Вградена предавателна кутия.
За първи път в историята на BMW Motorrad скоростната кутия и съединителят са интегрирани в корпуса на двигателя в скоростна кутия на срещуположен двигател. За първи път в срещуположния двигател на BMW Motorrad цилиндрите вече не се завинтват върху корпуса на коляновия вал отделно, а са интегрирани директно. Двукомпонентният картер на цилиндъра с вертикална делителна линия в центъра на коляновия вал е изработен от алуминиева сплав с висока якост. В резултат на това двете половини на корпуса образуват много здрава връзка, съставена от цилиндъра и лагерната седалка за коляновия вал. Цилиндърът с водна риза има отворена конструкция. Отворите се покриват с помощта на новия процес на пръскане с електрическа дъга чрез електрическа дъга с въглеродна сплав с ниско износване и с ниско триене, както беше използвано преди това в автомобилните двигатели на BMW.