BMW Motorrad е първият производител, който предлага този допълнителен аксесоар като опция от франко завод.

Чрез автоматичното и ръчното активиране „интелигентното обаждане при спешен случай“ изпраща координатите на превозното средство директно до телефонния център, вместо да свързва само водача с местния център за координиране на спасителните операции. С помощта на тези данни посоката на пътуване може да се определи в допълнение към мястото на произшествието, за да може дори трудните за намиране места да бъдат бързо достигнати от службите за спешна помощ – иновация в мотоциклетната индустрия.

След като от телефонния център са информирани, се опитват да установят контакт с жертвата. От позвъняващото лице не се изисква никаква друга информация, за да се задейства спасителната верига. Уникално като BMW: комуникацията и подкрепата на жертвата се извършват от клиента на избрания език. Ето защо първоначалните важни въпроси могат да бъдат изяснени още преди пристигането на службите за спешна помощ.

+ Прочети още

Последиците от сблъсъка и състоянието на мотоциклета се предават чрез сензори на мотоциклета, така че произшествията да могат да бъдат надеждно разпознати и разграничени от типичните ситуации при каране на мотоциклет. Мотоциклетистът може да разпознае дали е задействано спешно повикване чрез иконата на електронното инструментално табло и акустичния сигнал. Не е необходима комуникационна система в каската, за да се установи гласова комуникация с телефонния център, тъй като в дясната ръкохватка са монтирани говорител и микрофон.

+ Прочети още
„Интелигентното обаждане при спешен случай“ обхваща следните основни сценарии:
  • Спешното обаждане се активира автоматично, ако възникне сериозно падане или сблъсък. Гласовата комуникация с мотоциклетиста е установена, но в този случай не е абсолютно необходима. Ако възникне сериозно произшествие, спасителните служби се инициират незабавно.
  • При по-дребни произшествия „интелигентното обаждане при спешен случай“ се активира след кратко забавяне. Това дава възможност на мотоциклетиста ръчно да отмени обаждането, ако няма необходимост от помощ или спасителни услуги. Ако ECALL не се отмени, се установява гласова комуникация, за да се оцени тежестта на произшествието.
  • В този случай – като позвъняване за помощ за други пострадали – спешното обаждане се активира чрез натискане и задържане на бутона SOS на кормилото и се установява гласова комуникация. Тази гласова комуникация е необходима, за да се предприемат допълнителни мерки в случай на ръчно активиране. Тук жертвата също има възможността да прекрати спешното обаждане, като натисне бутона SOS или изключи двигателя. Ръчното активиране на „интелигентното обаждане при спешен случай“ е възможно само при неподвижно състояние и включено запалване.
За да активира системата, няма нужда мотоциклетистът да включи SIM карта, нито ще има допълнителни такси за използването на услугата за пренос на данни. „Интелигентното обаждане при спешен случай“ е активно от самото начало на пътуването и е готово за употреба по всяко време, за да може незабавно да се обади за помощ в случай на произшествие. Това спестява ценно време, което може да бъде разликата между живота и смъртта при тежко произшествие. Многобройните употреби на системата ECALL в автомобили показват, че спешните служби достигат до мястото на произшествията с 40 до 50% по-бързо с помощта на тази система за безопасност. Възможно е надеждно различаване на случаите, които не са реални произшествия, чрез изчерпателната и интелигентна сензорна система за засичане на катастрофи. Благодарение на използването на роуминг, „интелигентното обаждане при спешен случай“ винаги използва най-добрата възможна мрежа, независимо къде се случва произшествието. След това се изпраща само информация за времето и местоположението на мотоциклета, идентификационният номер на превозното средство и родният език на потребителя. Системата не записва никакви други потребителски данни. Например не се появяват заявки за засичане на скорост или непрекъснато местоположение.
За да се предостави качеството на услугата на необходимото ниво, интелигентното обаждане при спешен случай ще бъде тествано много скоро преди пускането в отделните държави и ще бъде достъпно стъпка по стъпка.
ECALL понастоящем се предлага в повечето южни, западни, централни и северноевропейски страни като допълнително оборудване (6AC) и ще може да се поръчва в други европейски държави постепенно. За повече информация се свържете със своя местен търговец.
Интелигентното обаждане при спешен случай може да се използва в следните държави: Австрия, Белгия, Ватикана, Германия, Ирландия, Испания, Италия, Люксембург, Монако, Норвегия (02.2018), Обединеното кралство, Полша, Португалия, Сан Марино, Франция, Холандия, Швейцария и Швеция (09.2017).
Мрежата на ECALL се разширява непрекъснато. Интелигентното обаждане при спешен случай ще бъде разширено в други страни през годината.
+ Прочети още
Правила и условия и Политика за поверителност
  • Правила и условия
    MP3   |   0.84 MB

Дори още по-подробна информация за технологията