На лов за съкровища в работилница.

Себастиан Гуч и очарованието на класическите мотоциклети.

Себастиан Гуч реставрира old BMW мотоциклети в продължение на години. Неговите мотоциклети са повече от добре изглеждащи. Адвокатът от Мюнхен също кара своите произведения на състезания с ретро мотоциклети и е един от първите, които подкарват R 5 Hommage на Concorso d’Eleganza Villa d’Este, елегантното състезание за класически автомобили. Все пак, оригиналният двигател, монтиран на мотоциклета, идва от неговата собствена колекция. Само едно от много редки открития и истории от неговата работилница.

Страст към мотоциклети, родена в сервиз за мотоциклети.

Себастиан Гуч има талант за старите механични части.

Страст към мотоциклети, родена в сервиз за мотоциклети.

Музеят в BMW Welt centre в Мюнхен показва емблематични модели от 93-годишната история на BMW Motorrad. Много от тези мотоциклети са реставрирани от Себастиан Гуч. След работа, 50-годишният адвокат облича своя гащеризон и изчезва в работилницата си. Това е истинска съкровищница за части за BMW и Гуч е експерт на възстановяването на стари мотоциклети на BMW. Неговата страст към ретро мотоциклетите се заражда за първи път, когато той посещава сервиз за велосипеди, собственост на възрастен мъж. Тогава, Гуч е само 14-годишен. Всъщност, прекалено млад, за да се интересува от стари механични части. „Бях запленен от това как всички тези части се напасват една с друга. Има нещо магическо в това да изкараш една развалина от бараката и да я върнеш към живота“, казва Гуч.

+ Прочети още

Първото хлапе с истински мотоциклет.

Себастиан Гуч на любимото си място: работилницата.

Първото хлапе с истински мотоциклет.

Всеки ден, след училище, той отивал в работилницата на възрастния мъж и се забавлявал, работейки по мотопеди. Освен велосипеди, старият мъж имал и голяма колекция от антични мотоциклети. „Той ми беше като дядо. Научи ме на много неща, дори как да заварявам.“ По-късно, Гуч закупува първия си мотоциклет от там. Всъщност, това е било повече от сделка. Той заменя два от мотопедите, на приемания от него като дядо, за двутактов Rabeneick. Той бил изключително горд да бъде първото дете в училище, което имало истински мотоциклет. Не се притеснявал, че мотоциклетът с шест конски сили и обем от 150 куб. см бил по-бавен от мотопедите, които карали неговите съученици. Той вече бил хванал мотоциклетния вирус.

+ Прочети още
Има нещо магическо в това да изкараш една развалина от бараката и да я върнеш към живота.

Себастиан Гуч

Не го изхвърляйте. Ремонтирайте го.

Отдавна, Гуч инвестира своите спестявания в първото си BMW. 1954 R 25/3 бил два пъти по-мощен от неговия Rabeneick. Но все още не бил много бърз, което го дразнело. Той отделил цялото си свободно време за работа по мотоциклета. Никога не го усещал като загуба на време. „Удовлетворението е много по-голямо, когато възстановиш мотоциклет, в сравнение с това да си купиш нов. Старите мотоциклети могат да бъда вечни. Ако даден мотоциклет е само 13 конски сили, неговите части не са под голямо напрежение“, казва той.
Гуч научава всичко за всички, някога създавани, BMW мотоциклети, когато той прочита статия в списанието "Motorrad", отбелязваща 50-та годишнина на BMW Motorrad. Той е изключително впечатлен от R 5 от 1936 г. и спортния R 68 от 1952 г. Но тяхното намиране е било почти невъзможно. Произведени са само 1 400 броя от R 68. Гуч накрая успява да намери R 51/3 от 1952 г. в Швейцария. Той го реставрира и представя резултатите пред BMW. Работата му била впечатляваща и на Гуч веднага е предложено нещатно място в ретро отдела на BMW. Това било сбъдната мечта за младия студент.
+ Прочети още

Целият мотоциклет трябва да бъде в главата ви.

Първата му задача, свързана с реставрация за BMW Motorrad е бил R 5 от 1937г., който все още е изложен в музея на BMW. „Беше страхотно“, казва Гуч, припомняйки си с умиление мотоциклета. „По време на реставрация, целият мотоциклет трябва да бъде в главата ви. Трябва да знаете точно как трябва да изглежда и как отделните части работят заедно. Когато реставрирам двигател, познавам всеки негов винт. Чувството, когато изображението във вашето въображение, се трансформира в истински двигател, когато звучи и работи добре, е страхотно.“
Оттогава, Себастиан Гуч е върнал много мотоциклети обратно към живота. Понякога нещата се случват бързо. Понякога изминават години, преди постигането на удовлетворителни резултати. BMW Welt показва много класически мотоциклети, като безупречния R 51, който също е реставриран от Гуч. Но тези класически BMW-та в никакъв случай не са музейни експонати. Много мотоциклетите в колекцията все още се карат, дори участват в състезания. Все пак, това е причината, поради която са били създадени.
+ Прочети още
Себастиан Гуч кара своите мотоциклети на състезания за ретро мотоциклети, като Goodwood Revival или остров Ман.

Десет години труд по един мотоциклет.

Любим му е R 51 RS, състезателен мотоциклет, от който са произведени само 17 броя. Той е принадлежал на унгарския шампион Ендре Козма, който е работил в BMW/Puch в Будапеща и се е състезавал с мотоциклета в края на 30-те години на миналия век. R 51 RS е продаден на купувач от Аржентина, след фаталния инцидент на Козма, докато е извършвал пробно каране на мотоциклет на клиент. Мотоциклетът е бил натъртен и очукан след години участия в състезания. Немски вносител, накрая довежда мотоциклета обратно в Германия. Гуч вижда обявата за продажба във вестник и убеждава BMW да закупи мотоциклета.
Единят от цилиндрите е счупен и половината от корпуса на двигателя липсвал. Но Гуч бил сигурен, че реставрацията ще си заслужава всички усилия. „Възстановяването на мотоциклета ми отне десет години“, казва той. „Когато накрая той беше готов, аз го взех с мен на една състезателна писта в Унгария. Един по-възрастен господин видя мотоциклета и не можеше да повярва на очите си. Не разбирах нито дума от това, което той казваше. Но се намери някой, който ми преведе, като ми обясни, че мъжът е измивал и полирал мотоциклета, като млад чирак. Това се е случвало през 1939 г., когато той работил в BMW/Puch в Будапеща. Беше толкова приятно да ги наблюдавам събрани отново“, казва Гуч.
+ Прочети още
„По време на реставрация, целият мотоциклет трябва да бъде в главата ви. Трябва да знаете точно как трябва да изглежда и как отделните части работят заедно.

Себастиан Гуч

Боклукът на един човек...

Себестиан Гуч в търсене на съкровища.

Боклукът на един човек...

Търсенето на стари мотоциклети BMW е като лов на съкровища: Никога не знаете какво е останало неоткрито, опаковани в стари одеяла, отдавна забравено в прашен ъгъл на разхвърлян гараж. Себастиан Гуч не се е отказал от надеждата, че някой ден ще успее да намери състезателен мотоциклет от 1935 г. Ера, в която мотоциклетистите на BMW печелят всеки възможен медал. Гуч предполага, че тези мотоциклети са станали жертва на желанието на слава и са били напълно унищожени в трудните състезания от тази епоха.

+ Прочети още

... е злато за друг.

Hommage и оригиналът: две поколения R 5 едно до друго.

... е злато за друг.

Гуч накрая успява да открие R 5 и R 68. Той е сигурен, че неговият R 5 е оригиналният състезателен мотоциклет, който Ендре Козма е карал при победите си в унгарските шампионати. Той открива R 68 чрез приятел, който попада на мотоциклета в Гърция. Той е бил в ужасно състояние. Но се е продавал. Гуч незабавно тръгва за Гърция в своя стар ван Ford Transit. Когато той накрая вижда мотоциклета, той знае, че е открил злато. Сега той кара мотоциклета из Европа, ходейки на къмпинг пътувания с приятели. И така, Себастиан Гуч само стари мотоциклети ли притежава? Всъщност, единственият модерен мотоциклет в неговата колекция е R 80 G/S. Но дори и той ще бъде счетен за стар от много.

+ Прочети още

Стопер за врата за R 5 Hommage.

Тунингованите мотоциклети BMW се появяват навсякъде в момента, което прави все по-трудно и по-трудно да се намират оригинални мотоциклети, които не са модифицирани. Себастиан Гуч е Сигурен: след известно време, всеки с 2-цилиндров редови сдвоен двигател, лежащ някъде из гаража, ще бъде много търсен някой ден. Той също е много търсен, след като BMW Motorrad се нуждаеха помощ при проектирането на чисто новия R 5 Hommage. Трибютният мотоциклет, който е показан на Concorso d’Eleganza Villa d’Este през 2016 г., трябва да бъде близко копие на оригиналния модел от 1936 г. За проекта са били необходими оригинални части.
Гуч участва в престижни състезания, като Goodwood Revival или състезанието в ретро мотоциклети на остров Ман, така че не е изненадващо, че той има голяма колекция от стари части. Също така, не е изненада, че той намира важни части за двигателя на R 5 Hommage, като извършва лов на съкровища в своя гараж. „Наистина не исках да канибализирам оригиналния R 5 за мотоциклет за шоу. Така че стана още по-вълнуващо, когато ми дойде идеята да използвам някои стари бракувани части, които използвах като стопери за врата в моята работилница. Също използвахме и възпроизведените части на моя приятел Джоузеф Хефт, които той произвежда за състезателни мотори и резултатът беше наистина впечатляващ мотоциклет. “Наистина имах някои неща, които наричам „жертвоприношения за Бога на Скоростта“, които се търкаляха из моята работилница"
+ Прочети още
Вълнения: първо пътешествие върху R 5 Hommage.
Още истории, които могат да ви бъдат интересни.
Подходящи мотоциклети.
spinner