Системата Paralever, която съчетава задачите на задното окачване и силовата трансмисия, до голяма степен елиминира силите, предизвикани от задвижването на кардановия вал, което в противен случай води до втвърдяване на окачването по време на ускорение. Този горен момент (известен като ефектът на „гумена крава“) е ефективно компенсиран – докато конвенционално люлеещо се рамо би имало нужда от повече от 1,4 m дължина. По същество представлява паралелограмен тип моментна опора между зъбното колело на задната ос и рамката.
С Paralever на текущия срещуположен двигател и поколението К окачването е свързано чрез съединение над люлеещото се рамо. Едно от предимствата на този дизайн е значително по-големият просвет в областта на задните колела.
Корпусът с лека сплав на скоростната кутия за задното колело е свързан чрез съединение с едно рамо на люлеещото се рамо на Paralever, което също се отлива от лека сплав. Това люлеещо се рамо задържа кардановия вал. Допълнителна универсална карданова връзка в точката на въртене на тази връзка прехвърля мощност към задвижването на задните колела, чийто корпус е поддържан върху рамката чрез водеща връзка. Кардановият вал също е свързан с изходящия вал на скоростната кутия посредством универсална връзка.
Кинематиката на Paralever е проектирана така, че да не се променя дължината, което означава, че не е необходима част за смяна. В кардановия вал е вграден удароустойчив вибрационен амортисьор за по-голям комфорт. В точката на въртене на рамата – както върху рамата от лека сплав за моделите К, така и върху стоманеното шаси на срещуположните двигатели, люлеещото се рамо на Paralever се захваща за регулируеми конусовидни ролкови лагери, които не се нуждаят от поддръжка. В зависимост от типа мотоциклет, конусната зъбна предавка на задната ос прехвърля въртящия момент на задвижването по подходящ начин. По-голямата конусна зъбна предавка – позната като „корона“ – се захваща в удебелен сачмен лагер отвътре и отвън в ролкова сърцевина. Цялото задвижване се закрепва към рамката посредством централна окачваща подпора, захваната на рамото на Paralever. Задвижването не изисква поддръжка за всички мотоциклети BMW, срещуположни двигатели и четирицилиндрови двигатели от серията K. Определените смени на маслото се извършват само като част от инспекциите.
Оптимизираният за теглото дизайн на люлеещото се рамо и 50-милиметровият отвор в тръбата на осите на корпуса на задвижването водят до значително намаляване на възобновяемите маси на задното колело. Съответно шасито реагира бързо и прецизно на неравномерности. Отворът в тръбата на осите също осигурява ефективно изпускане на топлина от корпуса на задната ос.
+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията

spinner