Алън Стълберг е голям фен на боксерите двигатели. Той и екипът му създадоха уникален мотоциклет, демонстриращ тяхната свобода на въображението и новия 2-цилиндров боксер на BMW Motorrad. Вдъхновен от двуколесните машини на марката от 30-те и от състезателните автомобили от 60-те, този уникат бе показан в рамките на ‘Handbuilt Motorcycle Show’ в Остин, Тексас. Представяме ви изключителния Revival Birdcage.
Birdcage
Revival Cycles
Alan Stulberg
2018/2019
Land Speed Racer
Алън Стълберг не впечатлява мотоциклетния свят за пръв път. Неговият Revival Henne BMW Landspeeder изуми феновете през 2016-та, ясно демонстрирайки, че знае как да интерпретира историята на BMW Motorrad. Този проект бе посветен на ерата на Ернст Хене, който е поставял рекорди за скорост с машини на марката. Рамата? Тя интерпретира състезателните автомобили от 60-те и насочва вниманието към могъщия голям боксер.
Алън създава рамата така, че тя да бъде едновременно център на внимание и своеобразна „витрина“ на задвижващия агрегат. Тя е конструирана от 134 титаниеви пръчки с дебелина 9 мм, за да напомни силно рамата на Maserati Birdcage. „Исках двигателят да е категоричен център на внимание“, казва Алън, който е заложил и на асиметрията, съществуваща и при леко разминаващите се цилиндри. Задвижващите компоненти са разположени отдясно, като те не са единствените асиметрични части.
Алън обикновено предпочита семплите и елегантни форми, материали и цветове, вместо ярките, странни и привличащи вниманието решения. При конструирането на Birdcage обаче, е заложил на малко по-ефектния дизайн: „Тук визията е доста по-смела и предизвикателна.“ Revival Cycles не изневеряват на уникалността дори при избора на гуми. Байкът е качен на 23-инчови сликовe Dunlop, които са абсолютни прототипи. „Ние сме първите в света, имали възможността да ги видят и докоснат“, казва Алън. Нетипичен е и фактът, че в ателието на Revival Cycles гостува Крейг Родсмит от Rodsmith Motorcycles, който в продължение на четири дни изработва проектираните от Алън капаци на двигателя. Материалът? Естествено полиран алуминий. Тяхната форма и завършек подчертават извивките на мощното сърце.
Alan Stulberg
Revival Cycles
9 милиметрови титаниеви пръти, 134 броя
Вилка изработена от Revival Cycles
Рамо изработено от Revival Cycles
Титаниева, изработена на ръка от Revival Cycles
Всички контролни елементи, като кормилото, степенките, лостчетата, както и седалката, са изработени на ръка от Revival Cycles
Алуминий и черно
Новият двигател на BMW прави силно впечатление на Алън, още при първия поглед. „Мощен, с много висок въртящ момент. Големият боксер има сериозен потенциал“, казва той. Отдавна обмислях създаването на подобен мотоциклет, и сега, с този двигател на BMW Motorrad, идеята напълно узря. След което започна един много времеемък процес. Шест месеца бяха необходими само за създаването на концепцията и скиците. Алън избира размера на джантите и кумите преди да създаде CAD проекта, геометрията и механиката. След това е преминал към изработката на модел, с който да се тества функционалността и реалната визия.
Revival Birdcage е особено важен за Алън. Този проект бе освобождаващ за мен. Той даде свобода на въображението ми и ми позволи да създам мотоциклет, изцяло според моите виждания,“ обобщава американският конструктор. Той категорично е човек отдаден на техниката, постоянно воден от свой собствени идеи. „Просто не спирах да променям и модифицирам машините, които притежавах.“ Именно тази страст кара Алън да напусне дотогавашната си работа и да превърне хобито си такава. Решение, което го довежда и до мечтания момент – да изработи байк изцяло по свой вкус – Revival Birdcage.
Представените превозни средства могат да бъдат модифицирани и оборудвани с аксесоари от други доставчици и/или собствени компоненти, които не са нито произведени, нито дистрибутирани или тествани от BMW. BMW не поема отговорност за модификациите (включително монтажа, качествата и използването на показаните аксесоари). ВНИМАНИЕ: Чрез модифицирането на серийни превозни средства (включително монтажа и употребата на чужди и собствени компоненти) могат да бъдат повлияни характеристиките на движение! Управлението на нашите превозни средства в модифицирано състояние се извършва на собствен риск.