На лов за съкровища в работилница.
Себастиан Гуч реставрира old BMW мотоциклети в продължение на години. Неговите мотоциклети са повече от добре изглеждащи. Адвокатът от Мюнхен също кара своите произведения на състезания с ретро мотоциклети и е един от първите, които подкарват R 5 Hommage на Concorso d’Eleganza Villa d’Este, елегантното състезание за класически автомобили. Все пак, оригиналният двигател, монтиран на мотоциклета, идва от неговата собствена колекция. Само едно от много редки открития и истории от неговата работилница.
Страст към мотоциклети, родена в сервиз за мотоциклети.
Страст към мотоциклети, родена в сервиз за мотоциклети.
Музеят в BMW Welt centre в Мюнхен показва емблематични модели от 93-годишната история на BMW Motorrad. Много от тези мотоциклети са реставрирани от Себастиан Гуч. След работа, 50-годишният адвокат облича своя гащеризон и изчезва в работилницата си. Това е истинска съкровищница за части за BMW и Гуч е експерт на възстановяването на стари мотоциклети на BMW. Неговата страст към ретро мотоциклетите се заражда за първи път, когато той посещава сервиз за велосипеди, собственост на възрастен мъж. Тогава, Гуч е само 14-годишен. Всъщност, прекалено млад, за да се интересува от стари механични части. „Бях запленен от това как всички тези части се напасват една с друга. Има нещо магическо в това да изкараш една развалина от бараката и да я върнеш към живота“, казва Гуч.
Първото хлапе с истински мотоциклет.
Първото хлапе с истински мотоциклет.
Всеки ден, след училище, той отивал в работилницата на възрастния мъж и се забавлявал, работейки по мотопеди. Освен велосипеди, старият мъж имал и голяма колекция от антични мотоциклети. „Той ми беше като дядо. Научи ме на много неща, дори как да заварявам.“ По-късно, Гуч закупува първия си мотоциклет от там. Всъщност, това е било повече от сделка. Той заменя два от мотопедите, на приемания от него като дядо, за двутактов Rabeneick. Той бил изключително горд да бъде първото дете в училище, което имало истински мотоциклет. Не се притеснявал, че мотоциклетът с шест конски сили и обем от 150 куб. см бил по-бавен от мотопедите, които карали неговите съученици. Той вече бил хванал мотоциклетния вирус.
Себастиан Гуч
Не го изхвърляйте. Ремонтирайте го.
Целият мотоциклет трябва да бъде в главата ви.
Десет години труд по един мотоциклет.
Себастиан Гуч
Боклукът на един човек...
Боклукът на един човек...
Търсенето на стари мотоциклети BMW е като лов на съкровища: Никога не знаете какво е останало неоткрито, опаковани в стари одеяла, отдавна забравено в прашен ъгъл на разхвърлян гараж. Себастиан Гуч не се е отказал от надеждата, че някой ден ще успее да намери състезателен мотоциклет от 1935 г. Ера, в която мотоциклетистите на BMW печелят всеки възможен медал. Гуч предполага, че тези мотоциклети са станали жертва на желанието на слава и са били напълно унищожени в трудните състезания от тази епоха.
... е злато за друг.
... е злато за друг.
Гуч накрая успява да открие R 5 и R 68. Той е сигурен, че неговият R 5 е оригиналният състезателен мотоциклет, който Ендре Козма е карал при победите си в унгарските шампионати. Той открива R 68 чрез приятел, който попада на мотоциклета в Гърция. Той е бил в ужасно състояние. Но се е продавал. Гуч незабавно тръгва за Гърция в своя стар ван Ford Transit. Когато той накрая вижда мотоциклета, той знае, че е открил злато. Сега той кара мотоциклета из Европа, ходейки на къмпинг пътувания с приятели. И така, Себастиан Гуч само стари мотоциклети ли притежава? Всъщност, единственият модерен мотоциклет в неговата колекция е R 80 G/S. Но дори и той ще бъде счетен за стар от много.