Вместо да функционира като самостоятелна система, Dynamic ESA може да комуникира с другите системи за управление – BMW Motorrad ABS и автоматичен контрол на стабилността ASC. Основните настройки на Dynamic ESA също са свързани с режимите на каране „Rain“, „Road“, „Dynamic“, „Enduro“ и „Enduro Pro“, които могат да бъдат избрани от мотоциклетиста само с натискането на бутон. Във всеки режим на каране мотоциклетистът получава настройка за омекотяване, препоръчана от експерти в BMW Motorrad. Мотоциклетистът може да адаптира координацията между Dynamic ESA, управлението на двигателя (характеристиките), ABS и ASC към ситуацията по време на каране, като избере предпочитаните режими и съответните настройки. Освен това настройката за омекотяване може да се персонализира във всички режими според желанията на мотоциклетиста – от „Soft“ до „Normal“ или „Hard“. В зависимост от изискванията на мотоциклетиста товарът се определя за един човек, един човек с багаж или двама души.
В режим „Rain“ пружинните елементи работят с мека основна настройка. ASC се настройва в режим „Rain“ за особено ранна намеса в управлението, за да се осигури максимална безопасност. Настройката на ABS е за използване на пътя.
Ако мотоциклетистът избере режим „Road“, Dynamic ESA ще има по-твърда настройка. ASC осигурява оптимално сцепление на сухи пътища, а ABS също се конфигурира тук за използване на пътя.
В режим „Dynamic“ BMW Dynamic ESA осигурява още по-твърда настройка на амортисьора, който е изцяло пригоден за спортно каране по време на използване на пътя. С този профил на ползване ASC има още по-твърди характеристики и дори позволява леко презавиване за опитни мотоциклетисти. Настройката на ABS тук се персонализира и за използване на пътя и в същото време за по-голяма динамична реакция на газта от двигателя.
Режимът „Enduro“ е създаден за офроуд каране с настройка на амортисьора, предназначена за високо сцепление. С това ASC позволява по-голямо приплъзване на задните колела, за да е възможно леко презавиване при груб терен. Настройката на ABS е предназначена за каране на ронливи повърхности като чакъл с пътни гуми и съответно високо ниво на приплъзване. ABS работи, като използва частично интегрираната функция както на пътища, т.е. когато се задейства спирачката на предното колело, част от спирачната сила се задейства и към задната спирачка. Контролната стратегия е разработена така, че да се предотврати блокирането на колелата, но все пак се постига добро ниво на намаляване на скоростта.
Мотоциклетистите могат да осъществят достъп до режим „Enduro Pro“, предназначен за трудно офроуд каране, чрез допълнителен чип за кодиране. Това позволява настройка със значително по-високи енергийни резерви. В този режим, който е предназначен само за офроуд каране с гуми с решетъчна структура, опитните мотоциклетисти могат умишлено да плъзнат задното колело поради намесите на ASC, които са координирани с професионалната употреба на Enduro. Това е специална версия на характеристиките на ABS, тъй като контролът е специално координиран за каране на ронливи повърхности с гуми с решетъчна структура. Освен това контролът на ABS се деактивира на задното колело, когато е задействана спирачката на задното колело, което също дава възможност за дрифтове при спиране, например преди остри завои.
+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията

spinner