BMW F 800 R с двуцилиндров успореден двоен двигател 800 ccm.

В двуцилиндровия успореден двоен двигател изместването на манивелите на коляновия вал е нула градуса. В резултат на това двигателят, който е монтиран хоризонтално спрямо посоката на движение, работи с еднаква последователност на запалване, при която се изпълнява един цикъл на задвижване при всяко завъртане на коляновия вал. Това води до звук, който е подобен на срещуположните двигатели, които също работят с изместване на запалването от 360 градуса. По-специално обаче равномерната запалителна последователност благоприятства балансирания обмен на газ с висок въртящ момент и хармонични характеристики. Ето защо основните изисквания за динамично задвижване са изпълнени.

Неизбежните сили на масата с двуцилиндрови двигатели от първи и втори ред са неутрализирани, използвайки уникален балансиращ механизъм. Вместо конвенционално чрез балансиращи валове или валове за противотежест, осцилиращите сили на масата се компенсират чрез система за свързване, насочена централно върху коляновия вал, с определено разположение на масите на противотежестта: страничен вал, разположен срещу манивелата на коляновия вал, предоставя така наречената балансираща мотовилка. Тази мотовилка се свързва с балансиращ шарнир.

+ Прочети още

Кинематиката е проектирана така, че балансиращата мотовилка да се движи нагоре и надолу в противоположна посока към двете мотовилки на двигателя. Благодарение на насочването през относително дългия шарнир, краят на буталния прът се движи в почти право въртеливо движение. Разпределението на масите през края на буталния прът и шарнира е избрано така, че силите на масата от въртеливото движение във всяка позиция на манивелата да противодействат на съответните осцилиращи масови сили на задвижването на коляновия вал (буталото и мотовилката). В резултат на това силите на масата от първи и втори ред се елиминират почти изцяло, което води до работа на двигателя с ниски вибрации. Друго съществено предимство на този елегантен дизайн е ниското ниво на шум, тъй като от зъбните колела и от веригите не се излъчват типични шумове при каране.

Маслената верига също има специални технически характеристики, които надхвърлят конвенционалните стандарти за класа си. За да се сведат до минимум загубите от ауспуха, серията двигатели F 800 идва с полусухо смазване. Маслото, идващо от основния лагер на задвижващия механизъм на коляновия вал, преминава в разделения вал на балансиращия механизъм. Тук маслената помпа изсмуква смазочното масло и го разпределя в скоростната кутия през дюзите за маслото. Маслото, което се изтича от скоростната кутия през отворите в картера, се събира заедно с маслото, източено от главата на цилиндъра през вала на веригата, в оставащото свободно пространство в картера около мотовилката на вала. Това свободно пространство следователно служи като интегриран резервоар за масло. Всички положения на лагерите се доставят от този резервоар през втора помпа.

+ Прочети още

В двуцилиндровия успореден двигател на серията BMW Motorrad F има два въртящи се разпределителни вала, задвижвани от зъбчата верига. Те задействат четири клапана на цилиндър чрез зъбчати приспособления. Цялата предавка на клапана е обект на изключително слабо износване, въпреки големия ход на отваряне, като интервалите за поддръжка са значително по-дълги.
Допълнителни характеристики, типични за BMW, включват подготовката на сместа, която се извършва чрез впръскване на горивната тръба с впръскване на горивото с управление на двигателя BMS-KP и два клапана за газта от 46 милиметра. Както и през времето на инжектиране, количеството на инжектиране се определя от управлението на двигателя чрез натиска, приложен от електрическата горивна помпа, в съответствие с изискванията за ефективност. Горивната система работи без връщане на маслото и просто изпомпва количеството, което е действително необходимо на двигателя. Тази регулация на скоростта на доставка спестява електричество, а налягането на горивото може да се модифицира в широк диапазон за оптимално образуване на сместа. Този принцип е защитен чрез патенти и съответно е уникален. За да се прецени добавеното количество гориво, както и познатите параметри като товар, скорост и температура, се използва и остатъчното съдържание на кислород в отработените газове. Съответната информация се осигурява от сензора за кислород, разположен зад мястото, където се свързват колекторите. Това е от съществено значение за ефективното преобразуване на отработените газове в стандартните трипосочни каталитични конвертори.
В двуцилиндровия успореден двигател на серията BMW Motorrad F има два въртящи се разпределителни вала, задвижвани от зъбчата верига. Те задействат четири клапана на цилиндър чрез балансьори. Цялата предавка на клапана е обект на изключително слабо износване, въпреки големия ход на отваряне, като интервалите за поддръжка са значително по-дълги.
Допълнителни характеристики, типични за BMW, включват подготовката на сместа, която се извършва чрез впръскване на горивната тръба с впръскване на горивото с управление на двигателя BMS-KP и два клапана за газта от 46 милиметра. Както и през времето на инжектиране, количеството на инжектиране се определя от управлението на двигателя чрез натиска, приложен от електрическата горивна помпа, в съответствие с изискванията за ефективност. Горивната система работи без връщане на маслото и просто изпомпва количеството, което е действително необходимо на двигателя. Тази регулация на скоростта на доставка спестява електричество, а налягането на горивото може да се модифицира в широк диапазон за оптимално образуване на сместа. Този принцип е защитен чрез патенти и съоветно е уникален. За да се прецени добавеното количество гориво, както и познатите параметри като товар, скорост и температура, се използва и остатъчното съдържание на кислород в отработените газове. Съответната информация се осигурява от сензора за кислород, разположен зад мястото, където се свързват колекторите. Това е от съществено значение за ефективното преобразуване на отработените газове в стандартните трипосочни каталитични конвертори.
С двуцилиндровия успореден двигател разработчиците на BMW са насочили вниманието си към плавността и превъзходното разгръщане на мощността в средната скорост, а не към върховите постижения. Ускорението на задвижващия механизъм ще въодушеви любителите на спортното каране, а привържениците на туристическото каране ще се насладят на безпроблемна смяна на скоростите с двойния двигател с висок въртящ момент.
+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията

spinner