Без значение дали сте начинаещ или опитен мотоциклетист, ABS прави спирането по-лесно и сигурно при мокър терен, в извънредни случаи, при пътуване с пътник и при каране с багаж – общо взето при всяка ситуация. Осигурява на мотоциклетиста винаги оптималния спирачен път, без риск от падане поради блокиране на колелата.
В зависимост от вида на мотоциклета се използват различни спирачни системи ABS на BMW Motorrad: ABS или ABS с частично интегрирана функция. И двете системи надеждно предотвратяват блокирането на колелата при аварийно спиране чрез електронно управлявана хидравлика. За да го постигнат, сензорите за колелата измерват скоростта, с която се въртят предните и задните колела, така че веднага могат да установят дали някое от колелата е блокирано. Сензорите изпращат измервателния импулс към процесор, който активира модулатор за налягане в хидравличната спирачна верига на предното или задното колело. Задействаният модулатор за налягане намалява спирачното налягане за част от секундата и след това го увеличава отново. Това гарантира, че винаги има точно необходимото ниво на спирачно налягане на спирачната система на съответното колело в контролния диапазон на ABS, за да се спре колелото от достигане на границата на блокиране.
BMW Motorrad Integral ABS работи със спирачен серво механизъм във версия I-ABS I. Електрическа хидравлична помпа подпомага спирачното налягане, генерирано от спирачния лост и цилиндъра. За моделите, произведени след 2007 г., е монтирана нова и по-фина регулираща система, която работи без спирачен серво механизъм (I-ABS II). При частично интегрираните спирачни системи лостът на кормилото прилага спирачките и към двете колела, докато лостът на спирачката действа само върху спирачката на задните колела. ABS системите имат виден напредък по отношение на безопасността в сравнение с конвенционалните спирачни системи, както често се описва в мотоциклетните тестове.
Управляващата електроника и хидравликата на спирачния серво механизъм и антиблокиращата спирачна система се намират в централния модулатор за налягане на интегрираната спирачка. Общо три процесора осигуряват възможно най-високо ниво на безопасност на системата. Два микроконтролера контролират системата за управление паралелно, а трети наблюдава процеса. При всяко запалване системата извършва самодиагностика, по време на която индикаторите на ABS мигат в кокпита. Изключват се автоматично веднага щом сензорите за скорост предадат съответния сигнал и системата работи без неизправности.
За използване офроуд ABS на BMW Motorrad при някои модели може просто да се изключи чрез натискане на бутона ABS по време на самодиагностиката.
+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията

spinner