Режими на каране.
Смяна на режима на каане с докосването на един бутон.
BMW Motorrad ви предлага пет различни режима на каране за различно приложение, като например асфалтирани пътища, мокри настилки или офроуд, за първи път на R 1200 GS като фабрично монтиран допълнителен аксесоар. Има три различни настройки за електронна газ, три различни настройки на ABS и четири настройки на ASC. Те могат да бъдат избрани чрез натискане на бутона „Режим“ на дясната ръкохватка, който остава задействан, докато се избере желаният режим на каране на дисплея на инструменталния панел. Ако издърпате лоста на съединителя, докато ръкохватката за газ е затворена и я завъртите до позиция в готовност, заявката ви се потвърждава, докато карате и режимът се превключва. Когато мотоциклетът се рестартира, винаги се запазва последната направена настройка.
Допълнителното оборудване включва ASC (Автоматичен контрол на стабилността) със специална конфигурация Enduro за режими Enduro и Enduro Pro. Също така има и специална ендуро конфигурация за стандартния BMW Motorrad ABS, който се използва и в режимите Enduro и Enduro Pro. Опционалният Dynamic ESA също е вграден в тази „среда на режима“. Настройката е оптимално адаптирана в зависимост от режима на каране (вж. раздел „Окачване“).
Когато карате по мокри пътища и трудни условия за захващане, натоварването на мотоциклетистите се облекчава в режим „Rain“, благодарение на особено меките характеристики на управление и реагиране, но все още има пълен потенциал за въртящ момент и мощност. Системата за електронно управление ASC (Автоматичен контрол на стабилността) реагира по-рано, отколкото в режим „Road“. Ако GS има допълнителния аксесоар Dynamic ESA, омекотяващото действие на предния и задния амортисьор се регулира на мек режим спрямо обстоятелствата.
При режим „Road“ контролните системи така се настройват, че да се постигне оптимална ефективност на сухи пътища. Този режим осигурява спонтанна и линейна реакция на газта и съчетава ефективна, плавна управляемост с хомогенно натрупване на въртящ момент.
Режимът „Dynamic“ позволява на новия BMW R 1200 GS да демонстрира своя спортен темперамент на пътя. Още по-спонтанна и директна реакция на газта, умерена намеса на ASC и твърдо омекотяващо действие в случай на активиране на опционалния аксесоар Dynamic ESA, който позволява разгръщането на пълния потенциал на мотора.
В режим „Enduro“ R 1200 GS демонстрира офроуд карането си от най-добрата си страна. Мекото амортизиращо действие, умерената намеса от Enduro ASC, оптималното разпределение на спирачките и идеалните контролни характеристики на ABS заедно с Dynamic ESA с високо сцепление (опционално) правят мотоциклета подходящ за нови Enduro среди. В резултат на това дори и мотоциклетистите с малко опит за ендуро офроуд каране ще могат бързо да се справят с новия R 1200 GS и да изживеят радостта от карането. Режимът е оптимизиран за използване със стандартни гуми.
За амбициозните почитатели на Enduro BMW Motorrad предлага режима „Enduro Pro“. Този режим на каране със спонтанни характеристики на реагиране на двигателя е проектиран за използване с гуми с решетъчна структура. В същото време функцията ABS се деактивира отзад, когато лостът на крачната спирачка е активиран; Dynamic ESA се координира с теглителната сила и оптималните характеристики на мощността. ASC се координира с използването на професионалното Enduro и позволява значително по-голямо приплъзване. С тази конфигурация новият BMW R 1200 GS може да демонстрира спортния си темперамент и офроуд, разкривайки изцяло нов свят пред опитните почитатели на Enduro и същевременно осигурявайки изключителен контрол над мотоциклета.
+ Прочети още