Дефинирана сила по права линия
Роланд Сандс е известен със смелите си дизайни, оказващи влияние в състезателния спорт. Той комбинира стилове, без да познава граници. При преустройството на R 18 той се вдъхновява от дните на баща си в драг състезанията: Той редуцира мускулестия круизър до най-същественото, като го насочва изцяло към максимална скорост на права отсечка. Появява се праволинеен Dragster с емблематичен боксерен двигател – R 18 Dragster.
Резюме
R 18 Dragster
Roland Sands
Roland Sands Design (RSD)
R 18
2020/2020
Dragster
Дизайн, който премества граници
Дизайн, който премества граници
Роланд Сандс е известен с това, че комбинира стилове и създава нови жанрове. При това началото винаги е скица. На нея той създава приблизителната основна форма на мотоциклета и проверява възможностите на геометрията му. „Накрая се случва истинската магия, когато вдъхнем живот на скиците“, казва дизайнерът. Всеки нов поръчков мотоциклет е процес на учене – дори след повече от 200 преустроени мотоциклета. „Искаме всеки път да разберем жанра, в който ще работим. За нас това е ключът за постигане на автентичен и функционален резултат“, обяснява той.
Roland Sands
Roland Sands Design
„Баща ми беше драгстър състезател“, разказва Роланд Сандс. Той израства заобиколен от уникални мотоциклети – а по-късно самият той се състезава в продължение на 10 години. Това го вдъхновява да „редуцира мотоциклета до най-същественото, да го оформи така, че да се движи бързо на права отсечка“. Целта била праволинеен Dragster с мускулест двигател Big Boxer като отличителен централен елемент. За целта Роланд Сандс и екипът му разглобяват изцяло R 18 и придават на машината изцяло нова форма. Резултатът: R 18 Dragster.
Мотоциклетът в детайли
Отстраняването на окачването и на около 25 kg тегло от рамата и кобилицата води до втвърдяване на машината и до по-ниска позиция на рамата.
Стандартна каросерия с модифициран преден и заден калобран, предна част от Superbike S 1000 RR, специално произведена за мотоциклета седалка, произлизащи от серията x RSD на BMW лостове на спирачките и съединителя, колела, капак на цилиндровата глава, предница на бронята, фарове и индикатори.
Оригинално R 18 обърнато окачване с 19 x 3 цола джанта BMW x Roland Sands в черно и специално произведен слик Dunlop.
Кобилица на задното колело с намалено тегло със 17 x 6 цола джанта BMW x Roland Sands в черно и ъгловати слик гуми за мотоциклети за драг състезания за агресивна, класическа визия на драг състезател.
Специално производство с тръби от неръждаема стомана в комбинация с леко адаптирани капачки BMW x RSD за увеличен поток на отработените газове.
Класическо BMW синьо в два нюанса с линии, верни на оригинала.
Класически круизър на максимална скорост
Екипът около Роланд Сандс отстранява окачването и приблизително 23 kg тегло от рамата и кобилицата на задното колело. Така те снижават мотоциклета и му придават твърдата форма на проектиран за максимална скорост Dragster. При това се запазва първоначалната дължина на мотоциклета с класическата линия на круизър от издължената предница до задното колело. Предницата идва от BMW Superbike S 1000 RR – тя придава на мотоциклета отличителна спортна визия.
„Най-трудната част определено беше електрониката. Това беше голям експеримент поради това, че добавихме система за впръскване на азотен оксид, отстранихме серийната изпускателна система за отработени газове и драстично променихме въздухозаборника. Но се справихме“, казва Сандс.
След три месеца работа мускулестият R 18 Dragster може най-накрая да застане на състезателната писта – и да покаже какво има да предложи мощният двигател Big Boxer.
Отказ от отговорност
Представените превозни средства могат да бъдат модифицирани и оборудвани с аксесоари от други доставчици и/или собствени компоненти, които не са нито произведени, нито дистрибутирани или тествани от BMW. BMW не поема отговорност за модификациите (включително монтажа, качествата и използването на показаните аксесоари). ВНИМАНИЕ: Чрез модифицирането на серийни превозни средства (включително монтажа и употребата на чужди и собствени компоненти) могат да бъдат повлияни характеристиките на движение! Управлението на нашите превозни средства в модифицирано състояние се извършва на собствен риск.