Обърната вилка.
Системата с обърнати телескопични вилки, където горните тръби (фиксирана вилична тръба) имат по-голям диаметър от долните (тръби с потапяне или плъзгач), увеличава устойчивостта на усукване, като в същото време предотвратява усукване на моста на вилката.
Тръбата и мостът на вилката са изработени от алуминий, осигуряващи перфектно свързване на повърхностите под налягане. В същото време непружинните маси не са по-ниски, отколкото при обикновената вилка. Въпреки че вътрешните тръби за потапяне имат по-малък диаметър от обикновените тръби за потапяне с обърнатата система, те всъщност се произвеждат от тежка стомана. В резултат на това теглото е почти толкова голямо и в някои случаи дори повече, отколкото при конвенционалните алуминиеви или дори магнезиеви вилки. Основното предимство идва от много дългото направляване на тръбата за потапяне през фиксираната вилична тръба.
Обърнатата вилка от Marzocchi с анодирани алуминиеви фиксирани вилични тръби и тръби от манганова сплав със стабилен диаметър на фиксираната тръба от 45 mm например предоставя на F800 GS от BMW Motorrad чувствителни характеристики на реакция и максимална стабилност дори при големи натоварвания. Мостовете на вилката водят до по-устойчиви на усукване външни тръби с по-голям диаметър, тъй като там действат по-големи сили на задвижване, които са много полезни при офроуд каране. Нито телескопичната вилка, нито обърнатата вилка не могат да се регулират в етапа на компресия или ребаунд.
В модела BMW Supersport S 1000 RR обърната вилка с фиксирана тръба с диаметър 46 mm ръководи предното колело. Този щедър размер предлага значително по-голяма спирачна стабилност в сравнение с конвенционалните размери от 43 mm, както и по-ясни характеристики на реакция. Монтира се в кормилната глава чрез лека тръба на кормилния вал, поставена в два големи алуминиеви сачмени лагера и два оптимизирани по отношение на теглото вилични моста, изковани от алуминий.
За да се адаптира височината на превозното средство в предната зона, може да се използва изпъкналостта на виличните тръби за потапяне. Използвайки общото количество от 15 mm, предната част може да се снижи до 5 mm и да се повдигне до 10 mm. Обърнатата вилка е снабдена от вътрешната страна с така наречените вложки за касети. Това е отделна хидравлична бутална цилиндрична система с опции за настройка за предварително натоварване и етапи на компресия/ребаунд. Общият ход на пружината е 120 mm, от които 75 mm е положителен и 45 mm е отрицателен ход на пружината. За обикновена настройка на предварително натоварване на пружината и омекотяването на етапите на ребаунд/компресия са налице етапи на настройка от 1 до 10. Това означава, че няма нужда да броите щракванията, какъвто е случаят другаде, и текущата настройка се прилага винаги. Настройките на етапа на ребаунд и компресия са разграничени и по цвят.
+ Прочети още