Изтъкан от сила и грация
Резервоари и тениски, каски и инструмент, калиграфии и фотографии: спомени и удивителни неща от всякакъв вид пълнят работилницата – или по-добре казано чудесно подреденият хаос – на Шиния Кимура, един от най-търсените персонализатори в света, а също и един от най-интересните. На година не повече от два или три мотоциклета напускат неговите свещени халета. При това той при своите преоборудвания се концентрира винаги само върху един байк, за да се потопи напълно и изцяло в проекта. Потокът и хармонията, както и уаби-сабито на японската естетика играят решаваща роля. Патината и преживеният характер на повечето стари мотоциклети са също толкова важни за него, както и характерните черти на бъдещия водач. Защото той прави работата завършена. Още по-интересното е, че Шиния този път има чисто нов R 18 в работилницата си и водачът няма да е никой друг, а самият той.
Моят подход идва от създаването, от усещането. Без никакви скици или чертежи, образци или модели.
“Шиния Кимура
Chabott Engineering
Откъде идва чувството, с което работи Шиния? Детската му стая е била родителската фабрика за нитове насред Токио в всичките си тежки миризми на масло и студена стомана и постоянното тропане на машините. Това всичко е оказало влияние върху неговото подсъзнание. Първите крачки към работилницата са направени. Бащата допълнително е бил поет, а майката – майстор по калиграфия. Така по рождение Шиния изглежда е придобил естетическо усещане. При всеки байк, който той преработва, се изучават в детайли наследството, корените и характерът и се спазват напълно. При R 18 това без съмнение е много. Това Шиния е разбрал много бързо.
Също така бързо му е станало ясно с какво си има работа, след като е видял Big Boxer пред себе си: най-големият двигател, с който е можел да работи досега. Първоначалният респект е отминал още след първите няколко метра. Усещането при шофиране е напомнило на Шиния за множеството боксерови двигатели, с които се е сблъсквал преди, чак до R 69 S. Бързо е бил впечатлен от лекото управление и реакциите на R 18. Но с първото истинско завъртане на ръкохватката пред него се е открило напълно ново боксерово изживяване с несравнимата сила на 1800 куб. см. Обзела го е стопроцентова радост от шофирането и Шиния не е можел да слезе от седалката. При това ясно е усетил “Това не бе хаотично освободена мощ, а пълна увереност и елегантност. Нещо, което само BMW владее по този начин.” Името за преработката бързо е открито “The Wal”– комбинацията от чиста сила и динамична грация.
И така изпълнението на машината бързо бе установено: “The Wal” трябваше да отговаря на Шиния и неговия стил на шофиране. “Sports Endurancer” бе неговият термин за това. Изправена динамична позиция на седалката и няколко обшивки бяха незаменими, за да се задоволи вече полученият глад за дълги разстояния с Big Boxer. Особено щастлив бе Шиния от един факт: Той можеше да модифицира R 18 съвсем според усещането и желанията си, без да променя и най-малко впечатляващото поведение и усещане на машината при шофиране. Така R 18 предизвика възхищение дори у господаря и майстора на чудесно подреденият хаос.
Мотоциклетът в детайли
Рамката и окачванията отговарят на оригинала. Шиния тук не е видял потенциал за подобрение за своя "Sports Endurancer".
Първо Шиния обработва
всички части, които трябва да се лакират, с чук и получава равномерна текстура. След това се извършва праховото покритие в бронзов оттенък.
Седалката е проектирана от самия Шиния. Производството е извършено от BACKDROP Leathers в Япония. Дълбоката седалка спомага за почти пълно сливане с машината.
Иконичната форма на капка е трябвало да получи няколко допълнителни капки: В удължената си форма сега резервоарът побира ок. един галон повече.
След като цялата работа по каросерията е била завършена, Шиния след дълго премисляне е достигнал до извода: Иконографските линии на тръбите не се нуждаят от нищо повече от черно покритие.
Компонентът е оформен ръчно от алуминий, както и всички останали части на каросерията. Той завършва хармоничните линии и излъчването на машината и обхваща забележителната кръгла задна светлина.
А как ще проектираш твоя R 18?
А как ще проектираш твоя R 18?
Конструкцията и иконографията на
R 18 карат сърцето на всеки персонализатор да бие силно. Но и нашият конфигуратор гарантирано осигурява ускорен пулс.
Disclaimer
The vehicles shown may be modified and equipped with third-party accessories and/or proprietary parts that are neither manufactured, distributed nor tested by BMW. BMW assumes no liability for the modifications (including the installation, characteristics and use of the accessories shown). CAUTION: Modification of production vehicles (including the installation and use of third-party and proprietary parts) may impair driving characteristics! Driving our vehicles in modified condition is at your own risk.