800 ccm двуцилиндров редови двигател.
Успоредният двоен двигател с висок въртящ момент и с обем 798 кубични сантиметра е общ за всички модели от серията F. Характеристиките му с висок въртящ момент, които са подобни на срещуположен двигател, уникалният звук и спонтанното удоволствие от всяко форсиране съчетават жизнеността на единичния цилиндър с неудържимата сила на двата цилиндъра. Освен постигането на баланс между мощния въртящ момент и динамичната възможност за спринт, новоразработеният двигател с успореден двигател доказва, че отличната производителност при каране не е задължително да се свързва с висок разход на гориво.
В двуцилиндровия успореден двоен двигател изместването на манивелите на коляновия вал е нула градуса. В резултат на това двигателят, който е монтиран хоризонтално спрямо посоката на движение, работи с еднаква последователност на запалване, при която се изпълнява един цикъл на задвижване при всяко завъртане на коляновия вал. Това води до звук, който е подобен на срещуположните двигатели, които също работят с изместване на запалването от 360 градуса. По-специално обаче равномерната запалителна последователност благоприятства балансирания обмен на газ с висок въртящ момент и хармонични характеристики. Ето защо основните изисквания за динамично задвижване са изпълнени.
Неизбежните сили на масата с двуцилиндрови двигатели от първи и втори ред са неутрализирани, използвайки уникален балансиращ механизъм. Вместо конвенционално чрез балансиращи валове или валове за противотежест, осцилиращите сили на масата се компенсират чрез система за свързване, насочена централно върху коляновия вал, с определено разположение на масите на противотежестта: страничен вал, разположен срещу манивелата на коляновия вал, предоставя така наречената балансираща мотовилка. Тази мотовилка се свързва с балансиращ шарнир.
Кинематиката е проектирана така, че балансиращата мотовилка да се движи нагоре и надолу в противоположна посока към двете мотовилки на двигателя. Благодарение на насочването през относително дългия шарнир, краят на буталния прът се движи в почти право въртеливо движение. Разпределението на масите през края на буталния прът и шарнира е избрано така, че силите на масата от въртеливото движение във всяка позиция на манивелата да противодействат на съответните осцилиращи масови сили на задвижването на коляновия вал (буталото и мотовилката). В резултат на това силите на масата от първи и втори ред се елиминират почти изцяло, което води до работа на двигателя с ниски вибрации. Друго съществено предимство на този елегантен дизайн е ниското ниво на шум, тъй като от зъбните колела и от веригите не се излъчват типични шумове при каране.
Маслената верига също има специални технически характеристики, които надхвърлят конвенционалните стандарти за класа си. За да се сведат до минимум загубите от ауспуха, серията двигатели F 800 идва с полусухо смазване. Маслото, идващо от основния лагер на задвижващия механизъм на коляновия вал, преминава в разделения вал на балансиращия механизъм. Тук маслената помпа изсмуква смазочното масло и го разпределя в скоростната кутия през дюзите за маслото. Маслото, което се изтича от скоростната кутия през отворите в картера, се събира заедно с маслото, източено от главата на цилиндъра през вала на веригата, в оставащото свободно пространство в картера около мотовилката на вала. Това свободно пространство следователно служи като интегриран резервоар за масло. Всички положения на лагерите се доставят от този резервоар през втора помпа.