BMW MOTORRAD R 18.

Уникалната концепция дебютира във Вила д‘Есте край езерото Комо.

Световна премиера, която предизвика фурор – машината на BMW Motorrad, която се задвижва от прототип на нов 2-цилиндров боксер, от най-големия мотоциклетен двигател от този тип в света. Кръстен със семплото Concept R 18, този свръх елегантен и изчистен мотоциклет само загатва за нашия бъдещ сериен модел в сегмента на големите криузъри.

Концептуалният круизър, който открадна вниманието край Комо.

Концептуалният круизър, който открадна вниманието край Комо.

Представянето на спиращи дъха концепции от страна на BMW Motorrad край Комо, в рамките на ‘Concorso d'Eleganza Villa d'Este’, се превърна в своеобразна традиция. Посетителите на най-ексклузивния „конкурс за елегантност“ за исторически автомобили и мотоциклети, свикнаха да бъдат изненадвани от двуколесните машини на BMW. Именно в италианското гранче Чернобио бяха представени Concept Ninety, вдъхновен от оригиналния R 90 S, шестцилиндровият багър Concept 101, както и страхотният R 5 Hommage, в чест на иконичния мотор от 1936-та.

+ Прочети още

Сегментът на криузърите става все по-популярен, а вниманието на феновете вече бе привлечено от двете изумителни концепции, които BMW Motorrad показа наскоро. Два уникални мотоциклета, дело на майстори от Япония и САЩ, чието сърце е прототипът на новия боксер. Ателиетата CUSTOM WORKS ZON и Revival Cycles демонстрираха по страхотен начин своята индивидуалност и визия, за това как трябва да изглежда един къстъм байк с голям работен обем. Резултатът – моторите ‘Departed’ и ‘Birdcage’, демонстрирали как може да изглежда и звучи една изработена на ръка двуколесна машина BMW.

+ Прочети още
Мотоциклетът е най-големият аксесоар, който можеш да носиш. Тук не става въпрос да бъдеш най-бързия.

Едгар Хайнрих

Шеф на дизайна на BMW Motorrad

Чакането приключи. И, ако съдим по реакциите на хората, които видяхме (и чухме!) на откриването на 90-ото издание на ‘Concorso’, специално събитие, Concept R 18 спечели сърцата и душите на феновете. И продължава да го прави, по цял свят. Той е уникално съчетание от ключови елементи от исторически модели на марката, интерпретирани в духа на модерния крузизър. BMW Motorrad ще представи сериен вариант на мотоциклет от този клас, задвижван от големия боксер, до края на 2020-та година. И ако той изглежда и се управлява, като Concept R 18, то тогава феновете ги очаква нещо наистина специално

+ Прочети още
Имаме история, за каквато други марки биха убили. А нейното капитализиране е нещо страхотно.

Едгар Хайнрих

Шеф на дизайна на BMW Motorrad

Елегантен, изчистен, съвършен. В стил BMW Motorrad.

Елегантен, изчистен, съвършен. В стил BMW Motorrad.

Не ти трябва много време за да осъзнаеш, че Concept R 18 e създаден с емоция, на ръка, така че да предизвиква емоция и да загатва за ключови модели от историята нa BMW Motorrad. Както направи R 5 Hommage през 2016-та, когато отбелязахме точно 80 години от появата на първия ни спортен боксерен двигател. За този сегмент обаче ти трябва голям работен обем, с какъвто 500-кубиковият агрегат на R 5 не може да се похвали. R 18 обаче, с най-големия мотоциклетен боксерен двигател, определено може.

+ Прочети още
Решението BMW Motorrad да направи класически мотоциклет с голям боксер е взето много отдавна.

Майкъл Едер

Дизайнерски отдел в BMW Motorrad

Редуциран до абсолютния минимум, без нищо излишно.

Редуциран до абсолютния минимум, без нищо излишно.

Concept R 18 е вълнуваща стъпка между ‘Hommage’ мотора и бъдещия сериен мотоциклет. Неговата сила на присъствие и стил нямат аналог. Големият боксер, който е и значително по-обемен от 500-кубиковия агрегат на R 5, безспорно е акцента на машината. Колелата също са специално подбрани: класически дизайн със стоманени спици и размери 21 инча отпред и 19 инча отзад. Те пасват идеално на пропорциите на R 18, а полираната изпускателна система тип „опашка на риба“, завършва ‘hand-made’ усещането за машината.

+ Прочети още

Нисък и издължен силует, семпли и същевременно красиви линии. Concept R 18 е обект на желание. Полираните капаци на цилиндровите глави, премерено боядисаният двигател, капковидните форми на резервоара и вилката, както и нанесените на ръка ивици със златист ефект, оформят уникалното излъчване на мотоциклета. Използвани са само три техники за обработка на металните повърхности – третиране с абразивни частици, боядисване и полиране -, за да бъде визията на машината максимално чиста и хомогенна. RILLE гумите на Metzeler също са основна забележителност, със специално създадена шарка и цветово изпълнение на страните. Всеки запознат с мотоциклетите на BMW oт 50-те веднага ще разпознае и седалката в стил ‘Pagusa’, носеща бродирано лого ‘R 18’.

+ Прочети още

Неусложнено управление, наслада за душата.

Неусложнено управление, наслада за душата.

Отворен кардан, конзолно задно окачване, двоен карбуратор Solex от BMW 2002, вдъхновен от 50-те LED фар Bosch, монтиран на вилката, скрити бутони – списъкът е много дълъг. Concept R 18 крие много изненади и е категорично продължение на историята, започната с R 5 Hommage, като в центъра на тази история стои новият голям боксер. Голям боксер, заобиколен от супер елегантни и същевременно високотехнологични компоненти (какъвто е и самият той), които съвсем скоро ще видим в сериен вариант. 

+ Прочети още
Сходни мотоциклети