BMW R nineT Scrambler със своя 1200 ccm двуцилиндров срещуположен двигател.

Проектиран за по-високи скорости, новият срещуположен двигател е с два верижни горни разпределителни вала (DOHC) за всеки цилиндър с клапани, задвижвани от допълнително олекотени високоскоростни валяци. Радиалното разположение на четирите клапана дава възможност за изключително компактен дизайн на горивната камера. Както при предишния модел, сместа се запалва чрез две запалителни свещи. Предишната степен на сгъстяване 12.0:1 също е запазена, докато контролът на удара позволява използването на гориво Super (plus) с 95-98 RON. Номиналният капацитет на натоварване е определен на 98 RON.

+ Прочети още

Хоризонталното разположение на разпределителните валове в посоката на движение на новия срещуположен двигател доведе до две специални технически характеристики. Всеки разпределителен вал контролира един всмукателен и изпускателен вентил, а зъбците са заострени поради радиалното разположение на клапаните. Времето за управление на всмукателния и изпускателния отвор за двата разпределителни вала е оптимизирано за особено енергично отпускане на мощността в долния и централния диапазон на скоростта и същевременно има по-голяма мощност на въртене.

В сравнение с предишния модел диаметрите на главите на клапаните са увеличени на всмукателната страна от 36 на 39 милиметра, а от изпускателната страна – от 31 на 33 милиметра. Свободният ход на клапана е компенсиран за използването на леки полусферични подложки. Отворените ходове са увеличени от всмукателната и изпускателната страна от 10,54 и 9,26 милиметра на 10,8 милиметра за по-голямо свободно напречно сечение на клапана. Всичко това създава двигател с превъзходен характер, който е модел за изключителна динамика и чиста радост от форсирането, нещо, което демонстрира впечатляващо, започвайки дори от най-ниската скорост.

+ Прочети още
Друга важна цел на разработката с новия срещуположен двигател беше по-нататъшното подобряване на плавното движение с използване на балансиращ вал. Той се вмества компактно в кухия спомагателен вал за задвижването на разпределителния вал, като по този начин осигурява оптимална плавност и лек режим на инерция в целия диапазон на скоростта на двигателя, без да притъпява типичния основен характер на двуцилиндровия двигател.
Предишното съотношение между диаметъра и хода от 101 до 73 милиметра е запазено и съответно също и обемът от 1170 см3. Коляновият вал и мотовилката също са захванати заедно с лагерите си, докато двете бутала, изработени от алуминий, са преработени в съответствие с промените в условията на горивната камера.
+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията