Интелигентно обаждане при спешен случай (ECALL).
При произшествие с мотоциклет всяка минута е от значение. За да се помогне незабавно на засегнатите, BMW Motorrad разработи допълнителния аксесоар „Интелигентно обаждане при спешен случай“ (ECALL). „Интелигентното обаждане при спешен случай“ уведомява автоматично телефонния център на BMW в случай на произшествие, за да може спасителната верига да се активира възможно най-бързо и ако е възможно – да се установи първоначален контакт с жертвата. Допълнително системата може да бъде активирана и ръчно. Използването на подобни ECALL системи е доказало, че по-бързо активира спешните услуги за достигане на местоположението на инцидента.
BMW Motorrad е първият производител, който предлага този допълнителен аксесоар като опция от франко завод.
Чрез автоматичното и ръчното активиране „интелигентното обаждане при спешен случай“ изпраща координатите на превозното средство директно до телефонния център, вместо да свързва само водача с местния център за координиране на спасителните операции. С помощта на тези данни посоката на пътуване може да се определи в допълнение към мястото на произшествието, за да може дори трудните за намиране места да бъдат бързо достигнати от службите за спешна помощ – иновация в мотоциклетната индустрия.
След като от телефонния център са информирани, се опитват да установят контакт с жертвата. От позвъняващото лице не се изисква никаква друга информация, за да се задейства спасителната верига. Уникално като BMW: комуникацията и подкрепата на жертвата се извършват от клиента на избрания език. Ето защо първоначалните важни въпроси могат да бъдат изяснени още преди пристигането на службите за спешна помощ.
Последиците от сблъсъка и състоянието на мотоциклета се предават чрез сензори на мотоциклета, така че произшествията да могат да бъдат надеждно разпознати и разграничени от типичните ситуации при каране на мотоциклет. Мотоциклетистът може да разпознае дали е задействано спешно повикване чрез иконата на електронното инструментално табло и акустичния сигнал. Не е необходима комуникационна система в каската, за да се установи гласова комуникация с телефонния център, тъй като в дясната ръкохватка са монтирани говорител и микрофон.
„Интелигентното обаждане при спешен случай“ обхваща следните основни сценарии:
ECALL понастоящем се предлага в повечето южни, западни, централни и северноевропейски страни като допълнително оборудване (6AC) и ще може да се поръчва в други европейски държави постепенно. За повече информация се свържете със своя местен търговец.