Duolever.
Максимална точност на посоката и прецизност при каране.
Предното окачване Duolever от BMW Motorrad комбинира възможно най-големия комфорт при каране и чувствителна обратна връзка с отличителна стабилност на посоката. Инженерите на BMW Motorrad базират разработката си на патентован дизайн от британския изобретател Норман Хосак. През 80-те години той създаде двойното предно окачване с полунезависимо рамо на някои BMW модели.
По отношение на кинематиката предното окачване Duolever се състои от четирипанелно съединение, при което две полунезависими рамена от ковано желязо са закрепени към рамата посредством ролкови лагери. Те ръководят изключително устойчивия на усукване плъзгач на вилката, който е направен от отливки с алуминиево гравитационно леене и визуално прилича на конвенционална вилица. Централната окачваща подпора, която е свързана към долната част на двете полунезависими рамена и е закрепена към рамата, извършва окачване и омекотяване.
Трапецовидна става тип ножица, която е на предната вилка и плъзгача на вилката, е свързана с ръкохватките. Това предава движението на кормилното управление. За разлика от телескопичните вилки, конструкцията на Duolever няма никакви плъзгачи и фиксирани вилични тръби. В същото време разединява двете функции на управление и омекотяване дори повече от изпитания Telelever. Този ефект на разединяване на функциите на кормилното управление и окачването води до максимален комфорт и сцепление на пътя за мотоциклетистите, което им позволява да навлязат в изцяло нова територия.
Ползата от това предно окачване, което в момента е най-иновативното на мотоциклетния пазар, е неговата осезаема устойчивост на усукване. Докато плъзгачите и фиксираните вилични тръби на конвенционалната телескопична вилка се завъртат настрани и по дължина по време на компресиране/ребаунд на пружините и кормилното управление, предното окачване Duolever от BMW Motorrad няма такива отрицателни ефекти. Неговите две полунезависими рамена поглъщат силите, които възникват по време на компресиране и ребаунд, като поддържат плъзгача на вилката стабилен. По този начин се предотвратява всякакво усукване и предното окачване е много прецизно. Командите за управление на мотоциклетиста се изпълняват незабавно и обратната връзка от предното колело е напълно ясна при всички пътни ситуации.
Целевата подредба на надлъжния кормилен лагер също така постига кинематичен контрол против потъване, подобно на Telelever преди него. Докато конвенционалната телескопична вилка е силно компресирана при внезапни спирачни маневри или дори става твърда, с Duolever се задържа достатъчен остатъчен ход на окачването в такива ситуации, така че мотоциклетистът може да спре много късно и въпреки това да поддържа стабилна посока в завоите.
Също така е възможно върху Duolever да се приложи посоката на извъртане на предното колело при каране на неравни повърхности, така че поведението да е подобно на това на телескопичната вилка. В комбинация с по-ниските непружинни маси и ниските сили на отделяне на системата се получават изключително чувствителни и удобни характеристики на реакция.
Предното окачване Duolever от BMW Motorrad съчетава характеристики, които досега не са били съвместими, а именно стабилност на посоката при висока скорост, гъвкаво управление, прецизно усещане за кормилно управление и стабилна спирачна ефективност във всички скоростни диапазони.
+ Прочети още