BMW K 1600 GT с шестцилиндров редови двигател 1600 ccm.

Този двигател с мощност 1649 cc, който е нова разработка на BMW, осигурява 118 kW/160 PS при около 7750 об./мин. и максимален въртящ момент от около 175 Нм при около 5250 об./мин. От 1500 об./мин. нагоре вече са на разположение повече от 70% от максималния въртящ момент. Това дава възможност както за приятно пътуване, така и за превъзходно спортно каране.

Вграденият шестцилиндров двигател тежи само 102,6 кг, включително алтернатора, всмукателната система, съединителя и скоростната кутия. Постоянно леката конструкция, благодарение на кухите си разпределителни валове например, го прави най-лекият шестцилиндров редови двигател, който се предлага в момента в серийното производство на мотоциклети. Широчината от 555 милиметра е с около 100 милиметра по-малка, отколкото дори и най-компактните налични серийни шестцилиндрови мотоциклетни двигатели. Ниската му конструктивна ширина е постигната преди всичко благодарение на субквадратното съотношение на ход/отвор от 67,5 до 72 милиметра (0,938) с относително дълъг ход и много къси разстояния между осите на цилиндъра от 77 милиметра. Освен това всички електрически монтажни възли са разположени зад коляновия вал в наличното свободно пространство над скоростната кутия.

+ Прочети още

Както при сегашните четирицилиндрови двигатели на BMW, банката на цилиндъра е наклонена напред с 55 градуса. Това води до нисък център на тежестта и балансирано разпределение на теглото. Интегрираното сухо смазване, което прави конвенционалното маслено корито с маслен резервоар излишно, позволява по-ниска инсталационна позиция. Този наклон създава и пространство за аеродинамична всмукателна система точно над двигателя.

Ефективното горене, нискоскоростното ниво с високи скорости на ускорение и минимално триене водят до шестцилиндров мотор с изключително висок коефициент на полезно действие и съответно подходящ за съвремието нисък разход. Като се има предвид този потенциал за производителност, двигателят постига най-високи оценки в тази област с нива, които са сравними с четирицилиндровия мотоциклет.

+ Прочети още

Дори още по-подробна информация за технологията

spinner