„ 

Автоматизираното задействане на съединителя и превключване на скорости осигуряват напълно ново изживяване при карането

Повече удоволствие от усещането за свобода

Автоматизираният асистент за скорости впечатлява с интелигентен, функционален дизайн, при който задействането на съединителя и превключването на скорости на традиционната шестстепенна трансмисия са автоматизирани с помощта на два електромеханични актуатора. Няма нужда от лост за ръчно превключване на скоростите, което превръща потеглянето, спирането и маневрирането в детска игра. В допълнение, с помощта ASA самото каране придобива по-голяма значимост благодарение на бързите, съобразени със скоростта и натоварването процеси на превключване и произтичащите от това прецизни смени на предавките. Освен това ASA създава още по-директна връзка с мощния боксерен двигател, тъй като прецизното задействане на съединителя прави удоволствието от карането още по-лесно за контролиране с помощта на контролера за газта и скоростния лост.

+ Прочети още

Режим на превключване „M“

В режим на превключване „M“ смяната на предавките може, както преди, да се извършва с помощта на крачния лост. По този начин водачът запазва решението за желания момент на превключване. При максимални или минимални обороти на целевата предавка процесът на превключване на скоростите се извършва незабавно. Ако оборотите паднат под минималните за предавката, автоматично се превключва на по ниска предавка, дори и в ръчен режим. Това предотвратява затихването на двигателя.

Режим на превключване „D“

В режим на превключване „D“ автоматизираният асистент за скорости разкрива пълните си възможности. Автоматизираната смяна на предавките се осъществява перфектно с леко прекъсване на тягата, като генерира ефективно ускорение на двигателя и допринася за повишена стабилност при управление. При превключването на по-висока предавка, например, се предотвратява резкият тласък, възникващ при класическата ръчна скоростна кутия, и по този начин до голяма степен се елиминира и рискът от контакт на каските на водача и неговия спътник. Благодарение на мощния боксерен двигател потеглянето на релефен терен и по наклон е почти като на шега с по-добър контрол над машината. В динамичния режим понятието удоволствие от карането придобива ново значение.

Спокойно каране при пълен контрол

Превключването на по-ниска предавка се случва много хармонично, за да предизвика възможно най-малко колебание в окачването. Различните режими на управление осигуряват перфектно поведение по време на превключване и, в комбинация с адаптивното регулиране на скоростта или предупреждението за челен сблъсък, правят бъдещето на мотоциклетизма осезаемо. Освен това карането с ASA е по-спокойно и може да се изживее по-интензивно, тъй като е нужна по-малко концентрация при задействане на лоста за съединителя или на контролера за газта, без да се губи контролът върху пътната ситуация.

+ Прочети още

Електромеханични акуатори за съединител и превключване на скорости във връзка със сложно електронно управление.

 “

Модул за управление на трансмисията

Модул за управление на трансмисията

Два електромеханични акуатора с електронно управление задействат съединителя и превключването на скорости и осигуряват по-лесно потегляне, както и автоматизирано превключване на скоростите. Желаното от водача превключване се изпраща до управлението чрез сензор на скоростния лост, който се задейства от стандартния крачен лост. Допълнителни сензори определят оборотите на входния вал на трансмисията и на позицията на съединителя. Тези стойности се изпращат до модула за управление на трансмисията (Transmission Control Unit), който е тясно свързан с управлението на двигателя, за моделиране и регулиране на съединителя, задействане на превключването и контрол на състоянието. Съединителят се задейства чрез електромеханичен актуатор в комбинация с хидравлична система с директна хидравлична връзка между главния и допълнителния цилиндър на съединителя. Актуаторът регулира приплъзването на съединителя, задвижва съединителя при процеса на превключване и го отваря при спиране.

+ Прочети още

Предимствата на автоматизирания асистент за скорости (ASA) накратко

  • Напълно елиминиране на задействането на съединителя от водача
  • Динамични и удобни процеси на превключване за по-добро преживяване при карането на мотоциклет
  • Избор между автоматизирани и ръчни процеси на превключване
  • Автоматизирана настройка на поведението по време на превключване спрямо желаната от водача динамика в автоматизиран режим D.
  • Предотвратяване на евентуално затихване на двигателя поради неизгодни процеси на превключване. 
+ Прочети още
spinner