Създаден да бъде победител.

От самото начало мотоциклетите BMW са на пътя, за да постигат успехи.

От Six Days през двайсетте до четирикратната победа на рали Декар: спортната офроуд история на синьо-бялата марка започва с първия BMW мотоциклет. А водачите се стремят към забележителни победи и титли на BMW.  

Началото на офроуд спорта.

Началото на офроуд спорта.

Въпреки че R 32 още дори не е официално представен, той вече се позиционира на стартовата линия на офроуд каране: главният дизайнер Макс Фриц участва в "пътуването през планините на Бавария" през 1923 г. с първия мотоциклет BMW, разработен от него. Инженерът на BMW Рудолф Шлайхер записва първия международен успех през 1926 г. на популярното събитие Six Days в Англия – като самостоятелен водач той си осигурява златния медал със стандартен R 37.  

+ Прочети още

Последователни международни успехи.

Последователни международни успехи.

Време за отборен дух: за международното шестдневно състезание BMW осигурява германски национален отбор. През 1933 г. в Уелс мотоциклетистът със световен рекорд Ернст Хен заедно с Йозеф Щелцер и дуета от коша Йозеф Мауермайер/Лудвиг Краус за първи път носят титлата в Германия – на боксер машини 33 HP, тип R 16. Отборът повтаря този великолепен успех една година по-късно. През 1935 г. също, но този път с легендарните компресорни модели на BMW; титлата е за Германия и BMW.  

+ Прочети още

Нов старт с нови имена.

Нов старт с нови имена.

След края на Втората световна война едва в началото на 50-те години BMW отново се включва в офроуд спортни събития. Тогава се появяват успехите и големите имена. Георг и Ханс Майер, Валтер Зелер или отборът Лудвиг Краус/Бернхард Хусер и Макс Кланкермейер/Херман Волц печели безброй медали в национални и международни състезания. Техните мотори са едноцилиндрови 250cc, както и мощни боксери 500cc и 600cc.  

+ Прочети още

Ентусиасти и нови таланти.

Ентусиасти и нови таланти.

В средата на петдесетте години BMW разпуска своята група състезатели. Това води до промяна на поколението сред мотоциклетистите. Млади таланти като Себастиан Нахтман, Курт Твесман или страничния водач Карл Ибшер печелят последователно немския шампионат през 60-те години за BMW. От 1970 г. до 1972 г. Херберт Шек печели три пъти последователно немския шампионат за BMW. Това ще бъдат последните титли за офроуд спортисти на BMW за известно време, тъй като двутактови мотоциклети скоро ще доминират на сцената.  

+ Прочети още
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport

Друг състезателен отбор на BMW.

Друг състезателен отбор на BMW.

След промяна в правилата в немските шампионати офроуд спортът отново става интересен за четиритактови мотоциклети през седемдесетте години. Ласло Перез от отдела по технически контрол на BMW стартира от началната права с лека, собственоръчно направена конструкция и заема второ място в немския шампионат. След това BMW изпраща свой отбор на ралито през 1979 г. Рихард Шалбер става шампион на Германия и заема трето място в европейския шампионат. Година по-късно Вернер Шюц взема титлата като немски шампион, а Ролф Витхьофт печели европейското първенство.  

+ Прочети още

Париж-Декар

GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport

Успехи в пустинята.

През осемдесетте години приключението отвежда офроуд мотициклетистите в пустинята. "Париж-Дакар", най-трудното рали в света, се провежда за първи път през 1979 г. През 1981 г. французинът Юбер Ориол печели първата победа за BMW, като две години по-късно отново става победител. Амбицията е събудена: През 1984 г. и 1985 г. BMW изпраща собствен отбор на "Париж-Дакар", който е въоръжен със специално пригодени за пустинята промени по машините. Белгиецът Гастон Райе се качва най-отгоре на подиума на победителите в продължение на две последователни години, преминавайки със своя GS през пясък, прах, топлина и студ. Духът на GS става виден.  

+ Прочети още

Твърдо в ръцете на BMW.

Напред към двойна победа: през 1984 г. и 1985 г. BMW изпраща свой отбор със специално пригодени за пустинята промени на "Париж-Декар". Белгиецът Гастон Райе печели ралито през 1984 г. с фирмена машина GS 1000, а Ориол заема второто място. Само година по-късно Райе повтаря победата си с машината 75 HP Boxer. Той отново е първият, който преминава през финалната линия на традиционния финален етап на Розовото езеро (Lac Rose) в Дакар. Техните успехи вдъхновяват инженерите в BMW Motorrad и днес: Концепцията Lac Rose е интерпретация на легендите на ралито и почит към победоносния мотор.  

+ Прочети още
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport

Френско наследство.

Концептуален мотор, който обединява персонализирания подход и историята на ралито: концепцията Lac Rose.

Разберете повече.

Списъкът с победители става все по-дълъг

Ралита в Египет и Мексико.

Ралита в Египет и Мексико.

BMW също се присъединява към списъка на победителите в рали Pharaons в Египет и Байа Калифорния в Мексико. Еди Хау влиза в новините през 1988 г. като самостоятелен водач, спечелвайки класирането "Маратон" за мотоциклети с почти серийно производство на своето BMW в "Париж-Дакар". Инженерът от BMW Юта Клайншмит също се подлага на стреса от ралито: през 1992 г. тя избира да участва в женското състезание.  

+ Прочети още

Завръщането

Единичен цилиндър.

Единичен цилиндър.

Паузата продължи повече от десет години. След което BMW Motorrad отпразнува завръщането си на сцената на спортните ралита със свой отбор през 1998 г. Този път едноцилиндровите модели, базирани на F 650, започват от стартовата линия на "Декар". Французинът Ришар Синкт печели пета победа за BMW Motorrad на това събитие през 1999 г. най-големият триумф е следващата година: BMW Motorrad заема първите четири места. Ришар Сенкт отново става победител, а отзад Оскар Гаярдо – но все пак пред Жан Бруси с техните едноцилиндрови модели – е Джими Люис с неговия BMW Motorrad R 900 RR, който заема трета позиция със своя боксер.  

+ Прочети още
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport
GS Geländesport

Он- и офроуд

На старта е HP2 Enduro.

На старта е HP2 Enduro.

След сезон 2001 г. BMW Motorrad прекратява своето участие в ралита и се концентрира върху състезанията по асфалтирани пътища с Boxercup. Въпреки това BMW Motorrad продължава участието си в офроуд спорта и влиза в играта с HP2 Enduro през 2005 г. До и включително през 2008 г. стандартният офроуд боксер е на стартовата линия в офроуд състезания – като в серията от състезания по международен път в Германия, Австрия и Италия.  

+ Прочети още

Още истории, които могат да ви бъдат интересни.

Подходящи мотоциклети.

spinner