Този дизайн има предимство по отношение на тегловния баланс, но също така и с характеристики на усукването. Освен компактната, лека конструкция, допълнителното масло на скоростната кутия, което преди е било необходимо за смазване със скоростната кутия, вече не е нужно. Както и преди, на зъбчатите колела се използват сферични зъбни спирачки с висока якост за леко сцепление, тихо движение и по-добра плавност. Отново както преди, валовете на скоростната кутия имат лагери против триене на новото задвижване, докато зъбните колела (свободни зъбни колела) се движат върху иглените лагери за ниско триене. Зъбните колела и следователно зъбните предавки се сменят чрез селекторен барабан, изработен от стомана, монтиран върху сачмени лагери, три карбуризирани превключващи вилки с твърди хромирани краища и плъзгащи се втулки за свързване на двойките на зъбни колела.
Задвижването, което се използва за първи път в R 1200 GS и е първият сериен срещуположен двигател на BMW Motorrad, има многодисков съединител с маслена вана с осем фрикционни диска на мястото на предишния еднодисков сух съединител. Предимствата на това решение са едновременно по-малък въртящ момент, дължащ се на значително по-малкия външен диаметър от 147 милиметра (преди при R 1200 GS: 180 mm), и по-компактен дизайн като цяло. За първи път в срещуположен двигател системата на съединителя е снабдена с механизъм „anti-hopping“. С този по-малък спирачен момент на двигателя се предава на задното колело при превишаване, така че мотоциклетът остава още по-стабилен и по-безопасен за работа по време на спиране.
+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията