БМВ България ЕООД (по-долу „BMW“) предоставя своя уеб сайт по достъпен начин в съответствие с разпоредбите на Закона за прилагане на Европейския акт за достъпност (ЕАД). Тази Декларация за достъпност се отнася за съдържанието на уеб сайта https://bmw-motorrad.bg.
По-специално, Законът за прилагане на Европейския акт за достъпност (ЕАД) задължава доставчиците на услуги, наред с други неща, да представят услугите за електронна търговия по достъпен начин, така че те да могат да бъдат намирани, достъпвани и използвани от хора с увреждания по обичайния начин, без особени затруднения и по принцип без външна помощ. Тези изисквания са посочени в Приложение I към Закона за прилагане на Европейския акт за достъпност, където, наред с други изисквания, е посочено, че трябва да се поддържа най-съвременно ниво на технологиите. В допълнение към техническите изисквания, правните разпоредби задължават доставчиците на услуги да предоставят определена информация в достъпна форма.
1) Общо описание на услугата и описания и обяснения за разбиране на изпълнението на услугата
BMW предлага на своя уеб сайт различни услуги за електронна търговия (наричани по-долу „Услуги“), които позволяват на клиентите да купуват продукти и услуги онлайн. Предлаганите услуги са описани по-долу. Уеб съдържание, което не е част от описаните услуги, може (все още) да не е напълно достъпно.
2) Онлайн поръчка на превозни средства
Входната точка за онлайн поръчка на превозни средства е https://bmw-motorrad.bg. В зависимост от наличността се предлагат различни опции за поръчка на превозни средства:
2.1) Купуване/резервиране
Клиентите могат да резервират превозни средства онлайн чрез уеб сайта при партньорите на BMW Motorrad и да им бъдат доставени от партньор на BMW Motorrad.
2.2) BMW Лизинг
Чрез BMW Лизинг при лизингодателя клиентите могат да използват превозни средства, без да ги купуват. При договор за лизинг въз основа на пробег превозните средства се предоставят на клиентите срещу заплащане на фиксирана месечна вноска. Размерът на вноската зависи от цената на превозното средство, както и от договорения пробег и срок. Срокът обикновено е между 24 и 48 месеца. Освен това могат да бъдат включени сервизни модули, като например извършване на сервиз или сервиз за гуми.
В началото на договора може да се направи еднократно специално лизингово плащане, за да се намали месечната вноска. При одобряването на лизинга лизингодателят може да изиска гаранции, като например поръчителство или депозит. Лизингодателят остава собственик на превозното средство, клиентите са държатели на превозното средство. По време на лизинговия срок те са отговорни за застраховката, поддръжката и ремонтите на превозното средство.
По време на договорния лизингов срок договорът не може да бъде прекратен по надлежния ред. Правото на извънредно прекратяване остава в сила.
В края на договорния срок превозното средство трябва да бъде върнато в състояние, съответстващо на възрастта му и договорения пробег. Превозното средство трябва да е без повреди и дефекти, да е технически изправно и безопасно за експлоатация. Нормалните признаци на износване не се считат за повреди. В окончателната фактура ще бъде отчетен превишеният или недостигнат пробег, както и всяко намаление на стойността. Това може да доведе до допълнителни разходи за клиентите.
2.3) BMW Финансиране
Клиентите могат да сключат договор за заем и да получат от кредитора определена сума пари, която да изплащат в рамките на определен период от време. По време на този период те ще заплащат на кредитора месечни вноски, които включват и договорен лихвен процент. Лихвата е сума, която клиентите плащат на кредитора за това, че им е отпуснал пари назаем за определен период от време.
При финансиране на превозно средство сумите се изплащат на кредитния брокер. Всяка вноска първоначално покрива текущата лихва, а останалата част от вноската се използва за погасяване на заема. Лихвеният процент остава един и същ през целия срок на договора. От клиентите може да се изисква да осигурят гаранция. Допълнителна информация относно договора за заем с кредитора се намира в заявлението за заем.
2.4) Запитване за оферта и консултация
Клиентите могат да поискат лична консултация при партньорите на BMW Motorrad, като предоставят личните си данни.
2.5) Обратно изкупуване
Клиентите могат да заявят интереса си за обратно изкупуване на старо превозно средство чрез участващи партньори за обратно изкупуване и да получат необвързваща оценка, като въведат личните си данни и данните за превозното средство. Има различни възможности да се управляват тези опции:
Решението за покупка, лизинг или финансиране се взема след избора на превозното средство в процеса на плащане.
В случай на лизинг или финансиране процесът на плащане е последван от онлайн заявление за финансовата услуга. Това онлайн приложение е достъпно на уеб сайта на BMW Финансови услуги.>>
Клиентът може да заяви интереса си за обратно изкупуване на превозно средство чрез участващи партньори за обратно изкупуване по време на процеса на плащане и да получи необвързваща оценка.
За резервиране на превозно средство не е необходим потребителски акаунт на BMW (BMW ID); в този случай резервирането може да се направи като гост.
3) Принадлежности и сервизно обслужване
В Търсачката за аксесоари на BMW Motorrad като връзка клиентите могат да намерят екстри за своето шофиране. Те могат да търсят аксесоари за превозни средства в различни продуктови категории и да поискат оферта от партньор на BMW Motorrad.
При търсенето на превозни средства на склад като връзка или в конфигуратора като връзка клиентите могат да допълват превозното средство с определени части, принадлежности и аксесоари онлайн чрез уеб сайта, в зависимост от наличността. Освен това при търсенето на превозни средства на склад като връзка или в конфигуратора като връзка клиентите могат да добавят към превозното средство пакети за сервизно обслужване и поддръжка онлайн чрез уеб сайта, в зависимост от наличността.
4) Облекло
В магазина за облекло на BMW Motorrad като връзка клиентите ще намерят колекции и аксесоари. Те могат да търсят артикули в различни продуктови категории с помощта на филтри и да купуват онлайн.
5) Онлайн записване на час
Клиентите могат да запазят час за сервизно обслужване при партньор на BMW Motorrad чрез онлайн записване на час като връзка, като изберат желаните индивидуални услуги за превозното средство, което вече притежават, и час за посещение. За целта е необходим BMW ID и превозното средство трябва да е свързано с BMW ID.
6) Пробен пробег
Клиентите могат да резервират пробен пробег с превозно средство от желаната серия чрез резервиране на пробен пробег като връзка, като въведат личните си данни и изберат желаната дата и час, както и партньор на BMW Motorrad, чрез който да се проведе пробният пробег.
7) Изпълнение на изискванията за достъпност
БМВ България ЕООД има ангажимента по различни начини да направи уеб сайта си достъпен и готов за използване на помощни технологии. За тази цел при разработването на уеб сайтовете са спазени техническите стандарти на европейския стандарт EN 301 549 и посочените в него критерии за успех на Насоките за достъпност на уеб съдържанието (WCAG) 2.1 в нива на съответствие A и AA.
На съответните подстраници на уеб сайта също така се предоставя по достъпен начин информацията, изисквана от Закона за прилагане на Европейския акт за достъпност (ЕАД).
8) Информация за компетентния орган за надзор на пазара
В България компетентният орган по надзора на пазара относно спазването на изискванията за достъпност, приложими за продуктите и услугите, е Комисията за защита на потребителите (КЗП).
9) Обратна връзка и данни за контакт
електронна поща: info.bg@bmwgroup.com
10) Актуализиране на декларацията
Тази Декларация за достъпност беше последно актуализирана на 27.06.2025 г.