Въздушно/маслено охлаждане и вертикално разделен капак на двигателя.

Въздушно/маслено охлаждане и вертикално разделен капак на двигателя.

Големият боксерен двигател има въздушно/маслено охлаждане. Алуминиевият капак на мотора е разделен вертикално. 

Изработеният от калена стомана колянов вал е снабден с допълнителен главен лагер в средата за избягване на нежеланите вибрации при огъване.

Двете мотовилки от калена стомана с I-вал са с плъзгащи лагери, подобно на коляновия вал. Буталата са от алуминий, работните повърхности на цилиндрите от лек метал са снабдени с покритие NiCaSil.

Снабдяването с масло за смазване и охлаждане се гарантира от течното смазване.

+ Прочети още

Класически ohv клапанен механизъм, съчетан с модерна техника.

Класически ohv клапанен механизъм, съчетан с модерна техника.

Големият боксерен двигател е снабден с четири клапана. За най-добър въртящ момент, както и за оптимални стойности на емисиите и разхода.  Двойно запалване, модерна архитектура на горивната камера, както и впръскване в смукателните тръби и управление на двигателя BMS-O.

Вдъхновение за клапанния механизъм бе една от легендарните конструкции на двигатели на BMW Motrrad: двуцилиндровият боксерен двигател на R 5/R 51 от 1936–1941 г. и съответно R 51/2 от 1950–1951 г. За разлика от другите ohv конструкции на BMW Motorrad големият боксерен двигател е снабден – подобно на своя исторически предшественик – с два разпределителни вала, задвижвани от коляновия вал посредством втулкова верига. За по-стегнат клапанен механизъм с подобрена точност на управление и по-висока устойчивост на оборотите. Или също така – за повече емоция на пътя.

+ Прочети още

Вилична клапанна кобилица и ръчно регулируемо изравняване на хлабината на клапаните.

Вилична клапанна кобилица и ръчно регулируемо изравняване на хлабината на клапаните.

Тук също проличава типичния за BMW Motorrad начин на конструкция: Двете направляващи щанги задвижват за всмукателната и изпускателната страна по една щанга, постъпваща в уплътнена тръба върху горната страна на цилиндъра. Задвижването на двата всмукателни и изпускателни клапана в главата на цилиндъра се извършва също по двойки чрез виличната клапанна кобилица.

При това изравняването на хлабината на клапаните се извършва не чрез хидроелементи, а чрез регулиращ винт с контрайгайка за всеки клапан. Подобно на начина, по който е правено това десетилетия наред при повечето класически боксерни двигатели на BMW с два клапана и въздушно охлаждане. Това дава възможност за много бързо регулиране на хлабината на клапаните (0,2 – 0,3 mm) и при големия боксерен двигател. Ето така връщаме историческата конструкция отново на пътя – при това съвсем осезателно.

+ Прочети още

Шестстепенна скоростна кутия с функция Anti Hopping.

Сух еднодисков съединител предава генерирания от двигателя въртящ момент към скоростната кутия: типично за повечето от нашите боксерни двигатели. Новото тук е функцията

Anti Hopping, която предотвратява усукването на задното колело при рязко превключване към по-ниска предавка.  За повече сигурност и удобство при каране.

Зъбната шестстепенна скоростна кутия се намира в алуминиев корпус от две части. Тя е конструирана като четиривалова скоростна кутия с двойки зъбни колела. Като специално оборудване се предлага задна предавка. Тя се задвижва чрез зъбни колела и електродвигател и се превключва ръчно.

Както при всички мотоциклети BMW с боксерен двигател, предаването на въртящия момент се извършва от скоростната кутия към задното колело чрез карданен вал с карданно съединение.  Трипоиден шарнир осигурява регулиране на дължината. При големия боксерен двигател – както е било обичайно при BMW Motorrad до 1955 г. включително – карданният вал и карданното съединение са изработени от гланциран никел в духа на впечатляващия класически мотоциклетен дизайн. При това те са открити – истинско удоволствие за очите.

+ Прочети още

An acoustic presence – everywhere

spinner