Системите за окачване на колелата на мотоциклетите трябва по същество да изпълняват две задачи – да реагират много разумно на натоварвания от неравни пътни повърхности и груби пътища и да държат ударите далеч от шасито. Това се отнася особено за зоната на нулевата позиция, когато мотоциклетът е натоварен с теглото на мотоциклетиста плюс оборудването. За тази цел се използва около една трета от общия ход на окачването. От друга страна окачването и омекотяването трябва да реагират по-силно по време на рязкото ускорение – включително при каране на неравен терен или при значително неравни пътни повърхности. Когато ходът на окачването е практически изчерпан, трябва да се избягва пробиването на пружинния елемент. Тук можем да говорим за прогресивно пружиниране и крива на омекотяването.
Мотоциклетите BMW с прогресивен пружинен елемент се грижат за този профил на изискванията чрез използването на прогресивно навити пружини и диагонално свързана пружинна подпора на Paralever. Предварителното натоварване на пружината може да се настрои удобно чрез колелце за различна тежест на мотоциклетиста и транспортиране на пътник и багаж. Това се настройва безкрайно чрез хидравлична система.
Прогресивната пружинна подпора е снабдена и с омекотяваща система, чиято омекотяваща сила увеличава налягането по време на етапа на компресия на омекотяването. Освен това позволява кривата на омекотяване да регулира етапа на компресия и ребаунд до съответния тип превозно средство и неговата област на приложение. Компресията може да се увеличи с повече от 100%, докато характеристиките на ребаунда могат да се увеличат с 50%.
Патентованата омекотяваща система на BMW Motorrad се различава значително от конвенционалните системи по отношение на функциите. Успоредно с основното бутало на омекотяващата система от вътрешната страна на кухия бутален прът работи допълнително бутало, което действа като допълнителна омекотяваща система. Както прогресивната пружинна подпора, така и пружинните подпори без прогресивно омекотяване позволяват на мотоциклетистите да настроят ребаунда спрямо своя собствен стил на каране и за използване на асфалтиран път или офроуд.
+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията

spinner