Постижения.
Повече от 90 години BMW Motorrad са визионери и пионери, когато става дума за иновации и технологии. Нашият път е очертан с новаторски и определящи тенденции разработки, които ще ви представим тук.
1923 г.
1923 г.
По-хубаво от летенето.
BMW започна като производител на самолети. И все пак, в момента, в който изградиха първия си мотоциклет, нашите инженери създадоха истинско събитие: R 32. Не велосипед с двигател, както обикновено е било по онова време, а изцяло нова концепция за мотоциклет. С отлична концепция за рамката и двигател, който наистина е бил част от дизайна.
Гледайте и бъдете забелязвани.
BMW започна като производител на самолети. И все пак, в момента, в който изградиха първия си мотоциклет, нашите инженери създадоха истинско събитие: R 32. Не колело с двигател, както обикновено е било по онова време, а изцяло нова концепция за мотоциклет. С отлична концепция за рамката и двигател, който наистина е бил част от дизайна.
1924 г.
1924 г.
Спиране.
По-лесно от всякога.
При започването на производството на R38 BMW използват за първи път външна крачна спирачка за спиране на задното колело, вместо обичайната клиновидна спирачка. Това позволява на мотоциклетиста да спира още по-безопасно и без усилия.
1935 г.
1935 г.
Повече стабилност и комфорт при каране.
BMW са пионер също и когато става дума за технология за окачване: туристическият модел R 12 и спортният модел R 17 използват първата в света хидравлична телескопична вилка. Тя замества обичайните пружинни вилки и значително допринася за увеличаване на стабилността и комфорта при каране.
1936 г.
1936 г.
Интелигентна лека конструкция.
Със спортния модел R5 (500cc) BMW демонстрират за пръв път конусовидна овална тръбна рамка. Тя представлява интелигентна лека конструкция. Новият процес на заваряване, въведена по това време за производството на рамката, също е много иновативна производствена техника, която ще определи тенденциите за следващите години. Какво е предимството на леката конструкция? Висока гъвкавост при ниско тегло.
1955 г.
1955 г.
Висока стабилност при каране. Повече комфорт.
Иновативното шаси с изцяло шарнирно съединение се използва от BMW за първи път при стандартното производство на мотоциклети на моделите R 50 и R 69. То осигурява висока стабилност при каране и запазва предишния комфорт. Оптималното съпротивление на основата се оценява най-много от автомобилните състезатели.
1960 г.
1960 г.
Без съмнение, най-бързият германски супербайк.
Първият хидравличен амортисьор на кормилото при стандартното производство на мотоциклети гарантира максимална безопасност при каране. Той е монтиран за първи път на R 69 S – най-бързият германски супербайк по това време. Кормилният амортисьор може дори да бъде изключен при по-ниски скорости за по-добро управление.
1961 г.
1961 г.
Изцяло с възможности за персонализиране: Принадлежности и допълнително оборудване.
За тези, които искат да дадат на мотоциклета си BMW персонализиран характер, специалните принадлежности и допълнителното оборудване от BMW Motorrad правят това възможно от самото начало. Крашбарите и куфарите са добавени към гамата през петдесетте – първоначално при търговците, а от 1961 г. насам и в стандартното производство. Днес можете да използвате широка гама от принадлежности и допълнително оборудване, за да създадете свой собствен персонализиран мотоциклет BMW.
1973 г.
1973 г.
Икона в областта на дизайна, с водеща технология.
R 90 S получава първата стандартна двойна дискова спирачка, монтирана на предното колело. В същото време въвеждаме фара H4 в серията /6. По този начин продължаваме да гарантираме повишена безопасност в трафика на пътя.
1976 г.
1976 г.
Първият стандартен пълен обтекател.
R100 RS осигурява трамплин за редица модели, които се възползват от новите открития в областта на ветровия тунел в аеродинамиката.
Това води до първия в света аеродинамично оптимизиран пълен обтекател за стандартно производство на мотоциклети. Предимствата на ниското съпротивление на въздуха и ниското налягане върху каската се усещат най-вече от мотоциклетистите на дълги разстояния.
1978 г.
1978 г.
Първата колекция за мотоциклетисти.
Да изглеждате добре от главата до мотоциклета и да карате безопасно – това е важно за нас още от 70-те години. И така, през 1976 г., с каската с пълен визьор, BMW Motorrad влезе в нова ера. През 1978 г. първото пълно оборудване за мотоциклетисти влезе на пазара като добавка. Нашите дизайнери и инженери все още се фокусират върху защитата, безопасността, функционалността и днешните иновации и комбинират всичко с това небрежен външен вид.
1979 г.
1979 г.
По-добро усещане: Подгряващи ръкохватки.
В началото подгряващите ръкохватки предизвикваха смях, но днес са незаменими. В края на краищата те увеличават удоволствието от карането и безопасността, тъй като, както е доказано, мотоциклетистите с топли ръце реагират по-бързо.
1980 г.
1980 г.
Перфектната вибрация.
R 80 G/S е първият двуцилиндров пътнически Enduro и се счита за основател на нов сегмент. Отсега нататък G/S представлява неограничено мотоциклетно приключение. Той е снабден с първия едностранен заден шарнир за големи мотоциклети. Отличава се с 50% по-голяма устойчивост на усукване, в сравнение с конвенционалните двойни шарнири със същото намаляване на теглото. Възможността за по-бърза и лесна смяна на задното колело също се оказва голямо предимство.
1981 г.
1981 г.
Две каски в едно.
Първата в света сгъваема мотоциклетна каска обединява две свойства: лесното махане на предпазителя за брадичката позволява да се носи като джет каска или като цяла каска. По този начин каската осигурява високо удобство при носене и използване.
1986 г.
1986 г.
Водонепроницаеми мотоциклетистки текстилни екипи.
Първият в света мотоциклетистки текстилен екип с технологията Gore-Tex от BMW със сигурност ще предизвика вълнение и революция в света на мотоциклетите.
1987 г.
1987 г.
Paralever. Следващият етап от еволюцията е технологията на окачването.
Двойният шарнир, проектиран от BMW Motorrad – наречен Paralever – по същество премахва обезпокоителното предаване на задвижващите сили към окачването и е демонстриран с моделите R 80 GS и R 100 GS през 1987 г.
1988 г.
1988 г.
Първата в света ABS система за мотоциклети.
BMW са първият производител в света, който пуска на пазара ABS система за мотоциклети през 1988 г. С това BMW поставят нова отправна точка в производството на мотоциклети. От 2013 г. насам всички мотоциклети BMW са снабдени с ABS система като стандарт.
Първата цифрова електроника на двигателя.
Благодарените на своята аеродинамика, BMW K1 е крайъгълен камък в конструирането на мотоциклети. Освен това той за първи път демонстрира цифровата електроника на двигателя. Контролният модул Motronic комбинира запалването и електрониката за впръскване и по този начин гарантира ефективност на горивото и изпълнение на изискванията за използване на регулируем каталитичен конвертор.
1990 г.
1990 г.
Първостепенна екологична технология за мотоциклети.
Първоначално регулируемият трипосочен каталитичен конвертор може да се поръчва като специално оборудване за моделите К с цифрова електроника на двигателя. BMW предлагат първия в света регулируем каталитичен конвертор за мотоциклети. Цялата гама мотоциклети на BMW Motorrad, създадени след 2000 г., са стандартно снабдени с регулируем каталитичен конвертор.
1993 г.
1993 г.
По-късо спирачно разстояние.
BMW R 1100 RS е първият мотоциклет със стандартно производство с предно окачване Telelever, комбинирано с шарнир на задното колело Paralever. При него Telelever действа като механична система против потъване и осигурява оптимално сцепление дори при натискане на спирачките до край. В комбинация с ABS системата, спирачните разстояние се скъсяват още повече.
1998 г.
1998 г.
Първият в света двоен фар с елипсоидна технология.
Първият в света двоен фар с елипсоидна технология в мотоциклетите със стандартно производство осигурява подобрено осветяване на пътя.
2004 г.
2004 г.
Първата електронно регулируема рамка.
Електронното регулиране на окачването (ESA) е електронна иновация в серийното производство на мотоциклети BMW. За пръв път се появява на K 1200 S и днес се предлага в повечето наши дву-, четири- и шестцилиндрови мотоциклети. ESA ви позволява да регулирате електронно настройката на окачването чрез натискане на един бутон, в зависимост от ситуацията на каране и състоянието на натоварването. Идеално пригодено за различни условия на пътя, ESA предлага на мотоциклетистите перфектни характеристики на амортисьорите, оптимизирано функциониране и най-високото ниво на безопасност при каране.
2005 г.
2005 г.
Перфектно свързване.
Технологията CAN-шина, комбинирана с едножилната система (SWS) на BMW Motorrad, е концепция за връзка с данни, която изисква само една единствена линия за данни. Едно от предимствата пред връзката точка-до-точка е значително по-широкият обхват на функционалност с доста по-малко кабели. Други предимства на цифровия трафик на данни е намаляване на теглото, висока устойчивост на смущения, способност за пълна диагностика и повече информация за мотоциклетиста.
2010 г.
2010 г.
Адаптивен фар
BMW е първият производител на мотоциклети, който предлага адаптивен фар специално за мотоциклети със стандартно производство. Т.е. фар, който осветява пътя и завоите му и по този начин прави карането на мотоциклети по-безопасно по здрач или през нощта.
2014 г.
2014 г.
Първият електрически макси скутер.
С BMW C evolution, днес можете да се насладите на градската мобилност от бъдещето – без да се налага да правите никакви компромиси. Този електрически макси скутер обединявал устойчивост, динамика и гъвкавост. Мощното, напълно електрическо задвижване ви превозва бързо до вашата дестинация и ви позволява да забравите за вредните емисии и шума. Максимални динамични характеристики, екологична съвместимост и иновативна технология – C evolution е създаден за безкомпромисно удоволствие от карането.