Изтъкан от сила и грация

BMW R 18 The Wal от Шиния Кимура

Резервоари и тениски, каски и инструмент, калиграфии и фотографии: спомени и удивителни неща от всякакъв вид пълнят работилницата – или по-добре казано чудесно подреденият хаос – на Шиния Кимура, един от най-търсените персонализатори в света, а също и един от най-интересните. На година не повече от два или три мотоциклета напускат неговите свещени халета. При това той при своите преоборудвания се концентрира винаги само върху един байк, за да се потопи напълно и изцяло в проекта. Потокът и хармонията, както и уаби-сабито на японската естетика играят решаваща роля. Патината и преживеният характер на повечето стари мотоциклети са също толкова важни за него, както и характерните черти на бъдещия водач. Защото той прави работата завършена. Още по-интересното е, че Шиния този път има чисто нов R 18 в работилницата си и водачът няма да е никой друг, а самият той.

Моят подход идва от създаването, от усещането. Без никакви скици или чертежи, образци или модели.

 “

Шиния Кимура

Chabott Engineering

Откъде идва чувството, с което работи Шиния? Детската му стая е била родителската фабрика за нитове насред Токио в всичките си тежки миризми на масло и студена стомана и постоянното тропане на машините. Това всичко е оказало влияние върху неговото подсъзнание. Първите крачки към работилницата са направени. Бащата допълнително е бил поет, а майката – майстор по калиграфия. Така по рождение Шиния изглежда е придобил естетическо усещане. При всеки байк, който той преработва, се изучават в детайли наследството, корените и характерът и се спазват напълно. При R 18 това без съмнение е много. Това Шиния е разбрал много бързо.

+ Прочети още

Също така бързо му е станало ясно с какво си има работа, след като е видял Big Boxer пред себе си: най-големият двигател, с който е можел да работи досега. Първоначалният респект е отминал още след първите няколко метра. Усещането при шофиране е напомнило на Шиния за множеството боксерови двигатели, с които се е сблъсквал преди, чак до R 69 S. Бързо е бил впечатлен от лекото управление и реакциите на R 18. Но с първото истинско завъртане на ръкохватката пред него се е открило напълно ново боксерово изживяване с несравнимата сила на 1800 куб. см. Обзела го е стопроцентова радост от шофирането и Шиния не е можел да слезе от седалката. При това ясно е усетил “Това не бе хаотично освободена мощ, а пълна увереност и елегантност. Нещо, което само BMW владее по този начин.” Името за преработката бързо е открито “The Wal”– комбинацията от чиста сила и динамична грация.

+ Прочети още

И така изпълнението на машината бързо бе установено: “The Wal” трябваше да отговаря на Шиния и неговия стил на шофиране. “Sports Endurancer” бе неговият термин за това. Изправена динамична позиция на седалката и няколко обшивки бяха незаменими, за да се задоволи вече полученият глад за дълги разстояния с Big Boxer. Особено щастлив бе Шиния от един факт: Той можеше да модифицира R 18 съвсем според усещането и желанията си, без да променя и най-малко впечатляващото поведение и усещане на машината при шофиране. Така R 18 предизвика възхищение дори у господаря и майстора на чудесно подреденият хаос.

+ Прочети още

Мотоциклетът в детайли

Рамa и окачвания

Рамката и окачванията отговарят на оригинала. Шиния тук не е видял потенциал за подобрение за своя "Sports Endurancer".

Лакиране

Първо Шиния обработва

всички части, които трябва да се лакират, с чук и получава равномерна текстура. След това се извършва праховото покритие в бронзов оттенък.

Седалка

Седалката е проектирана от самия Шиния. Производството е извършено от BACKDROP Leathers в Япония. Дълбоката седалка спомага за почти пълно сливане с машината.

Резервоар

Иконичната форма на капка е трябвало да получи няколко допълнителни капки: В удължената си форма сега резервоарът побира ок. един галон повече.

Изпускателна система за отработени газове

След като цялата работа по каросерията е била завършена, Шиния след дълго премисляне е достигнал до извода: Иконографските линии на тръбите не се нуждаят от нищо повече от черно покритие.

Накрайник на седалката и задна част

Компонентът е оформен ръчно от алуминий, както и всички останали части на каросерията. Той завършва хармоничните линии и излъчването на машината и обхваща забележителната кръгла задна светлина.

А как ще проектираш твоя R 18?

А как ще проектираш твоя R 18?

Конструкцията и иконографията на

R 18 карат сърцето на всеки персонализатор да бие силно. Но и нашият конфигуратор гарантирано осигурява ускорен пулс.

+ Прочети още

Disclaimer

The vehicles shown may be modified and equipped with third-party accessories and/or proprietary parts that are neither manufactured, distributed nor tested by BMW. BMW assumes no liability for the modifications (including the installation, characteristics and use of the accessories shown). CAUTION: Modification of production vehicles (including the installation and use of third-party and proprietary parts) may impair driving characteristics! Driving our vehicles in modified condition is at your own risk.

Повече на тема #Soulfuel

Абонирай се тук за бюлетин за Heritage

Регистрирай се тук за бюлетин за Heritage, за да не пропускаш нищо.

Регистрирай се тук за бюлетин за Heritage, за да не пропускаш нищо.

spinner