BMW HP4 RACE
HP4 RACE е много повече от сбор от частите си. Този мотоциклет е чиста емоция. Страстта е заложена в основата на мотоциклета, от началото на самата му разработка до стъпването му на пистата. Иновативен байк, конструиран да прескочи пределните граници на досегашните възможности. HP мотоциклетът е първият в света с изцяло карбонова рама и колела. При мощност от 158 kW ( 215 к.с.) теглото е само 146 кг (сухо тегло). Една осъществена мечта произведена само в 750 броя.
750 пъти чиста динамика
HP4 RACE е върхът на инженерното изкуство. Всеки един от 750-те единични бройки от лимитираната серия на тези пистови мотори, се сглобява на ръка от специализиран екип и получава стикер с индивидуален сериен номер. Концентрирана страст, която произвеждаме за да я споделим с най-големите ентусиасти. За тези, които предизвикват границите на възможното и искат да ги отместят към хоризонта. HP4 RACE не само задоволява изискванията на най-големите фенове, но и рекалибрира техните изисквания за бърза машина. Има само няколко такива. По-точно: седемстотин и петдесет.
Изцяло от карбон-всичко или нищо
Ново върхово постижение в олекотените конструкции.
Рамата на HP4 RACE е направена от непрекъсната нишка въглерод, като дори челото и точката на фиксиране на шарнира, са изработени от въглеродния композит. Това спестява цели 4 килограма в сравнение с конвенционална рама от алуминиева сплав. Карбонът HP4 RACE е използван не заради неговата естетика, а заради техническите му параметри. Те улесняват пресмятането и включването на функция-зависима твърдост и торсионна устойчивост. Устойчив като алуминий, твърд като стомана. Всички предимства на въглеродния материал са напълно включени в колелата. Те остават особено гъвкави.
Дизайнът на HP4 Race
HP4 RACE на паркинга. Мотив с рядка стойност.
Изпипан до последния детайл.
Проектиран изключително за каране на писта, HP4 RACE разполага със самоносеща се карбонова предна секция, която практически поглъща вятъра с агресивната си разделяща повърхност и оставя въздуха зад себе си. Куполообразният прозрачен щит предлага оптимална протекция и аеродинамика. Перфектното взаимодействие между боята и карбоновия материал превръщат HP4 RACE абсолютен акцент, когато можем да му се възхитим, когато не се движи. Започва нова ера също и при цветовете. С HP4 RACE, ние ще представим новите цветове на HP Llight white uni uni / Rracing blue metallic / Rracing red uni uni.
Четиритактов, четирицилиндров редови двигател
Изработен на ръка Конфигуриран за максимална производителност.
Изработен на ръка Конфигуриран за максимална производителност.
Двигателят на HP4 RACE се сглобява на ръка в Берлин и е разработка, базирана на агрегата от WM и WorldSBK. Той генерира 215 к.с., а червената оборотна граница е вдигната до 14 500 об/мин Той генерира 158 кВт (215 к.с.), а червената оборотна граница е вдигната до 14500 об/мин Максималният въртящ момент е 120 Нм и се постига при 10000 об/мин Първото обслужване включващо смяна на маслото се извършва от нашите специалисти, след като двигателят е бил тестван на стенд и всички данни са били записани. Двигателят е ендоскопиран и контролните времена, и настройки на клапаните са регулирани. Това значи, че HP4 RACE е готов да достигне пълния си потенциал на пистата, веднага след разопаковане на мотоциклета.
Изживейте звука на HP4 Race
Софтуер за Race Calibration Kit
Основните акценти на HP4 RACE
























Детайлен преглед на акцентите
Мощ и перфекционизъм Корпусът на двигателя беше "HIPed". Чрез свръхналягане, най-малките въздушни джобове бяха елиминирани от всяка индивидуална част. Леките и високоякостните стоманени съединителни пръти са сдвоени до 0,5 грама и се движат в прецизно балансирания колянов вал. Четирите бутала са сдвоени и оптимизирани, за да издържат на увеличените скорости на въртене и натоварвания. Максималното регулирано налягане на маслото в маслената помпа е намалено от 6 до 5 бара и в комбинация с „тънкото" масло 5W40 генерира значително по-малко загуби на мощност. Всеки HP4 RACE моторен двигател, е способен да достигне максималният си капацитет. След сваляне на двигателя, горивната камера се изследва с ендоскоп, за да се провери за следи от буталата върху покрива на горивната камера. Двигателят свален от изпитателният стенд, е напълно готов за пистата.
Спирачна характеристика на най-високо ниво Brembo GP 4 PR спирачният апарат е добре познат от Moto GP. Включва T-плаващ състезателен спирачен диск с диаметър 320 мм. С дебелина от 6,75 мм, той може да издържи на най-високите натоварвания. Моноблоковият спирачният апарат е особено устойчив на температури, а титановите бутала с намалено триене допълват спирачната ефективност. Спирачният апарат е снабден със състезателни накладки Brembo / 4.
Шест степенната скоростна кутия EVO е намалява пътя на предавката и включва задното предаване. Скоростната кутия се контролира от HP RACE shift Shift assistant Assistant proPro. Водачът получава ясни резултати с всяко превключване поради липсата на пружинен задвижващ механизъм. Както е характерно за състезателното каране, частта с превключването се елиминира, а първата скорост се намира най-отгоре. Скорости 2-6 са изместени надолу. Ако е необходимо, механизмът за смяна на скоростите може да бъде преобразуван във формат за градско каране. Управлението на колелата и максималният въртящ момент на двигателя са приспособени към съответните режими на каране WET, INT, DRY1, DRY2. Pit lane ограничителят е готов за работа, когато е избрана първа скорост. Когато е на нулева скорост, launch control (спомага за ускорението на мотора от място) се включва също автоматично. Това гарантира, че състезателите могат напълно да се концентрират върху състезанието.
Всеки HP4 RACE има своя индивидуален номер гравиран на карбонова табелка, която е монтирана на моста на вилката. Функционалното шаси на HP4 RACE може да бъде пригодено към всякакъв тип пистова настилка. С помощта на променливата настройка на преместването, ездачите могат да променят фабричните настройки от 30 мм със стоманени дискове на 26-32 мм и 30-28 мм. Наклонът на предната вилка е 65,5°, с 0,5° по-плосък от този на стандартния модел. Може да бъде коригирана от +0,5° до +1°. Благодарение на настройките, може да се постигне допълнително преместване от 95-112 мм.
Фрезовият панел с алуминиеви бутони прави възможни всички настройки с особена оперативна точност. Отляво, екранът на таблото за управление може да се превключи и да се извършат всички настройки на DTC и EBR. Настройката за режимите на езда ( WET - INT - DRY1 - DRY2 ), бутонът за запалване и пит лейн ограничителят за скороста и Kill Switch превключвателя се намират от дясната страна.
Оптимална ергономичност за всеки водач. Стандартната височина на седалката е 831 мм, най-ниска позиция на седалката (-15 мм) е 816 мм и най-високата позиция на седалката (+15 мм) е 846 мм. Освен това, фрезована система на стъпенките има 8 различни настройки. Наклонът на кормилото може да се регулира и с 15 °.
Динамичното управление на тягата получава информация от репозиционирания ъглов сензор. Теглителната сила може да се регулира от +7 до -7 и могат да избират от четири режима на каране. Режимите: WET - INT - DRY1 - DRY2 различават по отношение на прогресивното разпределение на предавателния механизъм, относителния максимален въртящ момент и спецификацията на управлението на колесния механизъм. Заедно с EBR (двигателната спирачка), ездачите могат да повлияят на характеристиките на спиране и ускорение и да се приспособят оптимално към условията на пистата.
Джантите от въглеродни влакна и специфичният дизайн на колелата спестяват допълнителни 1540 грама в сравнение с кованите колела. Значително намалените размери на колелата, особено на обиколката, са особено забележими при всяка промяна на посоката и при спиране. За връзките на материала се постига оптимално положително заключване чрез свиване и притискане в допълнителни части, като алуминиева лента на веригата. Това дава възможност за цялостно избягване на решения с вложки и повишаване на стабилността.
Сухо тегло от 146 кг (DIN празен 171 кг) се постига трудно. Всеки компонент е оптимизиран по тегло или, ако е излишен, е премахнат. Той е проверен до най-малките детайли, където може да се запази и грам и функцията да остане непокътната или дори да бъде подобрена. Например, титанови винтове се използват за двигателя и рамката. При размери 6, 8 и 10, те не само пестят тегло, но и спестяват необходимите инструменти.