Мултиконтролер.
Контролът над карането е улеснен.
Иновативният мултиконтролер беше представен в мотоциклетния сектор в края на 2009 г. като част от интегрираната концепция за контрол. Перфектно достъпен по всяко време във вътрешната част на лявата ръкохватка на кормилото, той замества функционалното устройство, което преди това е било монтирано на кормилото. Основното предимство на мултиконтролерът сред множеството контролни елементи е фактът, че може да се управлява ръчно, без да сваляте ръцете си от кормилото. Мултиконтролерът се управлява, като го преместите нагоре и надолу или го наклоните наляво и надясно. За разлика от клавиатурата мултиконтролерът може да се управлява от мотоциклетисти, без да се налага да откъсват очите си от пътя. Функцията за Bluetooth в аудиосистемата може да прехвърля аудио, телефонни и навигационни сигнали към високоговорителите на каските на мотоциклетиста и на пътника. Многофункционалният контролер предлага и друга отличителна черта за комфорт: мотоциклетистите могат да го използват, за да регулират силата на звука на високоговорителите в каските си, като същевременно държат здраво ръцете си на кормилото.
В допълнение към работата на аудиосистемата мултиконтролерът може да се използва и за избор на други функции на менюто на цветния TFT дисплей. Това включва бордовия компютър, ESA II, навигационната система и ръкохватките с подгряване и седалките с подгряване. Мотоциклетистите могат да получат достъп и до менюто за настройка, за да конфигурират потребителските си предпочитания и предпочитанията си за мотоциклета. Примерите включват промяна на езика на потребителя или конфигуриране на ксеноновия фар за дясно и ляво движение.
Структурата на менюто е разработена специално за мотоциклетни изисквания и е оптимизирана по време на поредица от потребителски тестове. За целите на безопасността на карането структурата на менюто е проектирана възможно най-ясно, като броят на подменютата е сведен до минимум. Функциите, които могат да се активират в режим на каране, също са намалени. Чрез програмирането на любим бутон мотоциклетистите могат да се наслаждават на директен достъп до най-важните си функции (например менюто на навигационната система). Това води както до практическо намаляване на броя на клавишите, така и до повишена използваемост.
+ Прочети още