Уникална за световния пазар на мотоциклети, тази система осигурява на мотоциклетистите електронни контролни механизми, които не само улесняват регулирането на етапа на ребаунд на омекотяване на предните и задните амортисьори и пружинната основа на задните амортисьори („предварително натоварване на пружината“), но и до пружинната константа и „стегнатостта“. Всичко това се управлява удобно с един мултиконтролер заедно с навигацията в менюто на цветния TFT дисплей.
За да може най-добре да се опрости контролът и да се избегнат неволни грешки в настройката, мотоциклетистите просто се подканват да влязат в състоянието на натоварване („самостоятелно“, „самостоятелно с багаж“ или „с пътници и багаж“). След това системата анализира съответната пружинна основа или пружинна константа и ги конфигурира автоматично.
Съгласно личните им предпочитания за каране мотоциклетистите могат да избират и между настройките на шасито и окачването „Comfort“, „Normal“ или „Sport“, които влияят върху това как машината реагира на техния контрол. След това електронният контролен модул анализира тези спецификации и изчислява подходящите нива на омекотяване, използвайки оптимални параметри. После задейства електрически мотор, който съответно конфигурира пружинната основа. Налични са общо девет различни опции за настройване. Степента на омекотяване се модифицира при амортисьорите посредством малки стъпкови двигатели.
Тези допълнителни модификации в пружинната константа означават, че нивото на превозното средство може да бъде оптимизирано до различни товари за още по-високо ниво на стабилност, управление и комфорт по време на карането. Пълнатата свобода на каране се запазва дори при максимален товар с пътник и багаж за засилено спортно каране. Тези настройки на пружинната константа значително намаляват риска от изпадане при екстремни натоварвания.
Настройките за поглъщане на удар („Normal“, „Sport“ или „Comfort“) могат да се променят чрез докосване на бутон дори когато превозното средство се движи. От гледна точка на функционалността и безопасността пружинната основа може да се променя само когато превозното средство е неподвижно. Електрически мотор със зъбни колела се използва за промяна на пружинната константа.
Пружинната константа се променя чрез двете пружини, свързани в серия. Тук силите на натиск се абсорбират от еластомерен елемент (Cellasto), комбиниран с конвенционална спирална пружина, монтиран по-долу. Радиалното разширение на елемента Cellasto се съдържа постоянно в стоманена втулка. От вътрешната страна алуминиева втулка се премества чрез електрохидравлика. Позицията на тази вътрешна втулка влияе върху поведението на елемента Cellasto в посока навлизане навътре и съответно върху пружинната константа. Това има същият ефект като две пружини с различна степен на стегнатост. Ако вътрешната втулка стои срещу стоманената пружина, елементът Cellasto губи своята функция и се засяга само стоманената пружина. Ако вътрешната втулка се придвижва по-нататък, основата на стоманената пружинна или „предварителното натоварване на пружината“ също могат да се променят.
Това позволява нормалната статична позиция и геометрията на мотоциклетиста да останат оптимизирани при всякакви натоварвания. Допълнителните настройки на пружинната константа в широк диапазон от 110 – 160 Nm служат за увеличаване на настройките „Sport“, „Normal“ или „Comfort“ в ESA II, което значително подобрява способността за сцепление.
В сравнение с традиционните техники за механично регулиране на характеристиките на предварителното натоварване на пружината и омекотяването, предимството на използването на електронното шаси и регулирането на окачването на ESA се състои в постоянната и непосредствена хармонизация на всички компоненти на шасито и в предотвратяването на грешка тип „нормален потребител“. Също така на мотоциклетистите са им спестени времеемките неудобства от регулиране на инструментите, като могат да правят промени само за секунди с едно натискане на бутон. Това позволява вземане на пътници без предварително предупреждение или безпроблемно справяне с неочаквани промени в пътната обстановка.
+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията.