно средство.

Новият клас превозно средство.

1980 г. до 1987 г.: Всестранно развит за офроуд и пътувания на дълги разстояния? Да, съществува. С R 80 G/S се постига перфектен синтез на офроуд и онроуд каране – просто G/S. С него се появява сегментът на големите спортни мотоциклети с двойно предназначение и оттогава насетне е лидер в него. На магистрали, селски пътища, странични платна или неасфалтиран терен мотоциклетистът има контрол над мотоциклета във всяка пътна ситуация и може да се наслади на изключителен комфорт дори при дълги пътувания. Едностранната вилка е истинско произведение на техниката – задното окачване, наричано "монолост".  

+ Прочети още

Второто поколение.

Второто поколение.

1987 г. до 1996 г.: Повече капацитет в името на играта с новия топ модел R 100 GS. Напълно преработеният GS е най-мощното и бързо ендуро на пазара. Едностранната вилка на задното колело на BMW Paralever осигурява облекчено управление при офроуд пътища и гарантира невероятен комфорт при пътуване по павирани пътища. Забележителен завършек: в края на производственото време се появяват стандартните модели R 100 GS PD Classic и R 80 GS Basic.  

+ Прочети още

Четиритактови двигатели и Adventure.

Четиритактови двигатели и Adventure.

1994 г. до 2003 г.: BMW Motorrad продължава да се обновява. През 1994 г. на пазара се появява R 1100 GS; първото еднуро с четиритактов двигател. Този мотор се отличава с олекотено управление при офроуд каране, комбинирано със забележителни характеристики на пътя при дълги пътувания. Моделът наследник R 1150 GS продължава да пише историята на успеха на мотоциклетите на BMW Motorrad с двойно предназначение, подобно на R 1150 GS Adventure, който се появава през 2002 г. и е създаден специално да отговори на нуждите на пътуващите на дълги разстояния.  

+ Прочети още

Едноцилиндров GS.

Едноцилиндров GS.

2000 г. до 2007 г.: След големия успех на "Funduro" моделите F 650 и F 650 ST BMW Motorrad представя преработена версия на едноцилиндровите машини с начало 2000 г. С F 650 GS и F 650 GS Dakar дори начинаещите мотоциклетисти могат да се насладят на типичното "ендуро" усещане. С едноцилиндровото отделение с водно охлаждане новото попълнение в семейството е достатъчно моторизирано и се доказва като идеалния мотициклет за ежедневно ползване. "Малкият" също носи гените на победител, типични за GS: на Декар 1999 г. и 2000 г. прекосява първи финалната права.  

+ Прочети още

BMW R 1200 GS.

BMW R 1200 GS.

2004 г. до 2012 г.: BMW Motorrad продължава успешните си майсторски занимания и пуска повторно GS през 2004 г. Моторът вече е с увеличен капацитет, мощност и въртящ се момент, като тежи 30 кг. по-малко. Това води до още по-динамична ефективност на всички терени. През 2005 г. на пазара излиза R 1200 GS Adventure – за радост на мотономадите. R 1200 GS е непрекъснато усъвършенстван до последния детайл от въвеждането си: с наличното ESA (Електронно регулиране на окачването) от 2008 г. насетне водачът може да регулира шасито и окачването, така че да отговарят на условията на пътя по време на каране.

+ Прочети още
Изтегляне
  • Специално издание: 30 години GS
    PDF   |   5.69 MB   |   Английски

Още членове на семейството

BMW ендуро мотор с двуцилиндров двигател с разположени един до друг цилиндри.

BMW ендуро мотор с двуцилиндров двигател с разположени един до друг цилиндри.

От 2008 г. насам: Наследниците на F 650 GS с едноцилиндрови двигатели са F 800 GS и F 650 GS. В моделната година 2008 г. BMW Motorrad представя разработените изцяло наново ендуро модели с редови двигатели с течно охлаждане и верижно задвижване на задното колело. С двата мотора мотоциклетистите могат да се насладят на чисто приключение дори в средната гама – с отлично управление. Още от самото начало двата модела, подходящи за дълги разстояния, заемат водещите позиции в статистиките.  

+ Прочети още

R 1200 GS с водно охлаждане.

R 1200 GS с водно охлаждане.

От 2013 г. насам: Една икона става още по-добра. Проектираният изцяло наново двигател с противоположни цилиндри възвестява нова ера за R 1200 GS. За първи път инженерите на BMW Motorrad вграждат двигател с водно охлаждане в успешния модел. Освен това моторът вече има повече HP и още по-добра ефективност, произтичащи от повишената стабилност при каране и прецизността на возене, благодарение на полуактивната система за окачване Dynamic ESA. Водачът може да избере между пет различни модела на каране.  

+ Прочети още
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.
spinner