Динамичен контрол на окачването (DDC).
Първи в света в серийното производство на мотоциклети.
DDC позволява омекотяващото действие на обърнатите вилки и амортисьорите да се адаптира динамично към съответната ситуация на каране – например с бързи промени в посоката на движение по време на каране на състезателната писта.
Омекотяващото действие се адаптира към текущата маневра по време на каране и към условията на пътната повърхност за милисекунди чрез електрически управлявани клапани, базирани на параметри, измерени от сензори. HP4 например предлага на мотоциклетистите оптимална настройка на омекотяване във всички ситуации на каране, обработвайки почти до съвършенство дългите и късите ударни вълни от пътя, като по този начин се постигат максимално сцепление и безопасност. DDC реагира автоматично на маневри по време на каране като спиране, ускоряване или завиване, осигурявайки перфектен контакт с пътната повърхност.
DDC осигурява разширена информация и функции като показване на менюто за настройка на DDC. Така мотоциклетистите избират една от трите карти за характеристики за основните настройки „Comfort“, „Normal“ и „Sport“ с натискането на един бутон – изцяло съобразно личните им нужди и изискванията за съответната част от пътя.
Менюто за настройка позволява по-индивидуално адаптиране на омекотяването към нуждите на ездача. Както при механичното регулиране, окачването може да бъде настроено да е по-меко (-7) или по-твърдо (+7). Основата на пружината (предварително натоварване на пружината) както обикновено се регулира ръчно чрез 17-милиметров гаечен ключ.
В режимите „Rain“ и „Sport“ настройката на DDC се концентрира върху пълно и приятно омекотяващо действие, както е необходимо на черни пътища или на слабо до добре асфалтирани повърхности. В режимите „Race“ и „Slick“ настройката на DDC е усъвършенствана и поддържа много спортен стил на каране, особено на състезателната писта. Настройката на амортисьора е устойчива и предоставя на мотоциклетистите ясна обратна връзка за съответната ситуация на пътя по всяко време.
Преди да започнете пътуването или да включите запалването, се извършва системна проверка и се активира потокът от информация от сензора за управление на мотора, ъгловия сензор за скорост и сензора за пружиниране до динамичния контрол на окачването DDC. Контролният блок на DDC обработва множество информация, свързана с динамичното управление, като например ходът на задната пружина, скоростта на мотоциклета и позицията на байпас контролера. Освен това ъгловият сензор за скорост DTC предоставя информация за наклона на мотоциклета и други параметри.
Двете вилични подпори на обърнатите вилки на DDC имат еднаква структура и се различават само по отношение на това, което се случва в неподвижната тръба и в тръбата за потапяне. Механизмът за настройка на основата на пружината (предварително натоварване на пружината), който е променлив с 15 mm (RR 20 mm), се намира в десния крак на вилката. Клапанът, отговорен за динамичното натрупване на омекотяваща сила, се включва заедно с електрическите връзки в касетата на амортисьора на левия крак на вилката. Зоната на компенсaция в долната част на левия крак на вилката е силно напълнена с газ и получава обема на маслото, изместен от буталния прът на демпфера в затворената касета.
Омекотяването на телескопичната вилка се задейства холистично като стандарт и не е разделено на етапи на компресия и ребаунд. Новата пружина DDC се завинтва върху рамата чрез вложка от сплав, известна като плъзгащ се блок. Мотоциклетът се доставя с вложка 0 mm. С помощта на двете вложки (1,5 и 3 mm) задната част на превозното средство може да се повдига или спуска, а геометрията на окачването бързо се адаптира към съответните пътни условия и изискванията на мотоциклетиста. Ако се използва друг плъзгащ се блок, сензорът за ход на пружината трябва да бъде съответно калибриран чрез менюто за настройка. В предната част височината на шасито се адаптира както обикновено посредством скоба на моста на вилката.
+ Прочети още