ПРОИЗВЕДЕНИЕ НА ИЗКУСТВОТО, СЪЗДАДЕНО ОТ ТИТАН.
Алън Стълберг е голям фен на боксерите двигатели. Той и екипът му създадоха уникален мотоциклет, демонстриращ тяхната свобода на въображението и новия 2-цилиндров боксер на BMW Motorrad. Вдъхновен от двуколесните машини на марката от 30-те и от състезателните автомобили от 60-те, този уникат бе показан в рамките на ‘Handbuilt Motorcycle Show’ в Остин, Тексас. Представяме ви изключителния Revival Birdcage.
ОПИСАНИЕ НА ПРОЕКТА
Birdcage
Revival Cycles
Alan Stulberg
2018/2019
Land Speed Racer
BETWEEN REVIVAL AND CITATION
Алън Стълберг не впечатлява мотоциклетния свят за пръв път. Неговият Revival Henne BMW Landspeeder изуми феновете през 2016-та, ясно демонстрирайки, че знае как да интерпретира историята на BMW Motorrad. Този проект бе посветен на ерата на Ернст Хене, който е поставял рекорди за скорост с машини на марката. Рамата? Тя интерпретира състезателните автомобили от 60-те и насочва вниманието към могъщия голям боксер.
Титаниево произведение на изкуството, съставено от 134 части.
Титаниево произведение на изкуството, съставено от 134 части.
Алън създава рамата така, че тя да бъде едновременно център на внимание и своеобразна „витрина“ на задвижващия агрегат. Тя е конструирана от 134 титаниеви пръчки с дебелина 9 мм, за да напомни силно рамата на Maserati Birdcage. „Исках двигателят да е категоричен център на внимание“, казва Алън, който е заложил и на асиметрията, съществуваща и при леко разминаващите се цилиндри. Задвижващите компоненти са разположени отдясно, като те не са единствените асиметрични части.
На лимита.
На лимита.
Алън обикновено предпочита семплите и елегантни форми, материали и цветове, вместо ярките, странни и привличащи вниманието решения. При конструирането на Birdcage обаче, е заложил на малко по-ефектния дизайн: „Тук визията е доста по-смела и предизвикателна.“ Revival Cycles не изневеряват на уникалността дори при избора на гуми. Байкът е качен на 23-инчови сликовe Dunlop, които са абсолютни прототипи. „Ние сме първите в света, имали възможността да ги видят и докоснат“, казва Алън. Нетипичен е и фактът, че в ателието на Revival Cycles гостува Крейг Родсмит от Rodsmith Motorcycles, който в продължение на четири дни изработва проектираните от Алън капаци на двигателя. Материалът? Естествено полиран алуминий. Тяхната форма и завършек подчертават извивките на мощното сърце.
Alan Stulberg
Revival Cycles
МОТОЦИКЛЕТЪТ В ДЕТАЙЛИ
9 милиметрови титаниеви пръти, 134 броя
Вилка изработена от Revival Cycles
Рамо изработено от Revival Cycles
Титаниева, изработена на ръка от Revival Cycles
Всички контролни елементи, като кормилото, степенките, лостчетата, както и седалката, са изработени на ръка от Revival Cycles
Алуминий и черно
ТЕХНОЛОГИЧНА МАГИЯ
Когато мечтите се сбъдват.
Когато мечтите се сбъдват.
Новият двигател на BMW прави силно впечатление на Алън, още при първия поглед. „Мощен, с много висок въртящ момент. Големият боксер има сериозен потенциал“, казва той. Отдавна обмислях създаването на подобен мотоциклет, и сега, с този двигател на BMW Motorrad, идеята напълно узря. След което започна един много времеемък процес. Шест месеца бяха необходими само за създаването на концепцията и скиците. Алън избира размера на джантите и кумите преди да създаде CAD проекта, геометрията и механиката. След това е преминал към изработката на модел, с който да се тества функционалността и реалната визия.
Отвъд общоприетото.
Revival Birdcage е особено важен за Алън. Този проект бе освобождаващ за мен. Той даде свобода на въображението ми и ми позволи да създам мотоциклет, изцяло според моите виждания,“ обобщава американският конструктор. Той категорично е човек отдаден на техниката, постоянно воден от свой собствени идеи. „Просто не спирах да променям и модифицирам машините, които притежавах.“ Именно тази страст кара Алън да напусне дотогавашната си работа и да превърне хобито си такава. Решение, което го довежда и до мечтания момент – да изработи байк изцяло по свой вкус – Revival Birdcage.
Отказ от отговорност
Представените превозни средства могат да бъдат модифицирани и оборудвани с аксесоари от други доставчици и/или собствени компоненти, които не са нито произведени, нито дистрибутирани или тествани от BMW. BMW не поема отговорност за модификациите (включително монтажа, качествата и използването на показаните аксесоари). ВНИМАНИЕ: Чрез модифицирането на серийни превозни средства (включително монтажа и употребата на чужди и собствени компоненти) могат да бъдат повлияни характеристиките на движение! Управлението на нашите превозни средства в модифицирано състояние се извършва на собствен риск.