BMW MOTORRAD R 18.
Световна премиера, която предизвика фурор – машината на BMW Motorrad, която се задвижва от прототип на нов 2-цилиндров боксер, от най-големия мотоциклетен двигател от този тип в света. Кръстен със семплото Concept R 18, този свръх елегантен и изчистен мотоциклет само загатва за нашия бъдещ сериен модел в сегмента на големите криузъри.
Концептуалният круизър, който открадна вниманието край Комо.
Концептуалният круизър, който открадна вниманието край Комо.
Представянето на спиращи дъха концепции от страна на BMW Motorrad край Комо, в рамките на ‘Concorso d'Eleganza Villa d'Este’, се превърна в своеобразна традиция. Посетителите на най-ексклузивния „конкурс за елегантност“ за исторически автомобили и мотоциклети, свикнаха да бъдат изненадвани от двуколесните машини на BMW. Именно в италианското гранче Чернобио бяха представени Concept Ninety, вдъхновен от оригиналния R 90 S, шестцилиндровият багър Concept 101, както и страхотният R 5 Hommage, в чест на иконичния мотор от 1936-та.
Сегментът на криузърите става все по-популярен, а вниманието на феновете вече бе привлечено от двете изумителни концепции, които BMW Motorrad показа наскоро. Два уникални мотоциклета, дело на майстори от Япония и САЩ, чието сърце е прототипът на новия боксер. Ателиетата CUSTOM WORKS ZON и Revival Cycles демонстрираха по страхотен начин своята индивидуалност и визия, за това как трябва да изглежда един къстъм байк с голям работен обем. Резултатът – моторите ‘Departed’ и ‘Birdcage’, демонстрирали как може да изглежда и звучи една изработена на ръка двуколесна машина BMW.
Едгар Хайнрих
Шеф на дизайна на BMW Motorrad
Чакането приключи. И, ако съдим по реакциите на хората, които видяхме (и чухме!) на откриването на 90-ото издание на ‘Concorso’, специално събитие, Concept R 18 спечели сърцата и душите на феновете. И продължава да го прави, по цял свят. Той е уникално съчетание от ключови елементи от исторически модели на марката, интерпретирани в духа на модерния крузизър. BMW Motorrad ще представи сериен вариант на мотоциклет от този клас, задвижван от големия боксер, до края на 2020-та година. И ако той изглежда и се управлява, като Concept R 18, то тогава феновете ги очаква нещо наистина специално
Едгар Хайнрих
Шеф на дизайна на BMW Motorrad
Елегантен, изчистен, съвършен. В стил BMW Motorrad.
Елегантен, изчистен, съвършен. В стил BMW Motorrad.
Не ти трябва много време за да осъзнаеш, че Concept R 18 e създаден с емоция, на ръка, така че да предизвиква емоция и да загатва за ключови модели от историята нa BMW Motorrad. Както направи R 5 Hommage през 2016-та, когато отбелязахме точно 80 години от появата на първия ни спортен боксерен двигател. За този сегмент обаче ти трябва голям работен обем, с какъвто 500-кубиковият агрегат на R 5 не може да се похвали. R 18 обаче, с най-големия мотоциклетен боксерен двигател, определено може.
Майкъл Едер
Дизайнерски отдел в BMW Motorrad
Редуциран до абсолютния минимум, без нищо излишно.
Редуциран до абсолютния минимум, без нищо излишно.
Concept R 18 е вълнуваща стъпка между ‘Hommage’ мотора и бъдещия сериен мотоциклет. Неговата сила на присъствие и стил нямат аналог. Големият боксер, който е и значително по-обемен от 500-кубиковия агрегат на R 5, безспорно е акцента на машината. Колелата също са специално подбрани: класически дизайн със стоманени спици и размери 21 инча отпред и 19 инча отзад. Те пасват идеално на пропорциите на R 18, а полираната изпускателна система тип „опашка на риба“, завършва ‘hand-made’ усещането за машината.
Нисък и издължен силует, семпли и същевременно красиви линии. Concept R 18 е обект на желание. Полираните капаци на цилиндровите глави, премерено боядисаният двигател, капковидните форми на резервоара и вилката, както и нанесените на ръка ивици със златист ефект, оформят уникалното излъчване на мотоциклета. Използвани са само три техники за обработка на металните повърхности – третиране с абразивни частици, боядисване и полиране -, за да бъде визията на машината максимално чиста и хомогенна. RILLE гумите на Metzeler също са основна забележителност, със специално създадена шарка и цветово изпълнение на страните. Всеки запознат с мотоциклетите на BMW oт 50-те веднага ще разпознае и седалката в стил ‘Pagusa’, носеща бродирано лого ‘R 18’.
Неусложнено управление, наслада за душата.
Неусложнено управление, наслада за душата.
Отворен кардан, конзолно задно окачване, двоен карбуратор Solex от BMW 2002, вдъхновен от 50-те LED фар Bosch, монтиран на вилката, скрити бутони – списъкът е много дълъг. Concept R 18 крие много изненади и е категорично продължение на историята, започната с R 5 Hommage, като в центъра на тази история стои новият голям боксер. Голям боксер, заобиколен от супер елегантни и същевременно високотехнологични компоненти (какъвто е и самият той), които съвсем скоро ще видим в сериен вариант.